De Netweters
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Nieuw ONEup (nieuwe CH8568QE) haalt oude DL snelheid

Beantwoorden
patrick37
Experienced Meesterweter
Berichten: 2673
PhD in problem solving! Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! It's your second party!

@Selder  

Als je vind dat wij niet behulpzaam zijn dan had je beter meteen naar de klantendienst gebeld. Je vraagt hier hulp aan ons een community. Wij proberen ook maar te helpen en als het niet lukt op geen enkel manier blijft de klantendienst over. Het is niet zo dat we ook iedereen van een oplossing kunnen voorzien. In dit geval ben ik het volledig eens met @robatoras dat we hebben geprobeerd om je te helpen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Beantwoorden
Ex-Netweter
 

@fieldoxide  schreef:

Het is wel heel vreemd vind ik dat mijn waardes nu redelijk zijn na een heropstart van de modem. 


Nee, dat is niet vreemd.

Jouw modem was blijkbaar niet goed geprovisioneerd...

Bij een modem herstart (reboot of reset) wordt vanuit Telenet een nieuwe provisioning file naar de modem gestuurd, met de correcte gegevens ...

 

 

Beantwoorden
MartijnS
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Say what?! Goed gevonden! Tien op tien! Handje vol!

@Selder  schreef:

Het verbaast me dat er hier dan nog zo’n opmerkingen komen: “test eens op manier XYZ”, en met die whataboutismen geraken we ook geen stap verder.

 

Punt is dat Telenet de geadverteerde snelheden hier niet haalt. Kan goed zijn dat provider X of Telenet ergens anders die snelheden wel haalt - dat helpt me niet vooruit of achteruit dat ik dat hier niet haal.


Wij kunnen ook niet toveren voor jou 😉 Bovendien is de geadverteerde snelheid steeds theoretisch en nooit een volledig gegarandeerde snelheid, er staan overal genoeg disclaimers hierover.

Beantwoorden
Selder
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Je eerste full page!

Ik dacht dat er op dit forum - dat toch gespecialiseerd is in alles wat met Telenet te maken heeft, lijkt me - wat meer achtergrondinformatie beschikbaar was, en dat er uit ervaring of met beperkte interne kennis van Telenet enkele gerichte tips konden gegeven worden.  

 

Zo had ik verwacht dat een topic over "nieuw abo, nieuwe modem, haal geadverteerde snelheden niet" enkele tips zou komen à la "ja, dat is normaal, X en Y moeten nog aangepast worden door Telenet, best even bellen", of "ja, dat hebben we vroeger ook al gezien, er is een cap op je downloadspeed, en die kan alleen door de support van Telenet verwijderd worden". 

Nee, in plaats daarvan was de eerste reply op mijn (al zeg ik het zelf) toch zeer uitgebreide startpost "Je modem is gelimiteerd tot die snelheden blijkbaar dus je dient sowieso een andere modem te hebben" terwijl toch zéér duidelijk in de startpost aangegeven wordt dat ik al een nieuwe modem ontvangen heb?

Uiteraard verwacht ik hier geen "tovenarij", ik had alleen wat meer gerichte tips verwacht. That's it 😀 



0 Likes
Beantwoorden
robatoras
Freshman Meesterweter
Berichten: 2238
De slimste mens? Dat ben jij. Happy New Year! GP, kort voor Giga Poster! Hallo zeg! Wat weet jij niet?

@Selder man man,welke tips verwacht je nog.

Al ik zo ontevreden was over Telenet,was ik al lang vertrokken.

Nooit gehoord van lees eerst gebruikaanwijzing stap voor stap.

Telenet is niet alleen het 1ste bladzijde bladzijde,'n pak meer.

Of post je hier om Telenet in het slecht daglicht te plaatsen.

Doe dan dit op het forum waar je moderator bent.

 

0 Likes
Beantwoorden
patrick37
Experienced Meesterweter
Berichten: 2673
PhD in problem solving! Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! It's your second party!

@Selder  

Dit is geen klantendienst en als je op de Netweters aanmeld en je hebt een probleem ergens mee kan je ook al zoeken of er dat soort tips gegeven zijn , daar is een zoekbalk voor. 

 

Intern weten wij ook niks van Telenet want wij zijn allemaal klant en hier zijn geen mensen die werken bij de klantendienst. 

 

Maar we wensen je succes bij het oplossen van je probleem enkel dien je de klantendienst te bellen om het opgelost te krijgen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Beantwoorden