Beantwoorden
Evdb
Experienced Meerweter
Berichten: 97
WOW, overzichtelijk! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Proximus verhoogt upload van 50 Mbps naar 100 Mbps

Naar het schijnt heeft Proximus de upload van zijn glasvezelverbindingen verhoogt van 50 Mbps naar 100 Mbps. Kan iemand dat bevestigen?

Tags (2)
0 Likes
16 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Proximus verhoogt upload van 50 Mbps naar 100 Mbps

@Evdb Blijkbaar wel maar voor bepaalde abonnementen : https://datanews.knack.be/ict/nieuws/proximus-verhoogt-uploadsnelheden-van-vast-internet/article-new...

Zou leuk zijn dat Telenet dat ook doet 🙂


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Proximus verhoogt upload van 50 Mbps naar 100 Mbps

Proximus verhoogt ook de prijzen van de meeste bundels met € 4 (!) per maand.

 

Proximus verhoogt prijzen van meeste Flex- en Epic-bundels met 4 euro per maand - IT Pro - Nieuws - ...

 

Het zou niet leuk zijn als Telenet dat ook doet. 😉

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Proximus verhoogt upload van 50 Mbps naar 100 Mbps

@Ex-Netweter verwacht ook maar een verhoging deze zomer zoals in de trant van de providers elk jaar 😉


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes

Proximus verhoogt upload van 50 Mbps naar 100 Mbps

Ja, maar toch geen € 4 erbij?! 😲

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Proximus verhoogt upload van 50 Mbps naar 100 Mbps

@Ex-Netweter 

Het zal misschien geen € 4 per maand zijn enkel is het wel zo dat we er niet altijd iets voor terug krijgen. Ok bij andere providers is dit ook niet het geval en gaat het meestal om de inflatie maar in dit geval is het wel een verandering in het pakket. Maar in dit geval vindt ik persoonlijk dat Telenet op bepaalde vlakken 'achter' loopt. Denk dan aan de E-sim op de gsm toestellen , verhoging voor de upload. 

 

Ook gezien vandaag dat Proximus zijn mobiel abonnement Unlimited van 35 GB naar 50 Gb heeft opgetrokken. 

 

Zijn toch wel bepaalde dingen om over na te denken en niet te hard achterop willen gaan lopen.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Evdb
Experienced Meerweter
Berichten: 97
WOW, overzichtelijk! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Proximus verhoogt upload van 50 Mbps naar 100 Mbps

Met de optie Fiber Boost kan je zelfs 200 Mbps krijgen!

 

https://www.proximus.be/nl/id_cr_epic_combo_fiber/particulieren/packs/epic-combo/epic-combo.html/

 

Telenet loopt dus inderdaad achter...

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Proximus verhoogt upload van 50 Mbps naar 100 Mbps

@Evdb 

Idd heb het eens gezien. Standaard 350 down dus dat is al mooi meegenomen. 

Deze maand komen ze hier in de gehele stad Fiber aansluiten bij de mensen , gratis. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Proximus verhoogt upload van 50 Mbps naar 100 Mbps

Inderdaad @patrick37 

de E-Sim, hoelang gaat dat nog duren? Nu zijn we toch wel heel lang aan het wachten. Moest Telenet een prijsverhoging invoeren, dan ga ik toch niet weg. Er is niks beter dan Telenet op dit moment.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Proximus verhoogt upload van 50 Mbps naar 100 Mbps

@Ex-Netweter 

Daar zeg je het op dit moment want de fiber van Proximus geen idee of die 'goed' is. 

Voor nu zit ik ook bij Telenet goed. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Proximus verhoogt upload van 50 Mbps naar 100 Mbps


@Evdb  schreef:

Telenet loopt dus inderdaad achter...


Wat snelheid betreft loopt Telenet helemaal niet achter

  • De verhoging die Proximus doorvoert op hun glasvezel betreft een marginaal aantal Proximus klanten die al op glasvezel zitten (max 6% ??).
  • Zelfs op het VDSL2 netwerk krijgen alleen de "happy few" (die <400m van de centrale wonen) de geadverteerde snelheden (100/30 Mbps).
  • Bij Telenet kan iedereen een abonnement nemen van 1 Gbps .

