Beantwoorden
glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Sinds kort staat de nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem op de website van Telenet. Mooi zwart toestel! Zowel voor particulieren als business klanten.

Iemand die deze modem al heeft? Ervaringen? Is deze al goed te verkrijgen via de Telenet centers?

Heeft blijkbaar wifi ax/6 standaard aan boord en ook een 2,5 gbps poort. En zou 10 watt ipv 13 watt verbruiken (tov de witte lelijke cubus die veel lawaai maakt).

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wireless-modems-van-telenet/

Technisch

  • Eurodocsis 3.1 modem
  • 4 ethernet-aansluitingen (Gigabit)
  • 2 RJ11-telefoonaansluitingen
  • WPS-ondersteuning
  • Ondersteuning van 2,4 en 5Ghz frequentiebanden
  • Ondersteuning van IPv4 en IPv6
  • 802.11ax wifi-standaard + ondersteuning 802.11a/b/g/n/ac
  • Downloadsnelheid tot 1 Gbps (Afhankelijk van je abonnement)
  • Standaardverbruik: 10 W
 

 

1.jpeg

2.jpeg

243 reacties
Lieselot91
Ex-Moderator
Berichten: 196
De race is begonnen! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

We installeren deze modem momenteel enkel via technici, maar binnen enkele weken komt hij beschikbaar in alle winkels (en wordt hij ook thuis geleverd). Een exacte datum is nog niet geweten.


Lieselot | Ex-Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Stadhuis2
Experienced Meerweter
Berichten: 111
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Een bericht dat mij heel gelukkig maakt. Wellicht kan ik dus op redelijk korte termijn verlost zijn van die “brombak” die op nauwelijks 1 meter naast mij staat van mijn TV/leeshoek en enorm enerverend werkt.

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

@Lieselot91 

Wel mss ff extra info meegeven dat het standaard voor nieuwe klanten is, en wie het nog niet echt nodig heeft volgens telenet een bedrag dienen te betalen (behalve voor gevallen waar telenet goedkeuring voor geeft)

Anders staan ze er allemaal me verwonderlijke blik als ze horen dat ze moete betalen.

En mss ook meegeven dat zolang mensen hun hgw werkt deze tijdelijk niet binnen te brengen voor iets nieuws of beter, daar er kans is dat ze 50/50 (ben nog redelijk) geen internet kunnen hebben voor paar weken

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

Stadhuis2
Experienced Meerweter
Berichten: 111
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Dit tempert alweer mijn vreugde, toch hartelijk dank voor de info.

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem


@DeLLiAnO  schreef:

@Lieselot91 

Wel mss ff extra info meegeven dat het standaard voor nieuwe klanten is, en wie het nog niet echt nodig heeft volgens telenet een bedrag dienen te betalen (behalve voor gevallen waar telenet goedkeuring voor geeft)


Bron?

Geruchten?

In-house information?

Ik neem aan dat @Lieselot91 hier het officieel standpunt van Telenet verwoordt. Van een mogelijke meerkost werd nog niet officieel gecommuniceerd ...

glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Goed om weten, dan kan ik eindelijk die mega luide wifi kubus omruilen! Niets dan miserie en last met dat onding!

Dat onding mag rechtstreeks naar de verbrandingsoven ... see you never again! 

Voor die nieuwe wifi modem ga ik in elk geval niet betalen. Ik had al goedkeuring voor een gratis nieuwe modem naar wens.
Dat is wel al een tijdje geleden, maar zal dat nogmaals laten bevestigen door de klantendienst.

De klantendienst die trouwens hélemaal niet bereikbaar is via Whatsapp of Messenger. Het duurt bijna een week alvorens er reactie komt.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

@glennvda De klantendienst die trouwens hélemaal niet bereikbaar is via Whatsapp

Niet overdrijven,gisteren om 15H contact gezocht via WhatsApp om 16h02 antwoord gekregen van Telenet medewerker .

[16:02, 22-02-2023] Telenet: Hallo ....... Ebike 🖐️, ik ben jouw Telenet assistent chatbot. Ik probeer je zo veel mogelijk te helpen en anders ga ik voor je op zoek naar de juiste collega.

ℹ️Momenteel loopt de wachttijd bij onze klantendienst wel op. Sorry daarvoor! We doen er alles aan om je zo snel mogelijk te helpen. Neem zeker ook een kijkje op telenet.be/snelgeholpen voor alle antwoorden op de meestgestelde vragen.
Waar gaat je vraag over?

 

Een HGW kan je niet kopen bij Telenet,is gratis en heb je in bruikleen.

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

@flip1953 

Je wilt het niet leren he?

We hebben al laten zien aan tabellen dat dit zo WEL is.

Bron: telenet zoek het op!

Geruchten? Is ALTIJD zo geweest. Nieuwe klanten krijgen de nieuwe. Wil jij hem rapper zonder dat jij of telenet probleem ziet kost je dat een toeslag. Wanneer telenet gelijk geeft kan je swappen.

De andere docis 3.1 worden gewoon nog uitgedeeld aan bestaande klanten voor als hunne de geest geeft. Is al altijd zo geweest.

In house information: dat ik op vorig adres zag over zoveel jaar terug iets nieuw uitkwam, en telenet me vertelde dat mijn toestel goed genoeg was, maar indien ik toch wou veranderen dit een toeslag op rekening kwam.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Straks weet ik of Telenet extra kosten aanrekend bij omruil CF8560E in Telenet center  naar de nieuwste HGW die eerdaags verdeeld wordt.

Het ene Telenet center is het andere niet.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem


[15:15, 23-02-2023] Telenet: Jammer genoeg is deze modem nog niet beschikbaar om te verkrijgen, ........ Ook is het jammer genoeg niet mogelijk om een nieuwe modem te verkrijgen als er niets aan de hand is met je huidige modem. Anouk

fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Wat met de mensen die indertijd de lawaaierige kubus hebben vervangen door een CV8560E in combinatie met een aangekocht wireless point? ( in mijn geval de Google Nest wi-fi router). 

Zou hier eventueel een omruiling mogelijk zijn? 

In dit geval zou ik mijn Google Nest kunnen afkoppelen, dit bespaart me toch dan weer wat extra electriciteit. 

 

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Ik kreeg gisternamiddag via WhatsApp een duidelijk antwoord van Telenet.

De nieuwste wordt buiten de techniekers,nog niet verdeeld.

Ruilen als je HGW niet stuk is doen ze niet.

De CH8568LG kan je wel omruilen in Telenet center naar de CV8560E.

Niet iedereen ondervind last van de CH8568LG.

Buiten snellere WiFi6 zul je vandaag weinig verschil merken met de nieuwste HGW.

 

fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

@robatoras Dat is duidelijk voor mij , maar hoe is het als je van een CV8560E wil switchen naar een HWG? 

Geven ze dan de CH8568LG in de plaats? Want dan zit ik weer met die luidruchtige kubus.

Heb in het verleden al twee keer dit model gaan omruilen in een Telenet center, maar ze maakten allebei teveel geluid. 

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

@fieldoxide Dat is duidelijk voor mij , maar hoe is het als je van een CV8560E wil switchen naar een HWG? 

 

Niet doen,dan kom je waarschijnlijk in de problemen met activatie,en kan je niet meer op internet,zoals zovelen vandaag.

Ex-Netweter
 

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem


@fieldoxide  schreef:

maar hoe is het als je van een CV8560E wil switchen naar een HWG?


Je krijgt de modem die op dat moment voorradig is. Je kan geen specifiek model kiezen. Enige wat je kan kiezen is de CV8560E wanneer je voor je eigen router een publiek IP-adres nodig hebt.