Beantwoorden
Lansa
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

Omschakelen naar Telenet: welk abonnement kies ik?

Hoi!


Nu dat Telenet eindelijk de FUP verhoogd heeft naar 3tb voor consument abonnementen, heb ik weer interesse om over te schakelen.
Normaal weet ik goed wat ik wil, en kan m'n weg zoeken.
Echter sinds de corona besmetting een tijd terug, ben ik snel verward en uitgeput. vergeef me als mijn text formatting wat vreemd is.


Graag had ik een beetje hulp gevraagd bij het kiezen van de juiste abonnement voor mijn gebruik.

Onze situatie:

-9personen in huis, waarvan 5 zware verbruikers zijn (gaming, torrents, 4k netflix)

-huidige ISP: EDPNET 100/35 (UnifiUDM doet smart que over heel het netwerk. zodat niemand het netwerk vol trekt)

-Huidige telefoon: EDPNET VOIP (dient enkel voor gebeld te worden af en toe, bereik in dit recent huis is triest)

-huidige TV: 3x Telenet digicorders


-6 computers
-3 4K televisies
-12 draadloze toestellen


-Maandelijks verbruik: 2 tot 2.8 TB


Ons grootste probleem was die 100mbps (waarvan we maar 90 krijgen) snel volzat, waardoor smartque je snel afknijpt.
tegenwoordig is elk spel bijna 150 gb, waardoor je al een tijdje zit te wachten.
Dit gemixed met het groot aantal torrenting en offsite backups etc...

kortom we hebben meer snelheid nodig.


Ik dacht aan All internet + tv. Echter vroeg ik me het volgende af:

Werkt TV flow / yelo als je thuisnetwerk over je eigen router gaat?
Ik zoek enkel de TV boxen via de telenet router te laten lopen met een VLAN.


Ik werk liever niet via de telenet routers, ik heb niet graag dat ik een externe website moet bezoeken om een instelling aan te passen.


Qua telefoon wil ik absoluut geen telenet, bizar duur. 5€ voor ken je beller is crimineel.

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: EDPnet naar Telenet

0 Likes
15 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Omschakelen naar Telenet: welk abonnement kies ik?

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Omschakelen naar Telenet: welk abonnement kies ik?

Dan lijkt me "One Up + TV Iconic" of "All Internet +TV Iconic" voor jullie aangewezen.

In One Up zit ook een gratis Top lijn vervat voor vaste telefonie, dus Ken je Beller (en een aantal andere opties) zijn al inbegrepen. De 5 euro betaal je niet. https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-toplijn/

Voor zover ik zie dien je bij "All Internet + TV" de vaste lijn apart bij te bestellen. Inclusief  de optie Top Lijn komt dit op 27,76 euro (duur!)

 

Tov All Internet heb je met One Up 1000/40 Mbps ipv 300/20 Mbps. All Internet kan je eventueel upgraden met de Speedboost optie aan 15 euro.

https://www2.telenet.be/nl/producten/internet/abonnementen/bestel-optie-speedboost-1gbps/

 

Misschien niet onbelangrijk: ga je tijdens de piekuren over de FUP van 3TB, dan surf je tijdens de piekuren met All Internet verder aan 10/1 Mbps.  Bij One Up surf je verder aan 20/2 Mbps.

Tijdens de daluren surf je altijd onbeperkt.

Meer info: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-onbeperkt-surfen/

Los daarvan is er (voorlopig) nog dit: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/samen-er-door/

 

One Up komst standaard met 1 mobiel abonnement met 40GB datavolume.

Uit te breiden tot 5 sims die telkens de datavolumepot spijzen met 40GB.
Hier kan je alles zelf samenstellen: https://www2.telenet.be/residential/nl/producten/one/

 

Als modem/router kies je best voor de CV8560E. Die kan je voor IPv4 in MAC bridging modus zetten. Je eigen router ontvangt dan een publiek IPv4 adres op aan de externe kant. De CV8560E is de enige modem die dit ondersteunt en heeft geen WIFI aan boord.

De CV8560e kan je als een alternatief zien voor de modem-only’s (EMTA) van vroeger, die niet meer verdeeld worden.

 

1) All Internet + TV = 82,43

2) All Internet + TV + Speedboost = 97,43

3) All Internet + TV + vaste lijn met top lijn = 110,19

4) All Internet + TV + vaste lijn met top lijn + Speedboost = 125,19
5) One Up + TV Iconic = 106 

 

2) en 5) zijn dan wat internet specs betreft identiek.

Voor die 8,57 euro verschil heb je dan een volledig uitgeruste vaste lijn + een mobiel abonnement met 40GB datavolume + meer snelheid in de piek indien FUP overschreden.

3) en 4) is nooit interessant, want je hebt 5) waar meer inzit voor minder geld.

 

Ik heb hier effe de huur van de extra TV decoders buiten beschouwing gelaten. Die moet je tenslotte bij alle formules betalen.
PS: bij Telenet spreken ze nu over de nieuwe TV box. Deze is momenteel nog met mondjesmaat leverbaar. Maar je kan ook perfect met je huidige digicorders blijven werken.

 

Conclusie:

Als die extra SIM voor jou nuttig is, dan zou ik voor One Up gaan.  Je hebt dan ook een zeer stabiele vaste lijn met alle toeters en bellen.

Zoniet: All Internet + TV (al dan niet met Speedboost)


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Lansa
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

Omschakelen naar Telenet: welk abonnement kies ik?

Erg vriendelijk bedankt!

Deze vergelijking is zeer hulpzaam! Die oneup + TV iconic lijkt inderdaad de beste optie!

Dat extra simkaartje kan ik eventueel gebruiken voor de ingebouwde wifi functie in mijn auto.

Ik zal eens horen bij mijn lokale telenet verdelen of de tv boxen verkrijgbaar zijn, zijn ze een grote voordeel tegenover de oudere digicorders?

xxxTV
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Omschakelen naar Telenet: welk abonnement kies ik?

Ik heb het abonnement waar jij in geïnteresseerd bent, behalve dan dat ik er de +gigaboost optie heb bijgenomen. Al enkele dagen heb ik last van de FUP, die al tevoorschijn kwam ergens tussen de 750GB en 1.5TB die ik verbruikt heb. Het zou inderdaad moeten kloppen dat een All-Internet abbo een limiet van 3TB heeft, maar ergens denk ik dat er iets is foutgelopen met hun +gigaboost optie. Op zich heb ik niet ZO een last van de paar dagen dat ik moet leven met de lage bandbreedte, wel met die redirect naar telegate.telenet aangezien de meeste van de applicaties die ik gebruik, gewoonweg niet meer werken daardoor. Ik heb telenet gecontacteerd via fb messenger, en hoop op een spoedig antwoord. Nogmaals, het kan liggen aan de gigabit optie, maar wou het toch even vermelden ZOU je het er ook bij willen nemen.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Omschakelen naar Telenet: welk abonnement kies ik?


@Lansa  schreef:

Ik zal eens horen bij mijn lokale telenet verdelen of de tv boxen verkrijgbaar zijn, zijn ze een grote voordeel tegenover de oudere digicorders?


Ik ben er wel fan van. TV boxen hebben geen harde schijf. Terugkijk TV, opnames en TV Theek gebeuren volledig via de cloud. De beeldkwaliteit is beter. Bovendien ben je dan ook 4K en HDR10 ready.

De interface is sneller en het verbruik is minder (er van uitgaande dat "slimme energiestand" op de digicorder uitstaat wat anders de opstarttijd imho aanzienlijk verlengt).

Je kan quasi zoveel opnames tegelijkertijd inplannen als je wil (dat gebeurt immers in de cloud).

Alle info op https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/ontdek-de-telenet-tv-box/ (de Telenet site is offline op dit moment blijkbaar).

PS: 7 dagen Terugkijk TV is inbegrepen bij TV Iconic.  Of je nu een digicorder of TV box hebt.  Ook als je TV Iconic combineert met All internet trouwens.

 

Let wel, de TV box draait op een ander platform dan de digicorder/digibox.  Je kan niet mixen en je moet ze dus allemaal ineens omruilen.

Je gebruikt ook een andere app. https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/yelo-app-downloaden/

De "Telenet TV" app ipv de "Yelo" App.
Houd je je digicorders, dan blijf je gewoon de Yelo app gebruiken.

 

In principe zou je een aangekochte digicorder nog niet-interactief kunnen verder gebruiken als je opnames hebt staan (want die ben je kwijt).  Maar dat zou ik niet doen. Je hebt geen garantie hoe lang dat nog gaat werken (stel dat ze jouw oude digicorders zouden deactiveren in het systeem).

Gehuurde digicorders moeten sowieso allemaal ingeruild worden na max 1 maand.

 

De TV box is gratis voor nieuwe klanten. Bestaande klanten betalen een eenmalige vaste kost van 50 euro (ongeacht hoeveel boxen je omruilt).

 


@Lansa  schreef:

 

Dat extra simkaartje kan ik eventueel gebruiken voor de ingebouwde wifi functie in mijn auto.


Bij One (Up) kan je ook een gratis data-only sim bij bestellen. Kost je niets extra. Je kan er niet mee bellen of smssen. De data komt mee uit de gezamenlijke datapot. Dus 40GB bij 1 gewone simkaart (die is al inbegrepen), 80GB bij 2, 120GB bij 3 enz...


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Omschakelen naar Telenet: welk abonnement kies ik?


