Beantwoorden
Selder
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Jij bent af! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Nieuw ONEup (nieuwe CH8568QE) haalt oude DL snelheid

Gisteren heb ik m'n Wigo (CV7160E EMTA aan 300/20mbps) naar een One Up (CH8568QE HGW aan 1000/40mbps) geüpgraded. Installatie zelf ging als een fluitje van een cent, en alles blijkt te werken.

 

Download snelheid

Alleen blijf ik met deze nieuwe modem de oude download snelheden halen.  Getest via m'n eigen router (Apple Airport Extreme) bekabeld én rechtstreeks bekabeld op de nieuwe CH8568QE modem, maar kom voor de download snelheid niet verder dan 500mbps ipv de geadverteerde 1000mbps.  De upload snelheid lijkt me wel al geüpgraded te zijn naar 40mbps terwijl deze vroeger 20mbps was. Het lijkt mij alsof er nog een cap op de downloadsnelheid zit.

 

Lost zich ditzelf op na een paar dagen, of is hier een manuele interventie van de helpdesk voor nodig? 

 

Nieuwe CH8568QE DMZ

Als ik m'n eigen Apple Airport Extreme instel als DMZ op de CH8568QE dan blijkt inkomende L2TP/IPSec VPN verbindingen te werken. Aangezien dit de enige inkomende connectie is die ik gebruik denk ik dat bovenstaande setup met een HGW toch voldoende is, en dat ik hiervoor niet moet upgraden naar een EMTA (zoals ik met m'n Wigo had) 

 

Nieuwe CH8568QE Geluid + LEDring

Alleen maakt die nieuwe HGW veel meer geluid dan de oude modem.  Als ik verder opzoek zie ik een CV8560E e-router model die in mijn setup perfect zou werken. Mijn vorige setup met de CV7160E EMTA werkte trouwens ook zo.

 

Hoe pak ik dit het beste aan als ik naar een CV8560E E-router wil overschakelen?  Kan dit alleen in een Telenet center, of kan ik hiervoor ook naar de helpdesk bellen? 

 

Titel gewijzigd door Jolien5 (mod) | Vorige titel: Nieuw One Up (nieuwe CH8568QE) haalt oude DL snelheid

 

0 Likes
65 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuw ONEup (nieuwe CH8568QE) haalt oude DL snelheid

@Selder  

Als je vind dat wij niet behulpzaam zijn dan had je beter meteen naar de klantendienst gebeld. Je vraagt hier hulp aan ons een community. Wij proberen ook maar te helpen en als het niet lukt op geen enkel manier blijft de klantendienst over. Het is niet zo dat we ook iedereen van een oplossing kunnen voorzien. In dit geval ben ik het volledig eens met @robatoras dat we hebben geprobeerd om je te helpen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Nieuw ONEup (nieuwe CH8568QE) haalt oude DL snelheid


@fieldoxide  schreef:

Het is wel heel vreemd vind ik dat mijn waardes nu redelijk zijn na een heropstart van de modem. 


Nee, dat is niet vreemd.

Jouw modem was blijkbaar niet goed geprovisioneerd...

Bij een modem herstart (reboot of reset) wordt vanuit Telenet een nieuwe provisioning file naar de modem gestuurd, met de correcte gegevens ...

 

 

MartijnS
Freshman Veelweter
Berichten: 210
De magic number! Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol!

Nieuw ONEup (nieuwe CH8568QE) haalt oude DL snelheid


@Selder  schreef:

Het verbaast me dat er hier dan nog zo’n opmerkingen komen: “test eens op manier XYZ”, en met die whataboutismen geraken we ook geen stap verder.

 

Punt is dat Telenet de geadverteerde snelheden hier niet haalt. Kan goed zijn dat provider X of Telenet ergens anders die snelheden wel haalt - dat helpt me niet vooruit of achteruit dat ik dat hier niet haal.


Wij kunnen ook niet toveren voor jou 😉 Bovendien is de geadverteerde snelheid steeds theoretisch en nooit een volledig gegarandeerde snelheid, er staan overal genoeg disclaimers hierover.

Selder
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Jij bent af! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Nieuw ONEup (nieuwe CH8568QE) haalt oude DL snelheid

Ik dacht dat er op dit forum - dat toch gespecialiseerd is in alles wat met Telenet te maken heeft, lijkt me - wat meer achtergrondinformatie beschikbaar was, en dat er uit ervaring of met beperkte interne kennis van Telenet enkele gerichte tips konden gegeven worden.  

 

Zo had ik verwacht dat een topic over "nieuw abo, nieuwe modem, haal geadverteerde snelheden niet" enkele tips zou komen à la "ja, dat is normaal, X en Y moeten nog aangepast worden door Telenet, best even bellen", of "ja, dat hebben we vroeger ook al gezien, er is een cap op je downloadspeed, en die kan alleen door de support van Telenet verwijderd worden". 

Nee, in plaats daarvan was de eerste reply op mijn (al zeg ik het zelf) toch zeer uitgebreide startpost "Je modem is gelimiteerd tot die snelheden blijkbaar dus je dient sowieso een andere modem te hebben" terwijl toch zéér duidelijk in de startpost aangegeven wordt dat ik al een nieuwe modem ontvangen heb?

Uiteraard verwacht ik hier geen "tovenarij", ik had alleen wat meer gerichte tips verwacht. That's it 😀 



0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Nieuw ONEup (nieuwe CH8568QE) haalt oude DL snelheid

@Selder man man,welke tips verwacht je nog.

Al ik zo ontevreden was over Telenet,was ik al lang vertrokken.

Nooit gehoord van lees eerst gebruikaanwijzing stap voor stap.

Telenet is niet alleen het 1ste bladzijde bladzijde,'n pak meer.

Of post je hier om Telenet in het slecht daglicht te plaatsen.

Doe dan dit op het forum waar je moderator bent.

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuw ONEup (nieuwe CH8568QE) haalt oude DL snelheid

@Selder  

Dit is geen klantendienst en als je op de Netweters aanmeld en je hebt een probleem ergens mee kan je ook al zoeken of er dat soort tips gegeven zijn , daar is een zoekbalk voor. 

 

Intern weten wij ook niks van Telenet want wij zijn allemaal klant en hier zijn geen mensen die werken bij de klantendienst. 

 

Maar we wensen je succes bij het oplossen van je probleem enkel dien je de klantendienst te bellen om het opgelost te krijgen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.