Problemen na installatie nieuwe modem
Hallo, ik heb vandaag onze oude modem vervangen door de f@st3896lg-tn
Dit was geen eigen keuze ; ik kreeg vorige week mail van Telenet dat we onze modem moesten vervangen.
Nu zit ik met 2 problemen :
1- de ingang voor de utp kabel ligt anders dan bij de vorige modem en de kabel is veel te kort om deze te kunnen verbinden aan de modem.
Is een tussenstuk voldoende om dit op te lossen? Welk tussenstuk heb ik nodig? Kan ik dit afhalen in de Telenetshop?
2. Alle apparaten met draadloos internet werken, behalve mijn pc!
Ons netwerk komt er niet meer te voorschijn in de lijst van de beschikbare netwerken. Voor alle duidelijkheid ; dit heeft niets te maken met de utp kabel aangezien ik met mijn pc draadloos verbinding maak met het internet, namelijk met een wifi- usb ontvanger (ken de precieze naam niet). Dit werkte perfect met de vorige modem. Kan het zijn dat de huidige modem niet compatibel is met met wifi usb? Het betreft een TP Link WN 821 N (realtek RTL8192CU Wireless LAN 802.11n)
Op de laptop van mijn partner komt het netwerk wel tevoorschijn en is de verbinding oké.
Ik begrijp dat de technologie vooruit gaat maar alles werkte correct met de vorige modem.
Nu kan de utp kabel er niet in en kan ik met mijn pc geen verbinding meer maken met het internet.
Ik hoop dat het snel opgelost geraakt en dat ik zelf niet moet gaan investeren in nieuwe koppelstukken, wifi-usb e.d.
Het is niet fijn om hier eerst alle moeite te doen om alles te installeren en nadien te merken dat wat goed werkte niet meer werkt.
Opgelost! Ga naar oplossing.