Beantwoorden
wonderknight
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! It's your second party!

PS4 lage uploadsnelheid

Hallo

 

Ik heb een probleem met de upload snelheid op mijn PS4. Sinds vorige week gebruiken wij wifi powerlines van Telenet zelf. Deze werken zeer goed en onze internetverbinding is enorm verbeterd maar mijn PS4 doet wat lastig. Mijn PS4 is verbonden via een ethernet kabel met de powerline die in mijn kamer in de muur steekt. Downloadsnelheid is geen probleem (dit is rond de 90 mbps of meer), maar de upload snelheid is niet al te hoog (rond de 7 mbps of lager). Op mijn computer is de snelheid wel optimaal (rond 150 mbps download of meer en 20 mbps upload).

 

Sinds ik deze powerline van Telenet gebruik heb ik dus problemen met mijn games, bv als ik FIFA 21 online speel krijg ik lag waardoor ik soms niets meer kan doen. Op Overwatch gebeurt het ook soms. Ik heb al naar Telenet zelf gebeld, zij zien geen problemen in de verbindingen dus het ligt echt bij mijn PS4 zelf. Nogmaals dit gebeurt sinds ik de Telenet powerline gebruik. Hiervoor had ik een tp-link waarmee ik geen lag had op bv FIFA.

 

Ik vraag mij dus af wat het probleem is en hoe ik dit kan oplossen. Ik zou gewoon weer willen gamen zoals ik dit deed met mijn tp-link. Rechtstreeks een ethernet kabel vanuit de modem of een acces point is geen oplossing bij ons. Onze modem is ook vervangen in september, eigenlijk is alles nieuw.

 

Alvast bedankt!

0 Likes
11 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

PS4 lage uploadsnelheid

@wonderknight 

 

Zou het kunnen dat je (toevallig) sedert het wisselen van powerline voor uw PS4 aan een andere server aanlogt? Ik heb al meer berichten gelezen van slechte prestaties van sommige PS4 servers.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
wonderknight
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! It's your second party!

PS4 lage uploadsnelheid

Ik verander eigenlijk niets, ik laat mijn PS4 alles automatisch detecteren. Ik denk niet dat hij aan een andere server aanlogt.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

PS4 lage uploadsnelheid

@wonderknight 

 

Je kunt de schuld of onschuld van de nieuwe powerlines aantonen door uw PS4 eens rechtstreeks aan de router aan te sluiten.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
wonderknight
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! It's your second party!

PS4 lage uploadsnelheid

De powerlines zijn gloednieuw, 1 ervan heb ik eergisteren nog maar pas omgeruild. En zoals ik al zei op mijn computer is er geen enkel probleem. 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

PS4 lage uploadsnelheid

@wonderknight 

 

Dat uw PC geen probleem heeft is hier naast de kwestie. het gaat om de verbinding die uw PS4 maakt. En om te weten of de powerlines (nieuw of niet, maakt niet uit) er voor iets tussen zitten kun je enkel maar testen door de PS4 eens rechtstreeks aan de router aan te sluiten.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Cliff
Freshman Weetjesweter
Berichten: 16
Happy New Year! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

PS4 lage uploadsnelheid

De waarde die je afleest in je PS4 betekenen niets die zijn in de praktijk altijd lager dan je werkelijke snelheid. De enige correcte manier is om het via een pc te gaan testen. 

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

PS4 lage uploadsnelheid

@wonderknight 

Dat is natuurlijk ook een mogelijkheid, de omgekeerde test. Hang de PC op de plaats van de PS4 en kijk wat die voor resultaten laat zien.

 

Goeie tip van @Cliff 


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

PS4 lage uploadsnelheid

@StefaanH @Cliff @wonderknight met de vakantie die gestart is zijn de servers ook meer belast en door de corona lockdown, toevallig vorige week gestart.

in andere landen is er ook een lockdown, 

de servers van Sony playstation zijn al jaren een probleem voor velen, veel kan je er niet aan doen, 

alleen hopen dat je net op die goeie snellere server zit.

op internet vindt je veel berichten van problemen en zeker nu iedereen meer binnen zit en zich vervelen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

PS4 lage uploadsnelheid

Volgens Sony je genoeg aan 5 Mbps. Ik haal hier nooit meer dan 10 Mbps vermits mijn abo Basic Internet is (100/10 Mbps). Ik speel wel geen FIFA, maar CoD - MW4. Ik weet niet of het veel uitmaakt, maar NAT = open doordat ik portforwarding heb ingesteld.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DaanVE
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

PS4 lage uploadsnelheid

beste, 

 

de internetsnelheid die je haalt is afhankelijk van hoe goed je kabels zijn waarover de powerline adapters werken, het kan zijn dat upload in die richting ergens storingen ondervind waar je niet aan kunt doen. 

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

PS4 lage uploadsnelheid

@wonderknight  ik heb net even een test voor je gedaan op de PS4. 

 

Download 327 en upload 8,2. 

 

Dit heeft dus totaal niks met je powerline te maken en ook niks met Telenet zelf. Mijn PS4 is ook rechtstreeks aan de modem verbonden dus het probleem ligt gewoon bij Sony zelf. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.