@Steven-E  schreef:

5) One Up + TV Iconic = 106 

 

robatoras

ONEup   Heb ik zelf.
Internet 1000/40Mbps 3TB Fup.
MOBIEL 1 simkaart gratis bellen + 1 simkaart 40GB data
DIGITALE TV Iconic - incl standaard inbegrepen digicorder(TVbox komt nog na)
En je hebt standaard 7 dagen terugkijk tv. 
VASTE LIJN TELEFONIE
=106 euro All In.

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Omschakelen naar Telenet: welk abonnement kies ik?

@Lansa 

Volgens mij is de gekoppelde app het grote voordeel. De mogelijkheden van de Yelo Play app of van yeloplay.be zijn zeer beperkt. De mogelijkheden va de telenet tv app of van telenettv.be (kan enkel met de TV-Box) zijn zeer ruim en geven je echt de mogelijjheid om te kijken waar en wanneer je wil.

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Omschakelen naar Telenet: welk abonnement kies ik?


@janne_man  schreef:

@Lansa 

Volgens mij is de gekoppelde app het grote voordeel. De mogelijkheden van de Yelo Play app of van yeloplay.be zijn zeer beperkt. De mogelijkheden va de telenet tv app of van telenettv.be (kan enkel met de TV-Box) zijn zeer ruim en geven je echt de mogelijjheid om te kijken waar en wanneer je wil.


De andere voordelen zou ik toch ook niet willen missen 😉

4K komt er trouwens stilaan aan. In Nederland is Ziggo er al mee gestart op dezelfde box (binnenkort Formule1 in 4K en het EK voetbal zelfs in 4K/HDR).

Ik zie het platform als volledig cloud based (uitgenomen live kijken wat een coaxverbinding nodig heeft, maar al de rest draait over IP).

De TV box, Telenet TV app , Apple TV app en Telenettv.be website zijn "interfaces" die dezelfde settings delen: oa dezelfde favoriete zenders. Als je op de box een programma stopt kan je in de app bijv verder kijken van waar je gestopt was.

 

Ook niet onbelangrijk: bij het TV box platform zit je ook met de limiet van max 5 apps, maar die kan je onbeperkt vervangen door een andere app, zonder x dagen te hoeven wachten.  Ik weet niet of dat op het andere platform nu ook mogelijk is.  Tot voor kort alleszins niet. @Suzy , weet jij dit?

 

PS: Als je de TV box hebt, heb je ook een app speciaal voor Apple TV.  Heb je een digicorder dan kan je die niet gebruiken, er is ook geen alternatief buiten streamen via Airplay.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Lansa
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

Omschakelen naar Telenet: welk abonnement kies ik?

Erg bedankt allemaal, ik heb inmiddels oneup & tv iconic besteld.

Heb even bij mijn lokale telenet center de CV8650E opgehaald.
Helaas zijn er inderdaad geen TV boxen op stock, al zeker niet voor bestaande klanten.

Maar ach, dat kan ik altijd later nog doen.


Nu nog wachten tot mijn bestelling doorkom, hopelijk met die easy switch Id's dat het snel in orde komt.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Omschakelen naar Telenet: welk abonnement kies ik?


@Lansa  schreef:

Erg bedankt allemaal, ik heb inmiddels oneup & tv iconic besteld.

... knip ...

Nu nog wachten tot mijn bestelling doorkom, hopelijk met die easy switch Id's dat het snel in orde komt.


Ik zou alles maar goed nauwgezet opvolgen. Die Easy Switch heeft nogal dikwijls last van "kinderziektes" en loopt helemaal in de soep. Niet blind op vertrouwen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Omschakelen naar Telenet: welk abonnement kies ik?

Eens naar 015666666 bellen morgen kan nooit kwaad.

Komt goed. Je gaat er geen spijt van hebben!


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Omschakelen naar Telenet: welk abonnement kies ik?


@Steven-E  schreef:

...

Ook niet onbelangrijk: bij het TV box platform zit je ook met de limiet van max 5 apps, maar die kan je onbeperkt vervangen door een andere app, zonder x dagen te hoeven wachten.  Ik weet niet of dat op het andere platform nu ook mogelijk is.  Tot voor kort alleszins niet. @Suzy , weet jij dit?

..


@Steven-E voor de Yelo Play-app is dit momenteel nog steeds ongewijzigd. Heb zelf toch nog niets vernomen erover. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Omschakelen naar Telenet: welk abonnement kies ik?

@Suzy 

 

Ik moet het eens nakijken, maar ik meende gezien te hebben dat het ook voor de yelo play app aangepast is. Aangemelde toestellen kunnen onmiddellijk weer verwijderd worden.

 

Ik kijk het na en laat hier iets weten.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Omschakelen naar Telenet: welk abonnement kies ik?

Ik had ook iets gelezen in de release notes dat hierop zou kunnen wijzen. Zie bij versie 5.0.0.

 

51EBAFED-5BB3-4F24-B34F-A92388E671EA.png


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes