Beantwoorden
KDM
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken! Hi there!

OpenDNS

Ik wil graag mijn Telenet modem/router beveiligen voor de kinderen (gewled / drugs / seks / ...)

dit kan perfect via OPENDSN.com maar hoe kan ik de DNS op mijn telenet toestel veranderen?

Het lukt om alle PC's afzonderlijk in te stellen maar smartphones en zo lukken niet... Graag had ik dus op één plaats een globale beveiliging voor iedereen die gebruik maakt van dat netwerk.

Bedankt,

Kürt

0 Likes
5 reacties
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

OpenDNS

De Telenet router laat dit helaas niet toe.

Zie ook https://www.9lives.be/forum/natuur-wetenschap-technologie/949847-telenet-dns-instellingen.html

 

 


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

OpenDNS

Dan zal je je HGW moeten inruilen voor een modem-only en een eigen router. Twee opmerkingen: OpenDNS biedt je deze "gratis" dienst enkel in ruil voor jouw gegevens; elk adres dat je bezoekt zullen ze loggen. Verder, zo'n DNS is makkelijk te omzeilen, bijvoorbeeld met Tor Browser, UltraSurf, TelenetWiFree (desnoods van de buren), router resetten naar fabrieksinstellingen enz.

 

Op alles wat jij doet gaan die kinderen iets vinden om het te omzeilen en geloof me, ze zijn heel vindingrijk en vinden ze het zelf niet, dan vertelt een klasgenoot wel hoe het moet.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

OpenDNS

@KDM

 

Je kan op de smartphones ook de dns handmatig instellen. Maar ze gaan dat heel gemakkelijk kunnen veranderen.

Het is bijna onmogelijk om iemand tegen te houden als ze iets willen zien, maar je kan er zo wel voor zorgen dat ze er niet per ongeluk opkomen.

 

Op android kan je het wifi netwerk ingedrukt houden dan netwerkinstellingen beheren vervolgens geavanceerde opties weergeven aanduiden.

Dan DHCP op statisch zetten je kan daar dan de DNS server instellen maar dan moet je ook een vast ip instellen per apparaat.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

OpenDNS

Jammer genoeg is er geen enkele manier om onze kinderen te behoeden tegen de gevaren van het internet net zoals we dit niet kunnen voor de gevaren op de openbare weg en de publieke ruimte. We kunnen enkel proberen om ze ermee te leren omgaan. Het is en blijft een moeilijk probleem.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

OpenDNS

Telenet heeft ook een security pack waarmee je het surfgedrag en de surftijd van je kinderen kan controleren. https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-telenet-security-pack/

 

Maar in mijn ogen is het beter om je kinderen te leren omgaan met het internet dan hen er van af te schermen. Ze zullen er toch ooit mee in contact komen, en dan kunnen ze maar beter voorbereid zijn...


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes