42237
netweters
|
18637
gesprekken
|
20130
vragen
|
Dag allemaal,
Ik ben sinds enkele weken hopeloos op zoek achter een oplossing voor een verbinding te hebben op mijn ps5.
Ik krijg als melding:
Kan geen verbinding maken met internet. De ps5 biedt geen ondersteuning voor netwerken die alleen van het type IPv6 zijn. Selecteer een netwerk dat IPv4 ondersteunt.
Ik heb al van alles geprobeerd maar geraak er maar niet uit.
Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt
Groeten
Kevin
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Geen verbinding met playstation 5
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hoe is je PS5 aangesloten, kabel of Wi-Fi?
Heb je misschien iets aangepast in je IP instellingen van de PS5?
Gebruik je rechtstreeks de Telenet modem of zit daar nog een eigen router of iets dergelijks tussen?
Zelf heb ik de PS5 met een kabel verbonden aan de switch , en de switch aan de modem.
Dat werkt perfect dus ik zie niet in dat er echt problemen zouden zijn.
Heb je de PS5 misschien aan een eigen router hangen met wifi of bekabeld zoals @WG94 al aan geeft ? Want ik voorzie geen enkel probleem.
zit je op kot of ergens met gedeeld internet
ipv4 zou normaal moeten werken tenzij u meer dan 150 apparaten aangesloten heeft op één standaardmodem ?
inbegrepen zowel draadloos als via utp-ethernetkabel
in geval van residentiêle telenet verbinding danwel
Zoals anderen al aangeven hebben we meer informatie nodig. Hiermee informatie jij geeft, hoe makkelijker men je kan helpen.
Heeft het voorheen wél gewerkt? Heb je sindsdien iets veranderd in instellingen, setup, ... ?
@KevinGerard Ga naar Instellingen> Netwerk> Internetverbinding testen en controleer de status van het netwerk om te bekijken wat het probeer is.
Heb je ook problemen met andere apparaten, of is het alleen op je PS5? Het is mogelijk dat de netwerkkaart van je PS5 defect is, maar dit komt relatief weinig voor.
Controleer in de netwerkinstellingen van je PS5 of IPv4 is ingeschakeld. Zet eventueel de DNS-serverinstelling op 1.1.1.1 en probeer het daarna opnieuw.
Zorg er daarnaast voor dat je de nieuwste systeemupdates hebt geïnstalleerd. Probeer zeker eens op wifi en met kabel.
Naast de bovenstaande stappen kun je ook proberen de modem/router van Telenet opnieuw op te starten. Als je een eigen router gebruikt, herstart deze dan ook.
Hallo allemaal,
Sorry voor de late reactie, het probleem werd verholpen door telenet.
De persoon heeft mij de nodige gegevens gegeven om deze manueel in te voeren.
Ik heb de laatste dagen toch geen probleem meer ondervonden.
Alvast bedankt allemaal voor jullie tips!
Kun je even vermelden wat je juist gedaan hebt? Dan hebben anderen er misschien ook iets aan.
(Ik vermoed dat je een statisch IP hebt ingesteld.)