24749
netweters
|
152310
antwoorden
|
20690
vragen
|
Ik heb een nieuwe modem van Telenet ontvangen, en vroeg me af of het mogelijk is om mijn oude modem als acces point te gebruiken? Ik heb de oude modem gereset en aangesloten op een netwerkaansluiting.
Ik krijg nu bij mijn netwerken op mijn pc de originele naam van de modem te zien en ik kan erop inloggen met het wachtwoord dat op de modem staat. Eens ik ben verbonden heb ik perfect internet. Nu vraag ik me af of ik deze modem zo kan instellen dat hij dezelfde naam en wachtwoord gebruikt als mijn hoofdmodem? Het lukt me namelijk niet om de instellingen van deze modem te wijzigen.
Alvast bedankt!
@dividedx11 de 'oude' modem die je hebt kan je niet verder configureren dan dat je nu hebt. Je kan gebruik maken van de wifi die erop aanstaat ja en dat je het kan gebruiken is logisch omdat je internet daarop hebt. Maar de mac adressen zijn uit het systeem gehaald en dus niet toereikend op je adres , te lezen je account. Een echte AP van Telenet zal herkenbaar worden gemaakt door de mac adressen aan je account toe te voegen. Dus een echte AP kan je er niet van maken. Dubbele MAC adressen aan je account toevoegen zou kunnen maar wordt niet aanvaard omdat elke klant maar 1 echte modem heeft.
Verander anders de naam en wachtwoord van je nieuwe modem. Zet die gelijk aan de oude modem.
Dat probeer ik maar het lukt me niet om aan de instellingen te komen om de SSID en WPA2 key aan te passen.
@dividedx11 en wat lukt daar dan niet aan ? Je kan die instellingen van je nieuwe modem toch zien in 'mijn Telenet' ? Krijg je foutmeldingen van de nieuwe modem in 'mijn Telenet' ? Heb je eens een printscreen van wat je ziet?
Ik vraag me af of of de gehele provisionering is doorgelopen en met succes is afgerond en of deze niet ergens is blijven hangen. Met blijven hangen bedoel ik dan dat ook alles ook in je account is toegewezen wat je kan en mag doen.