Beantwoorden
Bart8020
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

Pas omgeruilde modem werkt niet

Na problemen met mijn wifi mocht ik om een nieuwe witte modem. Best zelf vervangen, anders was het al 85€.  
Dat hield niks in zeiden ze. Toen ik het wou installeren bleken mijn kabels tekort en je mag ze niet verlengen. Alles geïnstalleerd met modem op stuk isomo ipv aan de muur, want moet recht blijven staan. Ingeschakeld, lichtjes flakkeren en dan wit lichtje aan. En dan niks. Geen internet, geen telefoon. En klantendienst gesloten. Dan sta je daar te blinken op een zaterdagavond 18u. Als ik op mijn profiel kijk staat mijn oude Modem er nog op. En op netwerk vermeld op modem geraak ik niet want is onveilig zegt Safari. Ik voel me zo dom dat ik geloofde dat dit ging snel ging gefikst zijn. 

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Modem vervangen ... en niks meer

Tags (3)
0 Likes
20 reacties
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Pas omgeruilde modem werkt niet

best morgen een bericht sturen om 9 uur is open

type modem en klant nr  om activeren modem

via via WhatsApp

of bel hun op Bel ons op 015 66 66 66 en kies optie 2.

de kabel zitten op juiste plaats en goed vastgezet

kijk nog eens dubbel na

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Pas omgeruilde modem werkt niet

@Bart8020

 

Wat bedoel je juist met op modem geraak ik niet?

Ben je een netwerkkabel verbonden met de modem of met Wifi?

In principe neem uw nieuwe modem de instellingen over van de vorige.

Zie je nog je oude modem op min Telenet, druk dan eens op de F5 toets of met Cntrl ingedukt houden op de F5 toets drukken. Nog altij hetzelfde?  Neem dan contact op met Telenet, iemand heeft vergeten de nodige registraties te doen.

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Pas omgeruilde modem werkt niet

na het  wit licht komt de groene kleur en dan gedimd wit

en dit gebeurd niet volgens ik versta

en enkel rood bij defect

dus niet actief

0 Likes
Bart8020
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

Pas omgeruilde modem werkt niet

Goeiemorgen, 

 

De ingangen zitten totaal anders met dit model. ik heb maar een stukje kabel van een cm of 5 die uit de netwerk verdeler komt. Ook telefoonkabel is tekort nu. Daarom nu provisoir op stuk isomo gezet zodat hij kon staan. Ik vind het wel vreemd dat ik op een zaterdagavond 18 u nergens meer terecht kan terwijl heel mijn boel plat ligt. 

0 Likes
Bart8020
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

Pas omgeruilde modem werkt niet

Goeiemorgen, 

 

Alles gebeurt hier via WiFi. 
Omruiling gebeurde in Telenet Center. Daar hebben ze wel 8 keer de modem her ingescand. Omdat er nog een melding stond van mijn tv die niet opgelost was... 

0 Likes
Bart8020
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

Pas omgeruilde modem werkt niet

Goeiemorgen Luc, 


Eerst rood, dan groen knippert. WiFi , pijltjes, GEEN telefoon symbool. Na een tijdje fel wit streepje. Maar ik heb geen WiFi en geen telefoon. Ook mijn oud netwerk is niet teruggekomen. 

0 Likes
KelvinUceta
Freshman Veelweter
Berichten: 174
De magic number! Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO!

Pas omgeruilde modem werkt niet

Goedemorgen @Bart8020,

 

In dit geval foto's van je toestel zou kunnen helpen.

 

Stap voor stap Telenet Modem installeren 

 

Grtz


Dubito, ergo sum
MOBO: ASUS TUF Z690-PLUS - CPU: Core i9-12900K - AIO: Corsair H100i Elite LCD
RAM: 32 GB DDR4 3200 Ghz - GPU: MSI GeForce GTX 1660 SUPER 6G
OS: Win 11 Pro
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Pas omgeruilde modem werkt niet


@Bart8020  schreef:

Goeiemorgen, 

 

De ingangen zitten totaal anders met dit model. ik heb maar een stukje kabel van een cm of 5 die uit de netwerk verdeler komt. Ook telefoonkabel is tekort nu. Daarom nu provisoir op stuk isomo gezet zodat hij kon staan. Ik vind het wel vreemd dat ik op een zaterdagavond 18 u nergens meer terecht kan terwijl heel mijn boel plat ligt. 


Klantendienst is elke dag tot 22u open.  Zie hier (Klik op Technisch probleem en daarna op het plusteken bij WhatsApp, Messenger en Telefoon)

 

Hopelijk kunnen ze meteen helpen en moeten ze het niet aan de backoffice vragen want die werken zover ik weer in het weekend niet.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Pas omgeruilde modem werkt niet

@Bart8020 als dat een nieuwe modem is moet deze aangemeld worden op uw naam. Je moet deze modem dus activeren. Je kan dit doen door deze link te volgen: https://mijn.telenet.be/mijntelenet/activation/activate.do

Daar moet je aanduiden welke modem je hebt en dan gewoon de procedure volgen. 
Dan zal je nog een uurtje moeten wachten eer de achterliggende configuratie bij Telenet is gebeurd.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Pas omgeruilde modem werkt niet

@kristofDW  en @Bart8020  

Daarbij wil ik wel zeggen dat als ze de MAC adressen niet hebben ingescand of hebben ingegeven dan zal er geen activering kunnen gebeuren. Heb dit ook al eens voorgehad en heb ik tot maandag moeten wachten voor alles in orde was. De backoffice moet het dan in orde maken omdat de provisionering dan niet door gelopen is want dat is eigenlijk de activering van de modem. Maar de backoffice werkt niet in het weekend. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Pas omgeruilde modem werkt niet


@Bart8020  schreef:

 Toen ik het wou installeren bleken mijn kabels tekort en je mag ze niet verlengen.

....want moet recht blijven staan.....


Welke kabels zijn te kort? Als bijvoorbeeld de coax kabel tussen je modem en de NUI (zeg maar de coax "antenne versterker") te kort is kun je die gerust door een langer examplaar vervangen. Verlengen kan ook, maar geeft meer kans op storingen.

in de bouwmarkt kun je wel coax en de f-connectoren vinden.

De telefoon en ethernet kabels die vanaf het modem vertrekken naar de apparaten bij jou thuis vallen sowieso onder jouw beheer en mag je vervagen en verlengen.

 

Wat het rechtop staan betreft; bij mij ligt het modem (CV8560E). Belangrijk is dat die niet te warm wordt. Het model met ventilator onderin plaats je best wel rechtop, en zodanig dat er onder ruimte is voor de lucht doorvoer.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Pas omgeruilde modem werkt niet

de coax kabel van de niu versterker  veranderen dat naar de modem gaat in 1 stuk zonder onderbrekingen  je kan de modem op een kast plaatsen centraal in huis  op grond kan hem ook zetten maar dat zien ze niet graag telenet  op een tv kast of andere plaats kan ook  de mijne staat centraal in huis op de kast om wifi gelijk te verdelen  de telefoonkabel kan je verlengen( Telefoon Koppelstuk 2x RJ11)of je moet ook een nieuwe kabel trekken

0 Likes
Bart8020
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

Pas omgeruilde modem werkt niet

Bedankt voor de link van het filmpje! Zo weet ik dat ik het juist heb uitgevoerd. 

0 Likes
Bart8020
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

Pas omgeruilde modem werkt niet

Bedankt voor de hulp

0 Likes