24.931
netweters
|
153.519
antwoorden
|
20.828
vragen
|
Ik kreeg een mail om mijn modem te vervangen. Hij was verouderd
Gegevens ingevuld en een nieuwe zwarte modem geleverd gekregen
Alles aangesloten en na 45 min nog steeds groene flikkerende led…
45 min met telenet gebeld, enkele keren in de wacht gestaan, en men zou nu de modem geactiveerd hebben.
Moest 30 min wachten.
Ik heb eerst 45 min gewacht, herstart, opnieuw 60 min gewacht
Geen internet (kabel rechtstreeks op modem) en groene flikkerende led
Samengevat:
Van 17u30 tot 21u30 mijn avond verknald hiermee, een gezin waaronder een student die boos zijn want geen internet meer, en ik die een mooie prijs betaal voor mijn telenetabbonement waar ik momenteel niets aan heb
Morgen mag ik dan al vroeg weer pogingen doen om het op te lossen, terwijl ik eigenlijk moet werken…
Ik hoor / lees dat het met de activatie wel vaker misgaat…
iemand nog tips?
Titel gewijzigd door DeMMi (mod) | Vorige titel: Modem vervangen door zwarte modem
Sluit de oude modem terug aan
En neem contact op dinsdag met telenet
https://www2.telenet.be/residential/nl/contact/mytelenet-help/chat-via-whatsapp.html
Het is geweten dat er soms een probleem opduikt daarmee best in begin van de week doen
Wat spijtig om te lezen dat dit toch nog niet in orde is ondanks jouw contact met onze klantendienst. 🙁 Je kan inderdaad best laten weten aan de klantendienst dat de modem nog steeds niet actief staat. Je hoeft hier niet mee te wachten tot het begin van de week, de klantendienst kan al contact opnemen met de achterliggende diensten, een dossier opmaken of een afspraak met een technicus inplannen (afhankelijk van wat er nodig is in jouw situatie, natuurlijk). Hopelijk kan het zo toch nog snel in orde gebracht worden.
Activatie van de modem kan soms mislopen. Als je een compentent iemand aan de lijn krijgt, dan is dat makkelijk op te lossen. Bel naar de helpdesk en kies voor de technische dienst (2?).
Leg de situatie uit en vraag vriendelijk, maar kordaat naar een compensatie. Mijn ervaring is dat Telenet daar gevoelig voor is, maar je moet er wel zelf achter vragen.
@Kuco Indien je je router juist hebt ingestoken en het groene lichtje brand, zou dit normaal gezien betekenen dat er een update bezig is van je modem.
dit kan wel een tijdje duren.
Het feit dat je intussen hebt herstart heeft er natuurlijk niet goed aangedaan.
Indien je na een uurtje nog altijd hetzelfde probleem hebt kan je de router best volledig resetten.
Druk hiervoor de reset-knop achterop je modem in en laat deze na 20 seconden weer los. Nadien zou alle updates terug automatisch binnenkomen
Als je een nieuwe Telenet router hebt, kan het even duren voordat de activering voltooid is, dit kan 15 tot 30 minuten duren. Hou hier dus rekening mee en start het toestel zeker niet! 😉