42413
netweters
|
18798
gesprekken
|
20294
vragen
|
Ik gebruik winscp om op locatie bestanden naar mijn Synology diskstation te saven. Ik deed dat met externe port 122, geforward naar interne port 22. Sedert een paar weken werkt dat niet meer. Iemand enig idee hoe ik dat oplos ?
Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: winscp
Opgelost! Ga naar oplossing.
Krijg je een foutmelding en zo ja, welke? Werkt het intern nog? Indien niet, dan is het interne IP-adres van je Synology misschien veranderd. Gebruik je voor het externe IP Dynamic DNS?
Dag Björn
Bedankt voor je toelichting.
Een foutmelding krijg ik niet, wel dit :
Ik connecteer op port 122 (op port 22 kreeg ik teveel 'bezoek'-pogingen), die ik forward naar poort 22 op mijn diskstation dat een vast adres heeft.
Intern werkt het perfect.
En inderdaad, je hebt dat goed gezien, ik gebruik no-ip groeneweg.ddns.net om mij te connecteren.
Mvg
Filip
Ter info, de port-forward :
Gebruik je de gratis versie die no-ip aanbiedt? Ben je zeker dat het domein niet 'expired' is? Als dat zo zou zijn, dan zou het wél moeten lukken als je het met je huidige externe IP probeert.
Dag Björn
NO-IP is up-to-date :
En dus ook met het ip-adres lukt het niet.
En ook met telnet krijg ik geen resultaat :
Zou het kunnen dat poort 122 bij Telenet gesloten is ? Ik heb al met wat andere poorten geëxperimenteerd, maar ook dat lukt niet.
Mvg
Filip
Beste Stefaan
Het is nu net een probleem dat allicht te maken heeft met het ip-address. En als je een ping doet van groeneweg.ddns.net krijg je dat adres toch ook te zien ?
Mvg
Filip
Dat heb ik inderdaad al geprobeerd. Het rare is dat dat tot een paar weken geleden perfect werkte.
@FDP schreef:Beste Stefaan
Het is nu net een probleem dat allicht te maken heeft met het ip-address. En als je een ping doet van groeneweg.ddns.net krijg je dat adres toch ook te zien ?
Mvg
Filip
Wanneer je werkelijk uw echt IP adres wil / moet mededelen aan iemand die bezig is u te helpen dan kan je dat via een PM doen. De regels van dit forum laten niet toe om persoonlijke gegevens hier voluit te publiceren. En uw echt IP adres valt dus ook onder "persoonlijke gegevens".
Hi,
Raar, ik heb destijds iets gelijkaardig gehad met mijn DDNS, "changeip.com" account, mijn WAN werd niet meer refreshed.
Kan je bevestigen, zonder door te geven please, dat de WAN van je "ddns.net" account overeenkomt met de WAN van je HGW?
Grtz,
Zijn dat de instellingen op Mijn Telenet? Wlke HGW (modem/router) van Telenet heb je? Heb je ook een eigen router achter die van Telenet?
Ik heb intussen mijn modem in bridge-mode gezet, en dat lost het probleem op. Ik ben er wel niet in geslaagd dit als antwoord in NetWeters te posten. Ik snap nix van de structuur van NetWeters, vandaar.
Ik heb inderdaad een eigen (mesh)router achter de modem