Beantwoorden
Lander8
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Primeur! Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Nieuwe modem voor Gigabit snelheden in Giga Internet

Hallo,

hebben begin deze week een mail ontvangen: All-internet (300 Mbps) wordt Giga Internet (1 Gbps), maar moet een nieuwe modem aanvragen want de huidige modem kan de snelheden niet aan. (zo staat er). Dus aangevraagd.

Huidige modem = CH7465LG-TN

Levering vandaag = CH7465LG-TN

Ik dacht dat er een Docsis 3.1 zou geleverd worden, maar dit is dus gewoon dezelfde modem.

 

Is dit een fout - bij meerdere voorgekomen - of de modems toch vervangen? 

 

groet,

Lander

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Nieuwe modem voor gigabit snelheid

0 Likes
43 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Nieuwe modem voor Gigabit snelheden in Giga Internet

@ikbenben201 Ik heb net zoals jij hier ook nog geen mail over ontvangen. 

 

Dan zul je nog niet overgezet zijn,wegens drukte.

0 Likes
ikbenben201
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Complimentendag Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) Jij bent af!

Nieuwe modem voor Gigabit snelheden in Giga Internet

@robatoras 

Nee, inderdaad. Al staat het wel al op Mijn Telenet en op mijn factuur dat ik een Giga Internet abonnement heb.


_______________________________________________________________
Giga Internet en TV Iconic | CH8568LG | Netgear Orbi RBK353 |
0 Likes
Ex-Netweter
 

Nieuwe modem voor Gigabit snelheden in Giga Internet


@Lander81  schreef:

 

We verwachten wel iets van tegemoetkoming. (financieel dan, want als een mail uitsturen teveel is, zal zo'n 'system reboot' van de CH7465LG-modem dat ook wel zijn?).



@ikbenben201  schreef:

@Lander81 

Had ik het toevallig niet ergens gelezen van de omzetting van het abonnement, dan zou ik van niks geweten hebben en zou ik dus ook telkens 17€ teveel betalen aangezien ik nog steeds aan All Internet snelheden zit (+-285Mbps up en +-19Mbps down).


Vreemde redeneringen. Hoe kan je nu te veel betalen als de overeengekomen abonnementsprijs niet gewijzigd is? Je betaalt toch 87,12 euro per maand zoals altijd. Als je een lagere abonnementsprijs wil, moet je downgraden naar All Internet.

Een compatibele EuroDOCSIS 3.1-modem moet je maar via de Telenet-klantendienst zien te fixen. Of je kan ook zelf een FRITZ!Box 6690 Cable kopen en Telenet vragen om het CM MAC en MTA MAC aan hun database toe te voegen, zodat jouw eigen modem met het Telenet-netwerk kan verbinden.

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Nieuwe modem voor Gigabit snelheden in Giga Internet

Laat Suzy dat regelen,stuur haar een PM

 

@Ex-Netweter Of je kan ook zelf een FRITZ!Box 6690 Cable kopen en Telenet vragen om het CM MAC en MTA MAC aan hun database toe te voegen, zodat jouw eigen modem met het Telenet-netwerk kan verbinden.

Antwoord

Stop me je gezever,Telenet aanvaard geen 'Fritz Box 6690' Ga je 'Fritz Box' zooi 'waar ze niet vanaf geraken' ergens op de markt verkopen.

ikbenben201
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Complimentendag Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) Jij bent af!

Nieuwe modem voor Gigabit snelheden in Giga Internet

@Ex-Netweter 

Wat is daar een vreemde redenering aan? Ok, ik betaal nog steeds hetzelfde bedrag maar de snelheden die ik haal zijn deze van (ondertussen) een lager abonnement van 70€.
Dus zo lang ik geen Giga internet snelheden heb betaal ik teveel naar gelang wat ik krijg.

Ik vraag niet om een compensatie maar ik zou het wel graag zo snel mogelijk opgelost zien.


_______________________________________________________________
Giga Internet en TV Iconic | CH8568LG | Netgear Orbi RBK353 |

Nieuwe modem voor Gigabit snelheden in Giga Internet

Je haalt de maximumsnelheden niet omdat je geen EuroDOCSIS 3.1-modem hebt.
Dus dat moet jij nog in orde maken. Het is niet omdat jij nog geen EuroDOCSIS 3.1-modem in huis gehaald hebt, dat je recht hebt op compensatie of te veel betaalt.

0 Likes
ikbenben201
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Complimentendag Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) Jij bent af!

Nieuwe modem voor Gigabit snelheden in Giga Internet

@Ex-Netweter 

Dat was ik niet dat om een compensatie vroeg. Theoretisch gezien betaal ik nu wel teveel maar daarover wil ik niet gaan mieren**ken.

Ik weet dat ik het nieuwere type modem nodig heb maar ik moet eerst Telenet kunnen bereiken hierover.


_______________________________________________________________
Giga Internet en TV Iconic | CH8568LG | Netgear Orbi RBK353 |
0 Likes
Lander81
Professional Beetjesweter
Berichten: 5
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Nieuwe modem voor Gigabit snelheden in Giga Internet

wacht even: Telenet duwt je in een 1 Gbps-formule, maar je kan er niet van gebruik maken, want de modem is niet voorhanden. En het is een Telenet-modem hé.

Die moet geleverd worden, ofwel rechtstreeks door Telenet zelf, of via een service-center. => Lukt niet.

Vandaag gaat het over een paar euro en binnen korte tijd over 17 euro. 

Wanneer dit nog lang duurt, beslissen we wel zelf om terug te gaan naar all-internet, dan hebben we onze financiële compensatie 🙂

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Nieuwe modem voor Gigabit snelheden in Giga Internet

Als je eerder al 87 euro betaalde voor All Internet + TV icon aan 300/20Mbps

Best wachten tor alles op punt staat.

Of downgraden naar All Inernet + TV Icon aan 70 euro.

ikbenben201
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Complimentendag Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) Jij bent af!

Nieuwe modem voor Gigabit snelheden in Giga Internet

Ondertussen is het gelukt om een medewerker van Telenet aan de lijn te krijgen.

Men kwam mij te vertellen dat als ik een modem aan huis wou hebben geleverd dat het nog wel even zou kunnen duren tegen dat ik 1 zou hebben. Men raad mij dus aan om naar een Telenet center te gaan hiervoor.

 

Ik had ze voordien ook al gecontacteerd via Whatsapp en daar beweerde men zelfs dat ik geen wissel had gedaan naar Giga Internet en zei zelf ook niet 🤔

Gelukkig kan ik het met een screenshot van mijn factuur en Mijn Telenet bevestigen dat ik wel degelijk Giga Internet heb 😝


_______________________________________________________________
Giga Internet en TV Iconic | CH8568LG | Netgear Orbi RBK353 |
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Nieuwe modem voor Gigabit snelheden in Giga Internet

Voor 95% van de mensen is 400/40Mbps ruim voldoende de eerste jaren voor een doorsnee gezin van 4.

Als ze de upspeed van 40 naar 100Mbps verhogen voor het kleine aantal die vandaag 1Gbps hebben,hoor je ze jaren niet meer.

1 Gbps maximaal downspeed zal zeker de eerste jaren zo blijven.

In de meeste grote industrie terreinen is glasvezel van Telenet voorzien.

Grote bedrijven kunnen al langer IFiber glasvezel 1/1 Gbps nemen van Telenet.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7394
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Nieuwe modem voor Gigabit snelheden in Giga Internet

Even een update: zij die aan het wachten zijn op een nieuwe e-mail, ik heb deze ochtend vernomen dat de mails vandaag worden verstuurd.
Eens je hem hebt ontvangen ga je dus opnieuw door de flow en vraag je opnieuw een nieuwe modem aan. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

jona7876
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Nieuwe modem voor Gigabit snelheden in Giga Internet

robatoras verspreid geen foutieve informatie.

 

Hier kregen we een bericht binnen op de app dat de snelheid van  "all-internet" opgetrokken wordt naar 1000 mbits/sec.

alleen onze huidige modem kon dat niet aan. Nieuwe modem werd thuis geleverd en geinstalleerd. Op het eerste factuur werd speedboost aangerekend aan 15euro en weer gecrediteerd. We haalde onze verhoogde snelheid inderdaad. Onze prijs bleef dus het zelfde "70 euro."  

 

Tot vorige week we ongevraagd een nieuw abbo "Giga internet" op de factuur zagen staan,zonder daar in te zijn overeengekomen !  nieuwe prijs 87,12 eurookes.

Als je contact opneemt met de klantendienst weten ze van geen berichten of verhogingen van "all-internet" snelheden. dan zakt mijn broek af.

het factuur zegt toch wel degelijk iets anders. 

terug alles laten zetten op "all-internet" abbo.  De nieuwe modem die we hebben laten vervangen heeft dus geen nut meer.

Ze denken inderdaad bij telenet dat we helemaal gek zijn vermoed ik.

 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5201
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe modem voor Gigabit snelheden in Giga Internet

@jona7876 

Wat je schrijft klopt niet helemaal hoor ...

  • Het oude All Internet, dat ik ook had, kostte geen 70 maar wel  87 euro.
  • Iedereen met All Internet werd van ambtswege omgezet naar het nieuwe Giga Internet, aan dezelfde prijs. Dus geen prijsverhoging zoals jij beweert. Wie nog een "oude" HGW had diende deze om te ruilen om die hogere snelheden aan te kunnen.
  • Velen, waaronder ikzelf, hebben dan aangegeven dat Giga Internet niet nodig te hebben en een downgrade naar het "nieuwe" All Internet, dat slechts € 70 kostte, te krijgen. Met als resultaat dat ik nu € 70 betaal ipv € 87 voor hetzelfde als ik voorheen had.

Prijzen een beetje afgerond, maar de orde van grootte is correct.

Dat is toch wel een ander verhaal dan hetgeen jij hier ophangt ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes