Beantwoorden
omniumtours
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Nieuwe modem nodig wanneer je internet erbij bijneemt?

Ik heb Telenet TV.  Ik beschik dus al over een aansluiting, een modem en een digicorder.  Als ik er nog internet zou bijnemen, krijg ik dan andere of meer toestellen dan die welke ik nu al heb?  En moet er dan opnieuw een technieker langskomen?

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Reeds geabonneerd op Telenet TV, nu internet erbij

0 Likes
11 reacties
FilipD
Moderator
Berichten: 185
De magic number! It's your ninth party! Lezersgoud. Respect! Even demarreren...

Nieuwe modem nodig wanneer je internet erbij bijneemt?

Hi, 

 

Welke kleur heeft je modem? Welk type eventueel als je dat kan vinden? Anders zal er niet veel meer bijkomen. Je hebt ook wel nog recht op een gratis wifi-boosterset of access point in bruikleen. 

 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewFilip | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe modem nodig wanneer je internet erbij bijneemt?

@omniumtours  

Lees het onderstaande van @FilipD  die heeft al wat uitgelegd. Een technieker zal niet echt nodig zijn als je de juiste modem hebt. Ze kunnen dat dan zo op de modem actief zetten. 

 

Als je niet de juiste modem hebt dan kan je naar een Telenet center gaan om daar een nieuwe te gaan halen en dan dien je deze zelf te installeren. Moest je dit zelf niet kunnen dan kan je een technieker laten komen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
omniumtours
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Nieuwe modem nodig wanneer je internet erbij bijneemt?

Dank al voor de reacties.  Mijn modem is een zwarte model CH6643E.

0 Likes
FilipD
Moderator
Berichten: 185
De magic number! It's your ninth party! Lezersgoud. Respect! Even demarreren...

Nieuwe modem nodig wanneer je internet erbij bijneemt?

Ik denk dat ze die nog wel op afstand kunnen activeren. Maar misschien als je langs een winkel gaat kan je meteen de CH7465 vragen en samen om dit meteen te activeren? Correct me if I'm wrong. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewFilip | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe modem nodig wanneer je internet erbij bijneemt?

@omniumtours  

Dan heb je dus de zwarte modem en die zal perfect volstaan voor je internet. Let wel op dat als je besluit de optie speedboost te nemen dat je een andere modem nodig gaat hebben. Maar als je naar de klantendienst belt voor de aanvraag van je internet gaan hun ook kunnen zien of je de juiste modem hebt. Dat zal automatisch gezien worden en dan zeggen hun ook of je wel of geen nieuwe modem nodig hebt. Het is natuurlijk nooit verkeerd om een andere modem te nemen. Dan ga je naar de CH7465LG-TN. Dat is dus ook een modem / router. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Nieuwe modem nodig wanneer je internet erbij bijneemt?


@omniumtours  schreef:

Ik heb Telenet TV.  Ik beschik dus al over een aansluiting, een modem en een digicorder.  Als ik er nog internet zou bijnemen, krijg ik dan andere of meer toestellen dan die welke ik nu al heb?  En moet er dan opnieuw een technieker langskomen?


Gezien je al een (geschikte) WiFi modem hebt, zullen er geen apparaten meer bijkomen.

Je kan nu al een PC aansluiten op deze modem (HGW), je zal normaal automatisch terecht komen op een aanlogpagina van Telenet, waar je zelf het nodige kan doen om je abonnement aan te vragen of modem te activeren.

 

Maar met de CH6643E zal je niet de hoogste snelheden halen (snelheid gecapt op 240 mpbs), je kan die inderdaad beter omwisselen voor een van de volgende types:

  • CH7465LG (indien je modem/router met WiFi wenst).
  • CV8650E (zonder WiFi, ideaal als je een eigen router wilt aansluiten).
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe modem nodig wanneer je internet erbij bijneemt?

Het omwisselen is geen absoluut recht. Je hebt het recht voor een gratis omwisseling indien de huidige modem/router niet de snelheid aankan van je abonnement.

Ex-Netweter
 

Nieuwe modem nodig wanneer je internet erbij bijneemt?

@janne_man 

Tenzij je Basic Internet neemt (100 mbps download) zijn alle internet abonnementen min. 300 mbps.

Met andere woorden: tenzij je Basic Internet neemt, is het advies om de modem om te ruilen (de CH6643 kan alleen Basic Internet aan) 🙂.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe modem nodig wanneer je internet erbij bijneemt?

@Ex-Netweter 

Vermits mijn glazen bol me niet toelaat te weten welk internetabonnement de vraagsteller denkt te nemen en ik evenmin vooringenomen wil zijn, nuanceer ik de gegeven reacties.

0 Likes
danchrista
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Nieuwe modem nodig wanneer je internet erbij bijneemt?

@Ex-Netweter Niet alle abonnementen zijn 300 Mbps. Wigo home S is 150 Mbps.

Ex-Netweter
 

Nieuwe modem nodig wanneer je internet erbij bijneemt?

Inderdaad, je hebt gelijk.

Bedankt voor de correctie.

 

Maar gezien de topic starter schreef dat hij gewoon internet wil bijnemen bij zijn bestaand Telenet TV abonnement, dacht ik dat de er alleen de keuze was tussen Basic Internet, en All Internet (300 mbps).

 

Ik wilde alleen waarschuwen dat de CH6443 (de 8*4 modems) gecapt worden op 240 mbps, zelfs als je voor een 300 mbps abonnement betaalt (en niettegenstaande deze modem theoretisch 400 mbps aankan) ...