Packet Loss met CH8568LG modem
Hallo Netweters, daar ben ik weer (jammer genoeg).
Dit keer met een ander probleempje, joepie...
In een vorige thread had ik het nog over het verliezen van de verbinding via WiFi. Het bleek inderdaad de modem te zijn die van kanaal wisselde. Omdat ik graag een snelle en zorgloze verbinding wil hebben, heb ik besloten om overal UTP-kabels te leggen (Cat 6a). Dit had het probleem volledig verholpen.
Waarom ik deze thread nu eigenlijk maak is omdat wij nog altijd packet loss en disconnects ondervinden tijdens het gamen en surfen. Alle apparaten die deze problemen ondervinden zijn verbonden via UTP naar de modem. We hebben een switch geplaatst waar één access-point is op aangesloten. De computers en laptops zijn rechtstreeks verbonden met de switch (Netgear GS308E) en niet via de access-point.
Ik heb enkele testjes gedaan met WinMTR en ben op het volgende gekomen:
Zoals jullie kunnen zien is er dus packet loss. De packet loss komt en gaat. Vaak is dit een weekje goed en dan weer enkele uurtjes slecht. Maar natuurlijk moet het zich altijd voordoen op momenten waar je juist niet wilt dat het zich gaat voordoen :). De modem herstarten helpt in sommige gevallen, maar niet altijd. Een ping test met CMD naar de modem levert dan weer geen packet loss op...
Als ik een in Discord gesprek zit tijdens deze grote packet drops hoor ik alleen inkomend verkeer maar er wordt niets meer uitgestuurd naar de anderen in het gesprek. Ik zie dat mijn ping ook 5000ms+ wordt.
Ook in sociale videospellen (denk aan VRChat) met voice chat heb ik hetzelfde probleem. Ik hoor iedereen nog altijd tegen mij praten maar zij horen mij niet meer. Vervolgens na een 20-30 tal seconden word ik van de server gekickt.
Ik heb de testjes meermaals gedaan en er is geen packet loss voor de eerste 7 - 10 packets. Vervolgens treedt het verlies op dat eventjes kan duren.
Weten jullie misschien meer raad?
Opgelost! Ga naar oplossing.
- Labels:
-
gaming
-
modem (HGW)