Je kunt de bestanden en mappen die je opslaat in Google Drive met iedereen delen.
24747
netweters
|
152250
antwoorden
|
20683
vragen
|
Men papa zit met kanker. En ik wil zen diepvries beheren via een document dat ik en men zus van op afstand steeds kan raadplegen. Dus een .doc of .txt file die leesbaar en aanpasbaar is. Als ik iets in zijn diepvries steek wil ik dit vermelden in het gezamenlijk document. Ook vice versa. Als hij er iets uit haalt om te eten. Moet hij dit ook uit dit document kunnen halen. Kanker is overal. Maar als we onze naaste kunnen helpen met technologie die telenet geeft, moeten we deze ook gebruiken. En daar is deze groep van netweters toch wel echt voor bedoeld denk ik. Alvast bedankt
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Bram1231 je kan misschien iets doen met Google drive. Daar kan je ook documenten in maken als ok delen met andere gebruikers. Misschien heb je daar iets aan. Moest je over Apple beschikken kan je ook documenten delen met het gezin , notities.
https://support.google.com/docs/answer/2494822?co=GENIE.Platform%3DAndroid&hl=nl
Ik heb Google drive ook al geprobeerd. Maar ik zou graag een online document wille. Hebben dat natuurlijk leesbaar is maar ook aanpasbaar is. Kan dit in Google drive. Documenten doorsturen met volgende rechten: lezen/schrijven? Als dit kan, ben in inderdaad geholpen. Alvast bedankt.
Ik zie niet direct hoe dit met basic HTML kan oplossen. Als jullie allemaal met Microsoft office werken zie ik wel mogelijkheden om dingen te delen via bv de agenda van Outlook. eM Client ondersteund dit ook, Thunderbird ook maar dat is een gedoe met extensies die je moet installeren en die dan bij de volgende update niet meer compatibel zijn enz... Google heeft ook oplossingen voor het online delen van documenten of agenda's. Het hangt er allemaal wat van af met wat jullie willen en kunnen werken. Die piste via de webspace zou ik verlaten.
Ik denk dat het via Google toch het gemakkelijkste is.
Maak een document of spreadsheet en deel dit (via een link) met de personen die je wil.
Zorg er voor dat ze het bestand kunnen bewerken.
Als iemand een aanpassing doet, zien de anderen dit binnen enkele seconden
@Bram1231 in de link staat exact beschreven hoe je iets kan doen en wie er rechten heeft. Iedereen die je de rechten geeft kan dingen bewerken , werkt hetzelfde als de Google agenda. Als iemand er iets inzet of uit haalt ziet een ander dat ook. Denk persoonlijk dat dit de beste oplossing is met het geen wat je wil doen. Zou echt eens lezen in de link.
Bestanden delen vanuit Google Drive
Je kunt de bestanden en mappen die je opslaat in Google Drive met iedereen delen.
Er is wel een eigenaar van het bestand. Als die foert zegt tegen de anderen is het bestand weg.
Net eens even getest: je kan de link als bookmark zetten in je browser. Ook in Firefox.
@louishufk dat klopt maar denk persoonlijk dat als de zus de eigenaar zal zijn dat het in orde moet komen. Dan kunnen ze op die manier toch hun document delen en aanvullen en of eraf halen wat niet meer nodig is.
Als het puur voor boodschappenlijstjes is kan je deze app gebruiken : https://www.myshopi.com/
Je kan het via de url aanpassen of via de app.
Als je meer lijsten wil maken in bijvoorbeeld excel, kan je opteren voor office365 waar je word,excell online kan raadplegen en documenten sharen.
Je kan ook kiezen voor google : https://shoppinglist.google.com/
Hier kan je shoppinglijsten aanmaken en sharen met wie je wil. De enige voorwaarde is dat je beide een google account hebt.
Succes!