Beantwoorden
Rob73
Experienced Weetjesweter
Berichten: 16
Happy New Year! Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Port forwarding NOK na een e-router ontvangen te hebben

Beste netweters, na uren (dagen) de verschillende topics te hebben doorgelezen is het voor mij nog niet helemaal kristalhelder 😵).

Na het swappen van mijn data-modem-only voor een nieuwe E-router (DOCSIS 3.1 E-ROUTER (DOCSIS)), werkt alles qua internet properkes, enkel de toegang tot mijn security's cams krijg ik niet aan de praat.

Aan de instellingen van de camera's heb ik niets gewijzigd (port forwarding stond en staat nog steeds aan op mijn eigen netgear router).

Netweters01.jpg

 

Ik heb zonet succesvol (vermoed ik toch) de bridging geactiveerd via Mijn Telenet. 

 

Netweters02.jpg

 

Netweters03.jpg

 

Netweters04.jpg

 

Nu vermoed ik dat ik dus wss nog 'iets' moet aanpassen aan het volgende scherm (mss zelfs gewoon de poorten kopiëren), maar wou dus toch eerst eens mijn oor hier te luister leggen 😉.

 

Netweters05.jpg

Ik dank jullie reeds voor de tijd en moeite en de hopelijk positieve antwoorden die mij een stapje verder mogen helpen.

 

Met vriendelijke groeten, Rob 

 

 

38 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Port forwarding NOK na een e-router ontvangen te hebben

Quickddns is een provider die een naam koppelt aan je (dynamische) IP address.

Geef je deze naam zelf in in de app of de browser om je camera's te kunnen zien?

 

Je kunt met een host, dig of nslookup commando zien welk IP er momenteel aan de naam gekoppeld is. Er zijn ook webtools die deze service bieden, zoals: https://www.nslookup.io/

Controleer daar eens of de naam die je gebruikt overeenkomt met het publieke IP address wat je nu op de WAN-poort van je eigen router hebt (84.a.b..c).

Vermoedelijk komt deze niet overeen.

Kun je ipv de quickddns naam je publieke WAN IP adres ingeven?

 

Misschien is het mogelijk via de config van de module een andere ddns-provider te kiezen, één waar je zelf de controlle over kunt hebben? Er zijn er voldoende, en velen bieden zelfs een gratis dienst aan (waarbij je kunt kiezen uit verschillende domeinnamen) of betalend (waarbij je een eigen domeinnaam kunt gebruiken). Ik gebruik zelf http://freedns.afraid.org/ met een eigen domeinnaam.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Port forwarding NOK na een e-router ontvangen te hebben


@Rob73  schreef:

 

"Heb je het nodige gedaan om dit adres aan te passen in de DDNS die je gebruikt. Als je een DUC programma gebruikt, kan dat automatisch gebeuren, anders inloggen op de DDNS zelf en aanpassen."

 

=> Ik wil dat zeer graag doen/checken maar weet niet hoe ?


Hoe heb je uw quick ddns naam gekregen? Langs dezelfde weg moet je daar het nodige kunnen aanpassen en mogelijk een DUC programma downloaden.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Port forwarding NOK na een e-router ontvangen te hebben

Ondertussen heb ik via PM met Topic Starter contact gehad. Vanop afstand inloggen lukt nu al. Dus er wordt ingelogd op de NVR en daar zou je de beelden moeten zien van de camera's, maar niet dus.

Dit na uitschakelen van de IPTv op zijn poort 4 waar de NVR is op aangesloten.

Eigenaardig aan het systeem is dat het switch gedeelte van die NVR een IPadres heeft in de range 10.x.x.x en de camera's ook. En dat kunnen we blijkbaar niet veranderen. En ik vind ook niet echt een handleiding.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Port forwarding NOK na een e-router ontvangen te hebben

@igvfer 

Dus de NVR is eveneens een router.

0 Likes
Rob73
Experienced Weetjesweter
Berichten: 16
Happy New Year! Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Port forwarding NOK na een e-router ontvangen te hebben

@igvfer,

 

Ondertss zie ik wel de live beelden van mijn camera's hoor (zowel op mijn geïnstalleerde app als via de quickddns url via de webbrowser).

En het einge dat ik heb gedaan is idd zoals @igvfer aangeeft, de iptv/vlan op poort 4 uitgezet.

Toen ik dat had gedaan kreeg mijn NVR een intern 192.168.x.x adres en hoera ... er was beeld.

Voor mij is dit al een werkend en succesvol verhaal. Zoals jullie wellicht gemerkt hebben ken ik hier dus echt niet véél van ... en ik durf nu ook niet te zeggen of deze werkende oplossing veilig genoeg is ... goed afgeschermd van de buitenwereld ed. Ik vermoed dat het al iets beter is als voorheen, want door die iptv/vlan bridging op poort 4 van mijn router, was de camera-NVR daarvoor dus te rechtstreeks benaderen via het publieke IP adres (nu dus intern IP adres).

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Port forwarding NOK na een e-router ontvangen te hebben

@Rob73  Het is in die zin veilig dat ik eventueel een wat langer paswoord zou gebruiken. Meer kan je eigenlijk niet doen.Eventueel HTTPS inschakelen maar dat is een heel gedoe met certificaten en daarvoor is weer wat meer tijd nodig.

@janne_man  Die NVR is niet echt een router. Maar verzameld de beelden. Ik heb geprobeerd het onderdeel switch te veranderen naar 192.168.1.250 maar dat pikte hij niet.

Eigenlijk zou er rechtstreeks in de camera's moeten gekeken worden hoe het daar ingesteld is.

Maar als TS al ziet wat hij wil zin is het OK.

Het is een raar, ingewikkeld systeem waarbij je ook een Chrome plugin moet installeren.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Rob73
Experienced Weetjesweter
Berichten: 16
Happy New Year! Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Port forwarding NOK na een e-router ontvangen te hebben

@Arnie,

 

"Geef je deze naam zelf in in de app of de browser om je camera's te kunnen zien?" => Neen, staat zo geconfigureerd.

 

Dankjewel voor je voorstel tot verbetering (zeker om zelf een betere controle te hebben), maar zoals je mogelijks ondertss hebt gelezen hebben wij (allemaal) het terug werkende gekregen en dat is voor mij (vaak) voldoende.

0 Likes
Rob73
Experienced Weetjesweter
Berichten: 16
Happy New Year! Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Port forwarding NOK na een e-router ontvangen te hebben

@igvfer,

 

Bedankt voor de tip, ik zal dat pwd binnenkort idd aanpassen, versterken 😉.

Het klopt zeker dat het allemaal raar in mekaar steekt of een beetje raar geconfigureerd is, mocht ik in de toekomst ergens véél tijd en goesting hebben zal ik zeker trachten (zoals jullie met meerderen mij al hebben aangeraden) dit te vereenvoudigen (of toch proberen een betere controle te bekomen).

 

Bij deze nogmaals aan alle kraks en niet kraks die me geduldig en vriendelijk hebben verder geholpen ... een dikke, dikke dankuwel 👍

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Port forwarding NOK na een e-router ontvangen te hebben

@Rob73 

 

Da's met alle plezier gedaan. Daar zijn we hier voor 😉

 

En ook om zelf af en toe een vraag te stellen 😋


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.