24747
netweters
|
152259
antwoorden
|
20683
vragen
|
Hallo,
Ik probeer al enkele dagen port forward aan de praat te krijgen maar wordt steeds weerhouden door volgende error bij "mijn telenet: je thuisnetwerk": ng.ocapi.503-OCAPI-ERR-OCGE500-errorfield.
Geavanceerde instellining ontgrendelen gaat hierdoor niet.
Titel gewijzigd door Bjarne (mod) | Vorige titel: Port Forward error
Bij mij hetzelfde probleem , modem CV8560E
Helaas kan je hier zelf niets aan oplossen en zal je hiervoor contact moeten opnemen met Telenet.
Ik heb hetzelfde probleem.
Ik heb vorig weekend gebeld met de technische dienst van Telenet maar ze konden me niet helpen. Ze hebben me aangeraden om het op deze website netweters.be te vragen maar ik zie dat er hier aangeraden wordt om met Telenet contact op te nemen. Zo zitten we in een soort cirkel vast, want er wordt naar elkaar gewezen. Ik weet dus nu niet goed hoe ik het nu verder kan aanpakken?
Als je op Expertinstellingen ontgrendelen klikt, krijg je dan een nieuw venster? Indien wel, kan je daar dan niet de veranderingen aanbrengen die je wenst.
Nee, als ik klik op Geavanceerde instellingen ontgrendelen gebeurt er niets significant. Ik zie dan enkel datgene dat in de screenshot hieronder te zien is, er wordt geen nieuw venster geopend. Er is één klein dingetje dat verandert als ik op de ontgrendelen klik, en daarna op "Ja, ik weet het zeker": dat kleine rode rechthoekje naast de de afbeelding van het slot is er bijgekomen.
De error "ng.ocapi.503-OCAPI-ERR-OCGE500-errorfield" is te zien. Die is trouwens ook te zien op sommige andere pagina's onder "Je thuisnetwerk". Die error staat er al van zodra de pagina geladen wordt, dus voor dat ik bvb op de knop ontgrendelen klik.
Je afbeelding is (nog) niet goedgekeurd, maar op basis van je antwoord lijkt het wel te werken. Beschouw die vervelende foutmeldingen als schoonheidsfoutjes en laat je daar niet door afleiden.
Integendeel, het werkt niet! De afbeelding is ondertussen goedgekeurd. Je zal zien dat er geen instellingen te zien zijn.
exact dezelfde situatie hier. Ik wou net iets aanpassen en krijg dezelfde foutmelding te zien
Dat probleem kan alleen Telenet oplossen. Als je het probleem meldt, vraag direct achter een ticket nummer.
Al een tijdje hetzelfde probleem. "Tech.business" gecontacteerd (ze zijn op de hoogte en zouden er mee bezig zijn 🤔, alhoewel er sommige aan de telefoon geen flauw benul hebben over wat je het hebt 🙄 ) Port forwarding lijkt een probleem te zijn. De geavanceerde instellingen van de modem (eurodocsis 3.0) zijn niet meer bereikbaar, wordt stilletjes aan dringend, beveiligingscamera's, deurbel, kleine game server, NAS ... dienen geconfigureerd te worden. In het algemeen wat ik over deze error (ng.ocapi.503-OCAPI-ERR-OCGE500-errorfield) lees is zowat iedereen die met port fowarding bezig is. Misschien wordt het tijd om het fibernetwerk (prox.... 😉 ) eens te bekijken na meer dan 25j Telenet klant te zijn.
Ik sluit mij aan bij dit issue. Ik krijg identiek dezelfde foutmelding bij het gebruik vanuit Edge (Version 119.0.2151.97 (Official build) (64-bit)).
Zie screenshot voor de foutmelding. Bijvoorbeeld het menu-item netwerkveiligheid is niet beschikbaar.
Bij gebruik van Safari op een Iphone (IOS 17.1.2) identiek dezelfde foutmelding.
Verdere informatie zoals zichtbaar op het screenshot heb ik Telenet 360° Pods (mogelijks is hier een verband volgens anders thread).
En hebben we een tijdje Streamz op proef gehad dat ik met veel moeite enkele weken geleden heb kunnen opzeggen via telefonisch contact met de support.
(terwijl dit vroeger wel eenvoudig kon via het web)
De optie MAC-filtering geeft het volgende bericht: Het wifi signaal staat uit. Zet het aan om deze pagina te bekijken.
Idem hier, krijg het op verschillende pagina's (Modem / Algemeen / Netwerkveiligheid / Geavanceerde instellingen).
Klantendienst ook gecontacteerd, verwees me naar een andere Netweters pagina waar de foutcode niet eens in stond...
Herstart, reset, andere browser (Firefox & Edge getest) halen allemaal niets uit.
Beste netweters,
Er is blijkbaar maar één mogelijkheid, bellen met technische dienst (in mijn geval wel business) en hun vertellen dat er nu wel degelijk iets moet gebeuren. Zelf heb ik het kort gehouden na het 3de telefoontje, "een nieuwe modem graag want het probleem geraakt na x aantal weken niet opgelost, ik moet beveiligingscamera's, deurbel, NAS, ... kunnen forwarden". Na een aantal dagen nieuwe modem ontvangen, naar "Mijn telenet/modem/geavanceerde instellingen, de poorten die reeds geconfigureerd/forward waren staan nog steeds in de configuratie, raar ... , maar ik geraak tenminste terug in de geavanceerde instellingen. Nu als ik een andere port wil toevoegen om te forwarden is er nergens een knop om te saven/opslaan/... Dus iedere nieuwe port forward die ik wil doen (verschillende malen geprobeerd) verschijnt er nergens een knop waar ik kan saven, met andere woorden na een refresh van de geavanceerde pagina is de port terug verdwenen.
Bij het volgende stel ik mij ook vragen, dus ik vraag die nieuwe modem (oude minder dan 2j en werkt niet zoals het moet) of Telenet hiervoor € 49.59 kan aan rekenen? Of wordt dit in mindering gebracht als ik de oude modem binnen breng? (en waar is de service trouwens? waar een klant die iets huurt achter alles zelf aan moet hollen?? voor een business klant vrij moeilijk hoor, want de Telenet punten hebben nagenoeg dezelfde openingsuren als mijn zaak (aan de deur voor mijn klanten hangt dan een briefje "wachten aub, ik ben efkes de modem gaan binnen doen". Echt waar Telenet, zullen we even de rekening maken na 25j klant? Wat ik aan jullie gespendeerd heb en de service die ik in die 25j nodig heb gehad. Een klant die in mijn zaak een laptop gekocht heeft krijgt na 8j nog altijd een gratis service voor kleinigheden.