Beantwoorden
stefanu
Freshman Meerweter
Berichten: 51
π-DAY! Say what?! Alles op zijn plek! On a roll...

Nieuwe docsis 3.1 modem zonder wifi

Blijkbaar komt Telenet dit najaar met een nieuwe docsis 3.1 modem, ook met optie zonder wifi! Een oplossing voor diegenen die nu een emta modem only hebben?

0 Likes
126 reacties
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Nieuwe docsis 3.1 modem zonder wifi

@Steven-E helaas heb ik op dit moment niet meer info om te delen. Zodra er meer duidelijkheid over de volgende nieuwe modems, laat ik het uiteraard zeker weten. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Kopernikus
Freshman Meerweter
Berichten: 71
WOW, overzichtelijk! Al 25 duimen! Goed bezig! π-DAY!

Nieuwe docsis 3.1 modem zonder wifi

De CV8560E modem is binnen in mijn Telenet center, weliswaar maar 3 stuks... is voor de rappe dus.

Ik ga hem deze avond installeren, ben benieuwd 😁

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Nieuwe docsis 3.1 modem zonder wifi

Is dus geen modem only, maar een homegateway docsis 3.1 zonder wifi.

@Kopernikus kan jij dat straks nog eens bevestigen?


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Kopernikus
Freshman Meerweter
Berichten: 71
WOW, overzichtelijk! Al 25 duimen! Goed bezig! π-DAY!

Nieuwe docsis 3.1 modem zonder wifi

@Steven-E

 

Het is inderdaad geen modem only, maar een HGW zonder WiFi.

Of de router kan uitgeschakeld worden of er een poort in bridge kan gezet worden moet nog blijken.

Ik probeer vanavond nog feedback te geven hierover.

Ex-Netweter
 

Nieuwe docsis 3.1 modem zonder wifi

Het is misschien een domme vraag maar...

is het mogelijk om access point aan te sluiten met de nieuwste modem-E? 😅

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nieuwe docsis 3.1 modem zonder wifi

@Ex-Netweter  Waarom zou dat niet mogelijk zijn. Een AP is een client net zoals elke andere client (switch, PC, camera) Maar of de "alles een netwerk maken" software nog gaat werken met de Telenet AP's en PWL's dat zal nog moeten bekeken worden.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
XTbe
Professional Meerweter
Berichten: 123
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Nieuwe docsis 3.1 modem zonder wifi

@Kopernikus Kijk alvast uit naar je feedback. Vooral veel interesse om de router uit te schakelen. Ik zou een opstelling willen maken met een Orbi router. Modem-only was de meest aangewezen manier maar als ik voor Gigaboost zou kiezen ging het waarschijnlijk de nieuwe docsis 3.1 HGW modem zijn aangezien er een aantal op komst waren.

0 Likes
Kopernikus
Freshman Meerweter
Berichten: 71
WOW, overzichtelijk! Al 25 duimen! Goed bezig! π-DAY!

Nieuwe docsis 3.1 modem zonder wifi

Ik kan helaas nog niet veel melden...

Gisterenavond de modem nog geïnstalleerd, echter niet geactiveerd gekregen, gebeld naar de klantendienst en er is iets misgelopen met de activatie, toen doorverbonden met achterliggende dienst maar die was gesloten, dus vandaag terugbellen. Bij mijn vorige modem swap identiek probleem gehad, heeft toen 3 dagen geduurd, hopelijk deze keer niet...

Ik hou jullie op de hoogte.

0 Likes
XTbe
Professional Meerweter
Berichten: 123
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Nieuwe docsis 3.1 modem zonder wifi

@Kopernikus Thanks.

 

Mocht ik nieuws/ervaringen mbt tot de modem e.d. hebben dan laat ik dit ook zeker weten!

0 Likes
Kopernikus
Freshman Meerweter
Berichten: 71
WOW, overzichtelijk! Al 25 duimen! Goed bezig! π-DAY!

Nieuwe docsis 3.1 modem zonder wifi

Net gebeld met Telenet, het kan zijn dat het pas morgen of nog later maar terug zal werken....pffff

Blijkbaar zitten er nog orders vast van een vorige probleem met de TV Boxen en dat moet eerst doorlopen zijn voor ze de nieuwe modem kunnen activeren.

 

Had het kunnen weten....

0 Likes
XTbe
Professional Meerweter
Berichten: 123
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Nieuwe docsis 3.1 modem zonder wifi

Oei, niet zo leuk... Als het een troost mag wezen bij de "andere" provider is support nog veel slechter... (althans in mijn geval).

 

Hoop dat ze je probleem snel verhelpen!

 

/Tom

0 Likes
Kopernikus
Freshman Meerweter
Berichten: 71
WOW, overzichtelijk! Al 25 duimen! Goed bezig! π-DAY!

Nieuwe docsis 3.1 modem zonder wifi

Update: ondertussen is de modem toch geactiveerd (na veel bellen), wel kan ik nog niet in de modeminstellingen, dat zal nog even afwachten zijn, ik doe deze middag (want ben niet thuis nu) alvast een speedtest. Pluspuntje is dat mijn Telemeter terug op 0 staat, dus de overstap op KLIK kan ik nog even uitstellen 😁

XTbe
Professional Meerweter
Berichten: 123
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Nieuwe docsis 3.1 modem zonder wifi

Mooi! Alvast bedankt om ons op de hoogte te houden van je ervaringen met instellingen e.d.

0 Likes
Kopernikus
Freshman Meerweter
Berichten: 71
WOW, overzichtelijk! Al 25 duimen! Goed bezig! π-DAY!

Nieuwe docsis 3.1 modem zonder wifi

Ondertussen kan ik ook in de modeminstellingen, helaas moet ik mededelen dat er geen extra functies (momenteel toch) beschikbaar zijn om de router functie uit te schakelen of om een poort bridged te maken. In feite zijn het exact dezelfde instellingen als op de HGW modem maar dan zonder de wireless instellingen met uitzondering van de optie "1 netwerk maken" dat zal dan zijn voor mensen die de Telenet powerlines met wifi op de deze modem aansluiten. Betreft snelheid moet ik zeggen dat deze iets beter presteert waar ik eerst 890Mpbs halen haal ik nu 980Mbps en upload 38Mpbs, wat wel raar is dat er bij DOCSIS firmware versie er 3.0 staat i.p.v. 3.1, dit zou natuurlijk wel kunnen gezien de oude 3.0 modems tot eind dit jaar gesupporteerd blijven. Dus momenteel is de enige meerwaarde van deze modem dat men klaar is voor de toekomst, dat het iets sneller gaat en ook dat er geen WiFi op de modem zit waardoor men ook niet verplicht meer is zoals vroeger de publieke hotspot aan te zetten als men op anderen hun publieke hotspot wou surfen. Het enige wat ik nog niet heb kunnen testen is een kabel op de WAN poort van de modem aan te sluiten om te zien als de misschien een rechtstreeks WAN ip geeft, maar ik vrees ervoor.

XTbe
Professional Meerweter
Berichten: 123
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Nieuwe docsis 3.1 modem zonder wifi

Bedankt voor de info!