Beantwoorden
Friend
Experienced Meerweter
De volle 100! De vlam zit erin. Goed bezig! Say what?!

Problemen na installatie nieuwe modem

Hallo, ik heb vandaag onze oude modem vervangen door de f@st3896lg-tn
Dit was geen eigen keuze ; ik kreeg vorige week mail van Telenet dat we onze modem moesten vervangen.

Nu zit ik met 2 problemen :
1- de ingang voor de utp kabel ligt anders dan bij de vorige modem en de kabel is veel te kort om deze te kunnen verbinden aan de modem.
Is een tussenstuk voldoende om dit op te lossen? Welk tussenstuk heb ik nodig? Kan ik dit afhalen in de Telenetshop?

2. Alle apparaten met draadloos internet werken, behalve mijn pc!
Ons netwerk komt er niet meer te voorschijn in de lijst van de beschikbare netwerken. Voor alle duidelijkheid ; dit heeft niets te maken met de utp kabel aangezien ik met mijn pc draadloos verbinding maak met het internet, namelijk met een wifi- usb ontvanger (ken de precieze naam niet). Dit werkte perfect met de vorige modem. Kan het zijn dat de huidige modem niet compatibel is met met wifi usb? Het betreft een TP Link WN 821 N (realtek RTL8192CU Wireless LAN 802.11n)

Op de laptop van mijn partner komt het netwerk wel tevoorschijn en is de verbinding oké.

Ik begrijp dat de technologie vooruit gaat maar alles werkte correct met de vorige modem.
Nu kan de utp kabel er niet in en kan ik met mijn pc geen verbinding meer maken met het internet.
Ik hoop dat het snel opgelost geraakt en dat ik zelf niet moet gaan investeren in nieuwe koppelstukken, wifi-usb e.d.
Het is niet fijn om hier eerst alle moeite te doen om alles te installeren en nadien te merken dat wat goed werkte niet meer werkt.

0 Likes
21 reacties
luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen!

Met dit kan je de upt verlengen  als niet anders kan

https://www.gamma.be/nl/assortiment/q-link-utp-koppelstuk-rj45-wit/p/B547102

Beter een nieuwe modem kabel  een goede als de snelheid belangrijk is

https://www.amazon.nl/kabel-connectorenset-breedband-kabelverlenging-weerbestendig-compressieconnect...

In de telenet winkel nog niet gezien deze spullen  je moet daar zelf voor in staan

De pc zal je moeten zien  zal iets met de wifi te maken hebben

Hierbij de label voor de oude modem

https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/internet/modem-en-andere-toestellen/toestellen...

Er zal waarschijnlijk op scherm komen dat hij niet moet opgestuurd worden omdat hij te oud is mag hij op containerpark

Bespaard je weer een verplaatsing

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@Friend  Je wifi usb apparaat ondersteund maar tot Windows XP, al oud dus en kan zijn dat die de nieuwe wifi normen niet ondersteund met die nieuwe modem router dat 2,5 en 5.0 wifi als 1 kanaal gebruikt, 

er zijn nog veel klachten over met het wifi signaal van apparaten dat niet meer juist werken.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
patrick37
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

@Friend 

Heb eens de normen bekeken en het zou moeten kunnen werken. Weet nu niet of er een mogelijkheid is om die stick te resetten of eens je netwerken te vergeten en dan eens opnieuw proberen te vinden. 

Als je kijkt in je netwerken lijst is er dan wel ergens een netwerk wat je kan vinden ? of vindt je totaal geen enkel netwerk meer ? 

Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
Friend
Experienced Meerweter

Dank je.

Dit algemeen, niet naar jou gericht 😉 :

Ze mogen hun klanten echt wel beter informeren.

Het wordt allemaal mooi vermeld in de mail dat de nieuwe modem gratis is enz, krijg je eerst die witte toren waarvan de ventilator ontzettend zoemt. 

Ga je die ruilen in de shop en denk je die te installeren op een moment dat past, blijkt als je thuis komt dat je geen internet meer hebt op de gsm en dus verplicht bent de modem toch onmiddellijk te installeren indien je op het net werk wil.

Komt die oude modem niet gemakkelijk los, zit je met een gat in de muur en de nieuwe modem door zijn andere vorm past niet op dezelfde plaats, heb je een lagere kast nodig.

Moet je de utp kabel verlengen en waarschijnlijk nog een nieuwe stick kopen....en dit allemaal op een moment dat het echt niet goed uitkomt.

Bedankt Telenet!

0 Likes
Friend
Experienced Meerweter

Hoezo?

Ik werk met Windows 10 en met de oude modem werkte m'n wifi-stick zonder probleem.

0 Likes
Friend
Experienced Meerweter

Dank je.

Er staan wel netwerken in de lijst, helaas het onze niet.

Bij mijn partner op de laptop staan wel veel meer netwerken in de lijst.

Ik had een link gevonden waar ik las dat het kon helpen de naam van het netwerk te veranderen en het kanaal op 1 te zetten.

Dat heb ik allemaal geprobeerd, het maakte geen verschil.

