Beantwoorden
Bram1231
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Online document dat we kunnen delen en bewerken

Men papa zit met kanker. En ik wil zen diepvries beheren via een document dat ik en men zus van op afstand steeds kan raadplegen. Dus een .doc of .txt file die leesbaar en aanpasbaar is. Als ik iets in zijn diepvries steek wil ik dit vermelden in het gezamenlijk document. Ook vice versa. Als hij er iets uit haalt om te eten. Moet hij dit ook uit dit document kunnen halen. Kanker is overal. Maar als we onze naaste kunnen helpen met technologie die telenet geeft, moeten we deze ook gebruiken. En daar is deze groep van netweters toch wel echt voor bedoeld denk ik. Alvast bedankt 

Tags (2)
0 Likes
9 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Online document dat we kunnen delen en bewerken

@Bram1231  je kan misschien iets doen met Google drive. Daar kan je ook documenten in maken als ok delen met andere gebruikers. Misschien heb je daar iets aan. Moest je over Apple beschikken kan je ook documenten delen met het gezin , notities. 

https://support.google.com/docs/answer/2494822?co=GENIE.Platform%3DAndroid&hl=nl


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Bram1231
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Online document dat we kunnen delen en bewerken

Ik heb Google drive ook al geprobeerd. Maar ik zou graag een online document wille. Hebben dat natuurlijk leesbaar is maar ook aanpasbaar is. Kan dit in Google drive. Documenten doorsturen met volgende rechten: lezen/schrijven? Als dit kan, ben in inderdaad geholpen. Alvast bedankt.

0 Likes
Torchwood
Professional Meerweter
Berichten: 121
Een bus vol! Topicvreter! Warming up? BINGO!

Online document dat we kunnen delen en bewerken

Ik zie niet direct hoe dit met basic HTML kan oplossen. Als jullie allemaal met Microsoft office werken zie ik wel mogelijkheden om dingen te delen via bv de agenda van Outlook. eM Client ondersteund dit ook, Thunderbird ook maar dat is een gedoe met extensies die je moet installeren en die dan bij de volgende update niet meer compatibel zijn enz... Google heeft ook oplossingen voor het online delen van documenten of agenda's. Het hangt er allemaal wat van af met wat jullie willen en kunnen werken. Die piste via de webspace zou ik verlaten.

0 Likes
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Online document dat we kunnen delen en bewerken

Ik denk dat het via Google toch het gemakkelijkste is.
Maak een document of spreadsheet en deel dit (via een link) met de personen die je wil.
Zorg er voor dat ze het bestand kunnen bewerken.
Als iemand een aanpassing doet, zien de anderen dit binnen enkele seconden

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Online document dat we kunnen delen en bewerken

@Bram1231  in de link staat exact beschreven hoe je iets kan doen en wie er rechten heeft. Iedereen die je de rechten geeft kan dingen bewerken , werkt hetzelfde als de Google agenda. Als iemand er iets inzet of uit haalt ziet een ander dat ook. Denk persoonlijk dat dit de beste oplossing is met het geen wat je wil doen. Zou echt eens lezen in de link. 

Bestanden delen vanuit Google Drive

Je kunt de bestanden en mappen die je opslaat in Google Drive met iedereen delen.

Als je een bestand vanuit Google Drive deelt, kun je zelf bepalen of andere mensen het mogen bewerken, erop mogen reageren of het alleen mogen weergeven. Het programmabeleid van Google Drive is van toepassing als je content deelt vanuit Google Drive.

  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Online document dat we kunnen delen en bewerken

@patrick37  @Bram1231 

Er is wel een eigenaar van het bestand. Als die foert zegt tegen de anderen is het bestand weg.

Net eens even getest: je kan de link als bookmark zetten in je browser. Ook in Firefox.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Online document dat we kunnen delen en bewerken

@louishufk  dat klopt maar denk persoonlijk dat als de zus de eigenaar zal zijn dat het in orde moet komen. Dan kunnen ze op die manier toch hun document delen en aanvullen en of eraf halen wat niet meer nodig is. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Online document dat we kunnen delen en bewerken

Je gebruikt hiervoor best een cloud service zoals Google Drive, OneDrive, iCloud, Dropbox, ... 

 

Hierin kan je makkelijk documenten delen die je in tussentijd samen kan bewerken. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Online document dat we kunnen delen en bewerken

Als het puur voor boodschappenlijstjes is kan je deze app gebruiken : https://www.myshopi.com/

Je kan het via de url aanpassen of via de app. 

Als je meer lijsten wil maken in bijvoorbeeld excel, kan je opteren voor office365 waar je word,excell online kan raadplegen en documenten sharen.

Je kan ook kiezen voor google : https://shoppinglist.google.com/

Hier kan je shoppinglijsten aanmaken en sharen met wie je wil. De enige voorwaarde is dat je beide een google account hebt.

Succes!


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.