Beantwoorden
belgbelg
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Star Wars Day Follow the reader, reader! Leesbeest! Leesclubje starten?

Omapi-404-error en Mijn Telenet werkt dus niet

Hallo

Ik heb een Telenet e-router, en al maanden kan ik niet op 'mijn thuisnetwerk' via mijn telenet.
Ik wil dus gewoon bridging kunnen instellen voor een eigen router, maar dat lukt dus niet.

Er komt alleen een ng.omapi-404-errorfield en voor de rest niets.
Gewoon bij het klikken op kaartje 'je thuisnetwerk', ik krijg zelfs nog geen modem te zien.

Al verschillende keren gebeld, technische diensten, contact via Twitter, etc etc.
Er is dus blijkbaar een technisch probleem en de achterliggende diensten moeten dit bekijken.

Op de vraag ofdat ze dan niet gewoon bridging op afstand kunnen instellen, is het antwoord nee.
Een nieuwe e-router zou het probleem ook niet oplossen zeggen ze.

Weten jullie of er een manier is om dat toch via een omweg ingesteld te krijgen, of zal ik dit gewoon nooit ingesteld krijgen?
Het duurt nu toch al een dikke 5 maanden...

0 Likes
19 reacties
KevinDG
Freshman Weetjesweter
Berichten: 16
Say what?! Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Omapi-404-error en Mijn Telenet werkt dus niet

Bij mij is Mijn Thuisnetwerk niet meer bereikbaar (app en browser) sinds de installatie van de nieuwe modem m.b.t. WiFi 360 en pods. Ook al meermaals contact opgenomen  met klantendienst en technieker zonder resultaat... 

Is dit een algemeen probleem? Eigen aan Wifi360? ....?

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Omapi-404-error en Mijn Telenet werkt dus niet

@KevinDG jouw probleem lijkt me anders dan dat van de topic starter. Het gaat om een andere modem (E-Router zonder 360° Wifi) en hij krijgt ook een andere foutmelding. Denk dat je best even opnieuw rondkijkt op De Netweters of er mogelijks al gelijkaardig onderwerp is, zo niet kan je er eventueel een nieuw onderwerp ervoor aanmaken. Anders gaat het complex worden als we de verschillende scenario's gaan mengen in één thread. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Omapi-404-error en Mijn Telenet werkt dus niet

@belgbelg kan je ook een screenshot delen van de foutmelding die je te zien krijgt? 

@TRL dit is volgens mij exact hetzelfde probleem als jij ervaart. Hopelijk kunnen we nog enkele voorbeelden in deze thread verzamelen. We volgen het mee op.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Omapi-404-error en Mijn Telenet werkt dus niet

Ik ben eens even op De Netweters in onderwerpen van afgelopen weken/maanden gaan kijken wie dit probleem nog had gemeld. @FVDM @Weetnetter @FransGeerts ervaren jullie dit nog steeds? Gelieve dan even te reageren in deze thread met een nieuwe screenshot. Want er zijn ook enkelen waarbij het probleem ondertussen opgelost is geraakt zien we.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
FVDM
Experienced Veelweter
Berichten: 256
WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

Omapi-404-error en Mijn Telenet werkt dus niet

@Suzy 

Bij mij is het in orde vanaf 11/02/2023.

Ik heb dit in de thread  "Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet" gemeld. 😉

En zoals bij @Weetnetter onvoldoende ruimte bij het invullen van "Lokaal IP-adres" en "Externe poort" maar er zijn erger dingen en misschien komt dit ooit wel eens in orde. 

 

Weetnetter
Freshman Meerweter
Berichten: 74
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Omapi-404-error en Mijn Telenet werkt dus niet

@Suzy 

Hier is het probleem met "Mijn Telenet" al een tijdje opgelost op een paar kleinigheden na, zoals onvoldoende ruimte  bij het invullen van "Lokaal IP-adres" en "Externe poort" maar daar valt mee te leven in de veronderstelling dat dit ooit eens aangepast wordt.

TRL
Experienced Veelweter
Berichten: 277
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Omapi-404-error en Mijn Telenet werkt dus niet

@Suzy ik hou het in de gaten maar tot op vandaag is het nog steeds het zelfde, is ook niet de bedoeling dat ik 35 keer de zelfde screenshot post he 😉

benieuwd wanneer de klantendienst mijn dossier zal behandelen en/of ze überhaupt contact gaan opnemen met mij, ik hoop in ieder geval op een dikke compensatie.

belgbelg
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Star Wars Day Follow the reader, reader! Leesbeest! Leesclubje starten?

Omapi-404-error en Mijn Telenet werkt dus niet

@Suzy Hier een screenshot

 

error telenet.png

0 Likes
ch95
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Leesclubje starten? It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Omapi-404-error en Mijn Telenet werkt dus niet

Hallo. Ik kan "je thuisnetwerk" wel bereiken (met uitzondering van "geavanceerde instellingen" die een andere gekende probleem is) maar ik krijg dezelfde foutmelding "ng.omapi-404-errorfield" wanneer ik mijn abonnement via mijn telenet wil wijzigen. Ik krijg deze foutmelding nadat ik mijn installatieadres heb gekozen.


Kan mijn probleem gerelateerd zijn aan die van "je thuisnetwerk"?

 

aanpassing.png

0 Likes
TRL
Experienced Veelweter
Berichten: 277
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Omapi-404-error en Mijn Telenet werkt dus niet

@Suzy het is EINDELIJK in orde.

ik vertel het kort, na jaren heb ik Playmore stopgezet en overgeschakeld op Streamz en Netflix Premium, aangevraagd via de opzegdienst.

ik kreeg geen activatie mail voor Netflix dan maar bellen naar technische dienst om dat ik namelijk niks zelf kon beheren maar die konden die foutmeldingen ook niet oplossen en de achterliggende dienst was al gesloten omdat ik belde na 16u. ze konden ook mijn dossier zien die al enkele weken openstond en waar er nog niks mee was gebeurd, er werd opnieuw een dossier aangemaakt.

ik heb toen duidelijk gezegd ik ga niet voor Netflix Premium betalen als ik het niet kan gebruiken, werd doorgeschakeld met de opzegdienst om het er terug uit te halen, die stelde voor om een dossier aan te maken met ofwel halen ze het eruit en enkel Streamz ofwel proberen ze het te activeren.

deze morgen was ik uitgelogd op mijn telenet, toen ik me weer inlogde werkte ineens na weken weer alles, kon mijn thuisnetwerk beheren en ook al de rest van de opties in mijn telenet.

ofwel hebben ze de fout achterliggend toch rechtgezet ofwel is het omdat ik iets laten wijzigen heb in mijn abonnement ik weet het niet!

in ieder geval mijn telenet werkt weer correct, de app nog steeds niet als ik naar mijn netwerkinstelling ga kan ik enkel de gebruikersnaam en wachtwoord wijzigen van mij wifi, maar ben al blij dat mijn telenet weer werkt zoals het hoort.

heb een korting van 15€ gekregen gedurende 6 maanden.Schermopname (33).png

Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Omapi-404-error en Mijn Telenet werkt dus niet

achterliggende dienst al gesloten om 16.00 uur das toch een grap mag ik hopen ? misschien moeten wij met zen allen eens gaan protesteren aan de LierseSteenweg 4 in Mechelen zijn ze godverdoemme niet beschaamd 😡

0 Likes
TRL
Experienced Veelweter
Berichten: 277
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Omapi-404-error en Mijn Telenet werkt dus niet

is altijd zo al geweest, als je na 16u belt voor een serieus probleem heb je het meestal vlaggen en ist een dossiertje aanmaken en mag je hopen dat nie te lang duurt 😡

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Omapi-404-error en Mijn Telenet werkt dus niet

@belgbelg @ch95 normaal zat er een fix voor dit probleem in de release van gisteren. Zouden jullie me beiden eens kunnen laten weten of jullie dit probleem nog altijd ervaren wanneer je de 'geavanceerde instellingen'-pagina opent? 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
belgbelg
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Star Wars Day Follow the reader, reader! Leesbeest! Leesclubje starten?

Omapi-404-error en Mijn Telenet werkt dus niet

Amai ja, is inderdaad eindelijk opgelost.
Bedankt!