Beantwoorden
Tijsrx
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Netjes! Primeur! Pageturner!

Port forwarding werkt niet meer sinds verhuis

Sinds ik verhuisd ben heb ik een Docsis 3.1 modem en werkt port forwarding niet meer, daarvoor werkte alles perfect (met de vorige modem). 

Sindsdien heb ik de modem meermaals gereset (via mijn telenet en fabrieksreset), alle regels opnieuw ingegeven en nog steeds blijft alles dicht.

 

Klantendienst heeft precies niet veel zin om te helpen, zijn er hier mensen die hetzelfde hebben meegemaakt bij overschakeling naar de nieuwe modem?

 

 

Tags (2)
0 Likes
3 reacties
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Port forwarding werkt niet meer sinds verhuis

Heeft iemand tips voor @Tijsrx om portforwarding terug werkende te krijgen? 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Port forwarding werkt niet meer sinds verhuis

Dag @Tijsrx , kan het wellicht zijn dat je interne host na de verhuizing een ander IP adres heeft gekregen, en dat je nu bijgevolg de port-forwarding naar het verkeerde interne IP adres stuurt?

Je geeft wat weining informatie over je configuratie.

 

Algemeen geldt dat wanneer je port-forwarding naar een interne host wilt gebruiken, je deze host het beste een vast ip adres toekent, en geen gebruikt maakt van DHCP. Je kiest het beste een vast adres tussen 192.168.0.10 en 192.168.0.99, om eventuele conflicten met de DHCP pool te voorkomen.

Je dient dan via mijn telenet de port-forwarding naar dit ip-adres te configuren.

 

Vanaf de host zelf, of een andere interne host kun je met bijvoorbeeld www.watismijnip.be controlleren wat je publieke ip adres is.

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Tijsrx
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Netjes! Primeur! Pageturner!

Port forwarding werkt niet meer sinds verhuis

Hey,

 

Bedankt voor je antwoord, mijn host had weldegelijk een vast IP adres 🙂

Zelfs na meermaals her-installeren van de vpn werkte forwarding nog steeds niks, maar uiteindelijk na inwisselen van de modem werkte alles direct, dus hoogstwaarschijnlijk een defecte modem.