Beantwoorden
BartVS
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Happy New Year! Goed gevonden! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Probleem met portforwarding na vervanging modem

ik heb vandaag onverwacht een nieuwe witte modem gekregen (om sneller internet te hebben ?)

mijn huidige port forwarding regels (die al meer dan 6 jaar werken op de zwarte modem docsys 3) werden perfect automatisch mee overgezet naar de nieuwe modem - alle andere instellingen ook - maar niets van de poorten werkt er nog als ik buiten het huis ben (via wifi wel)

ik heb ze er dan allemaal (al die forwarding regels) uitgezwierd en 1 voor 1 (in totaal 11) ingevoerd en niets werkt

dus mijn camera bewaking ... is niet toegangelijk

 

ik heb uiteraard wel het nieuwe externe ip adres ingevuld in de toestellen die van buiten toegang moeten krijgen dus dat is het niet

iemand een oplossing aub ?

0 Likes
19 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Probleem met portforwarding na vervanging modem

@patrick37 

Ja, weet ik, maar ik kon mij zo meteen niet van buiten herinneren wie al zo een router heeft, vandaar dat ik het zo algemeen vroeg.

 

@3s 

Die opmerking van Patrick is heel terecht: log jij wel aan als beheerder? Indien niet is het heel normaal dat je die settings niet te zien krijgt ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Probleem met portforwarding na vervanging modem

@3s  en dat kan je hier controleren :

 

patrick37_0-1605607805347.png

 

patrick37_1-1605607925723.png

 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
3s
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Probleem met portforwarding na vervanging modem

Ik zie de "Mijn gebruikers" blok niet staan in Mijn Telenet...

Ook niet in de volgende blokken verder op deze rij.

 

MijnTelenet_Scherm3.PNG

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Probleem met portforwarding na vervanging modem

Dat is dan een duidelijke aanwijzing dat je niet als beheerder aanlogt. Evenzo is het dan logisch dat je uw routergegevens niet kan aanpassen.

 

Heb je niet nog een andere login?

 

Desnoods via de klantendienst dat achterhalen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
3s
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Probleem met portforwarding na vervanging modem

Ik heb 2 manieren om in te loggen. Met mijn uXXXXXX nummer en met mijn telenet mailadres. Beide gedaan en hebben hetzelfde resultaat. Kan ik zelf ergens instellen welk account als admin gebruikt mag worden?

 

 

Ondertussen ook gebeld met de klantendienst. Conclusie is als volgt: er is maar 1 gebruiker gekend, dus zou deze volgens klantendienst wel degelijk de admin moeten zijn.

 

Wat er vastgesteld werd is dat er een andere weg is om naar de gegevens gaat, die overigens niet werkt.

Kort samengevat, het is een router die gaan wireless signaal uitzend. Dit werd me verteld bij installatie van de router zodat ik me daar bewust van zou zijn. Aangezien ik er een router achter had geplaatst die wireless uitzend was dat geen probleem. 

In Mijn Telenet zie ik echter wel nog de wireless instelling staan van mijn oude router. Waar ik eveneens op kan doorklikken. Daar vind ik een link naar modeminstellingen die resulteerd in een foutmelding. (Zie screenshots onderaan.)

Volgens klantendienst zit er een fout in de koppeling van mijn profiel en de router. Er komt een technieker langs die een nieuwe MTA router zal plaatsen. Hopelijk is deze dan compatibel met de speed boost, want dat is de reden waarom ze deze router waren komen plaatsen.

MijnTelenet_Scherm4.PNG

 

MijnTelenet_Scherm5.PNG

 

MijnTelenet_Scherm6.PNG