Maar misschien heb jij nog een andere oplossing?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

@Friend 

Begrijp me goed en niet verkeerd maar Telenet kan er niks aan doen dat je nu een gat in de muur hebt of dat je kast en dergelijke niet goed is. Ook dat je een te korte kabel hebt daar kan Telenet niet veel aan doen. Je hebt destijds je installatie gedaan met de modem die je kreeg en daar wringt het bij vele. Zodra er een verandering komt van een nieuwe modem passen er bepaalde zaken niet meer of zitten ze met gaten die niet overeenkomen met het nieuwere model. 

Begrijp je frustratie daarin tegen wel want ja je hebt het toen zo gemaakt maar goed technologie veranderd ook modems komen er nieuwe en ja soms dien je ze te wisselen. Enkel waarom heb je gewisseld ? Want Telenet vraagt dat wel en jij doet dat ook maar waarom is de reden ? Heb je een One of een One Up , de oude die er hing voldoet nog aan je behoefte. Je had er niet op in hoeven gaan. Je zegt ik had de modem de witte toren maar die ondersteund 1 Gbps dus zie niet in waarom wisselen. 

Waarom ziet je stick je netwerk niet dat is nu de vraag. Maar de vraag is ondersteund jou stick wifi 6 ? Want de nieuwe modem heeft wifi 6 en misschien dat daar het probleem zit. Had je bij de instellingen op je oude modem de 5 GHZ uitgezet of had je die ook aanstaan ? En achter modem is daar niks anders meer geplaatst , een AP of een Powerline ? 

Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
0 Likes
Friend
Experienced Meerweter

Sorry maar daar kunnen ze wel iets aan doen ; dat ze het zelf gratis komen installeren en het nodige aanpassen bij de klant.

Tenzij je zelf om verandering (indien het dan nog voor verbetering stond...) vroeg, is het niet aan de klant om alles te moeten veranderen en aanpassen.

Ik kan dan nog een beetje uitleggen en uitzoeken, maar er zijn mensen die er totaal niets van kennen en die dan maar verder blijven sukkelen en niet eens om hulp kunnen vragen.

En ik had de keuze niet wanneer deze te installeren, kwam thuis en alles wat ik nog had op internet op gsm was de pagina van Telenet.

Mensen hebben soms ook nog andere prioriteiten of moeten belangrijke zaken dan uitstellen omdat de modem moet geïnstalleerd worden.

Ja dan ben ik boos, als ik dan nog eens mijn interieur moet aanpassen op een moment dat ik er niet veel meer kon bij hebben.

Zoals ik vermeldde kreeg ik eerst mail van Telenet dat de router moest vervangen worden, hij anders misschien niet meer zou werken. Ik ben geen techneut die dan gaat uitpluizen of dit effectief nodig is daar ik er weinig van ken. Ik ga er van uit dat men mij als klant degelijk inlicht.

Ik had de oudste router, de "witte toren" werd me opgestuurd. Die ging ik inwisselen om de wel bekende reden dat deze veel geluid maakt omwille van de ingebouwde fan.

Als je er op 1 meter afstand van zit begrijp je het onmiddellijk.

Ons abonnement is One.

Achter de modem staat niets.

Of de 5G ingesteld stond bij mijn oude modem kan ik nu niet meer zien.

Ik weet niet of die wifi stick wifi 6 ondersteunt.

0 Likes
luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen!

De vraag kwam van telenet voor een nieuwe modem

Stel je bent niet handig dan kommen ze die met plezier gratis installeren

We hebben klanten gehad die dit vroegen hier als niet anders kan komt er iemand langs

Hier zal het ook geval worden

Zeker als je geen tijd en moeite wil in stekken en je moet dan niets bestellen van kabels

0 Likes
FVDM
Experienced Veelweter
WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

@patrick37 
Ik denk dat ge het verkeerd hebt begrepen.
Ze hebben de witte toren hem opgestuurd ter vervanging van de oude.
@Friend  is die gaan vervangen omdat het ding teveel lawaai maakt , wat is geweten.

Friend
Experienced Meerweter

Ons is anders gezegd hoor door Telenet : als de technieker moet langs komen kost het 85€ maar afhankelijk van de technieker wordt dit al dan niet aangerekend (dus allesbehalve duidelijk).

De modem is geïnstalleerd behalve de utp kabel. En uiteraard het netwerk dat niet verschijnt op mijn pc. 

Ik weet niet als het aan de wifi stick ligt dat niet compatibel zou zijn of een technieker dat zou kunnen oplossen.

0 Likes
luc55
Freshman Meesterweter

Er is hier al over gesproken als niet anders kan de technieker langs komen

Er is wel een punt als het geen verplichting is het betalend

Een voorkeur is geen verplichting

Zoals met de digibox vervangen tegen tv box of ip box is geen verplichting daar krijg je ook e-mail voor

0 Likes
FVDM
Experienced Veelweter

@Friend 
Ik zou in uw geval toch gaan voor een koppelstuk , dan is dat probleem toch al opgelost.
Een kopen van goede kwaliteit.
https://www.gotron.be/rj45-vrouwelijk-rj45-vrouwelijk-afgeschermd-cat6.html

Uiteraard in combinatie met een 2de UTP kabel 😀.
En zoals ge zegt een technieker gaat dat probleem met wifi-stick volgens mij ook niet kunnen oplossen.

FVDM
Experienced Veelweter

@Friend 

Het probleem met de TP Link WN 821 N heeft dat niets te maken met het feit dat deze enkel 2.4GHz ondersteunt.

0 Likes