Beantwoorden
KristofA
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Ondersteunt Telenet modem wifi 6?

In 2019 is deze vraag al naar boven gekomen maar wil het toch nog eens boven halen.

ondersteunen de laatste Telenet modems al Wifi 6? Zo niet, is het dan verstandig om achter je modem al alles "Wifi 6 proof" te maken? of zou dit problemen geven? 

 

#DurfTeVragen 

 

Titel gewijzigd door Mathieu (mod) | Vorige titel: Wifi 6 telenet modem

0 Likes
7 reacties
KelvinUceta
Freshman Veelweter
Berichten: 174
De magic number! Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO!

Ondersteunt Telenet modem wifi 6?

Dag @KristofA,

 

WiFi 6 - 9Gbps, zoals we allemaal weten dat is mooie op papier, in praktijk zulke snelheden worden misschien maar door 1 tot 5% van gebruiker/toestellen bereikt, daar bij WiFi 6 gaat niet zo veel over snelheden maar over verbinding efficiëntie. Vb. 1 op 1 verbinding tussen WiFi 5 en WiFi 6 router zal weinig verschil uit maken, 10-20-30 op 1 WiFi 6 router zou wel...

 

Deze technologie zou wel interessant zijn voor midden/grote bedrijven waar veel draadloze toestellen WiFi zouden nodig hebben, voor privé gebruik zie ik de toegevoegde waarde niet.

 

'tuurlijk, bij aankoop van nieuw dure draadloze toestellen zou ik voor deze compatibiliteit kiezen.

 

Grtz,

 


Dubito, ergo sum
MOBO: ASUS TUF Z690-PLUS - CPU: Core i9-12900K - AIO: Corsair H100i Elite LCD
RAM: 32 GB DDR4 3200 Ghz - GPU: MSI GeForce GTX 1660 SUPER 6G
OS: Win 11 Pro
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ondersteunt Telenet modem wifi 6?

@KristofA  Wifi 6 is backwards compatibel. Dus dat wil zeggen dat toestellen die Wifi 5 gebruiken daar ook op gaan werken. Enkel als je een AP hebt die Wifi5 is dan zal je toestel die wifi 6 heeft terugschakelen naar wifi 5. Dus is het nuttig om smartphones te hebben die wifi 6 ondersteunen.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Ondersteunt Telenet modem wifi 6?

@KristofA Wifi 6 kan ook beter omgaan met meerdere toestellen tesamen. MU-MIMO is de naam hiervoor. Dat je nu een wifi 5 of wifi 6 device hebt, je hebt zeker snelheidswinst doordat dit signaal full duplex werkt ipv de wifi 5 technologie. Bij dat laatste is het zenden en ontvangen niet simultaan.

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
KristofA
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Ondersteunt Telenet modem wifi 6?

Ok dat snap ik allemaal, maar mijn hoofdvraag is of de Modem/Routers van telenet als wifi 6 ondersteunen

0 Likes
BEL
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Wereld gedichtendag

Ondersteunt Telenet modem wifi 6?

@KristofA De witte telenet modem die het meest courant is op dit moment (CH7465LG-TN) ondersteunt de 802.11ac wifi-standaard oftewel wifi 5 en geen wifi 6.

 

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Ondersteunt Telenet modem wifi 6?

Wifi 6e is de standaard die je moet nemen, WIFI6 was maar een voorlopige tussenstap, welke nooit een echte standaard zal worden.

WIFI 6e is pas begin januari dit jaar gecertificeerd. Kijk uit naar fabrikanten die deze standaard officieel supporteren.
En dan gaan voor de CV8560e modem, zonder wifi, en zelf je eigen WIFI apparatuur gebruiken.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Ondersteunt Telenet modem wifi 6?

Bij Telenet wordt er continue gekeken welke technologieën waardevol zijn voor de klanten om de beste connectiviteit te garanderen. Maar helaas kan ik jullie niets concreet vertellen over wifi 6 bij Telenet op dit moment. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.