Ik vind niet dat je dan kan beweren dat "Telenet achter loopt" ...

Tegen dat de meeste Proximus klanten op fiber zitten (10 jaar?) heeft Telenet al lang Docsis 3.1 uitgerold ...

Evdb
Experienced Meerweter
Berichten: 97
WOW, overzichtelijk! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Proximus verhoogt upload van 50 Mbps naar 100 Mbps

Proximus heeft een abonnement van 200 Mbps upload. Welk abonnement heeft Telenet met die snelheid?

 

Tegen het einde van dit jaar zal Proximus 10 Gbps download aanbieden. We zullen zien of Telenet dat ook gaat doen...

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Proximus verhoogt upload van 50 Mbps naar 100 Mbps


@Evdb  schreef:

Proximus heeft een abonnement van 200 Mbps upload. Welk abonnement heeft Telenet met die snelheid?


Ja dat is waar op papier. Maar hoeveel mensen kunnen zo'n abonnement nemen?

Een dikke 120.000 mensen hebben een fiber abonnement (van de 2.2 miljoen klanten).


@Evdb  schreef:

Tegen het einde van dit jaar zal Proximus 10 Gbps download aanbieden. We zullen zien of Telenet dat ook gaat doen...


Eest zien en dan geloven?

 

PS - Waarom blijf je dan nog bij Telenet? Switch gerust naar Proximus en probeer een aansluiting met 200 Mbps upload te krijgen. Ik wens je success 😁.

0 Likes
Evdb
Experienced Meerweter
Berichten: 97
WOW, overzichtelijk! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Proximus verhoogt upload van 50 Mbps naar 100 Mbps

Waarom zou ik overschakelen naar Proximus als ik momenteel tevreden ben over Telenet? Ik heb geen upload van 200 Mbps nodig. Het gaat niet over mijn situatie maar over de situatie van Telenet in vergelijking tot zijn concurrenten.

 

Jij spreekt over 120 000 aansluitingen, maar het gaat over het aantal aansluitbare woningen en bedrijven. En dat zijn er 813 000! (bron: Tweakers, artikel van 18-2-22). Dan pas ben je voorbereid voor de toekomst.

 

Maar ook op andere vlakken loopt Telenet achter op de concurrentie.

 

1 dekking van 5G

 

Kijk eens naar deze kaart: https://www.nperf.com (kies bovenaan ‘Netwerk dekking’). De kaart zegt genoeg. Op dit moment enkel dekking in Antwerpen.

 

2 e-sim voor smartphones

 

Hoe lang wachten we daar al op?

 

3 Telenet One Number

 

Op 5-12-21 koop ik via Telenet een Galaxy watch 4 LTE. Telenet One Number werkt niet (ook al staat het op hun sites). Enkele dagen terug was ik in een Telenet-shop. Telenet One Number werkt nog altijd niet. ‘Nog enkele weken geduld’ krijg ik te horen. Hier op Netweters vind je daar genoeg berichten over.

 

4 Eurodocsis 3.1

 

Eurodocsis 3.1 stond gepland voor het vierde kwartaal van 2019 (bron: https://press.telenet.be/telenet-rolt-nieuwe-docsis-31-modem-uit-dit-najaar). Eurodocsis 3.1 is nog altijd niet ingevoerd.

 

Ik hoop dat Telenet snel zijn achterstand zal inhalen.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Proximus verhoogt upload van 50 Mbps naar 100 Mbps

@Evdb  1) klopt, dat wordt stelselmatig aangepast,

2) dat is idd al lang beloofd maar nog niet beschikbaar voor gewone smartphone's dat de E-Sim optie hebben.

3) dit is ondertussen sinds 2 dagen weer in orde en werkend.

4) de modems zijn al beschikbaar, en zal er ook ooit komen 😉 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes