Router, Accesspoint, Portforwarding en externe toegang
Hallo,
Momenteel heb ik huidige opzet inhuis:
-24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS) (standaard Telenet router)
-Telenet Access point
Aangezien mijn internet niet een volledige dekking heeft in huis heb ik nog een Router in huis bijgeplaatst. Deze staat centraal in het huis. Concreet heb ik dus 3 wifi signalen (Telenet Router, Telenet Accesspoint, en TP-Link)
TP-Link: TL-WR941ND
Deze is ingesteld als Accesspoint. (SSID naam, wachtwoord, .... is gelijk gezet met de router van Telenet)
DHCP is uitgeschakeld en een netwerkkabel die van de Telenet Router komt zit in de Lan-poort. (dus niet de WAN)
Een vast IP-adres is toegekend aan deze router. => 192.168.0.2
Op de TP-Link heb ik de optie om een DDNS te configureren. Echter blijft deze draaien en zie ik op no-ip geen ip adres verschijnen. Aangezien het extern IP-adres van de Telenet router niet vaak wijzigt is dit nog geen probleem.
de uiteindelijke bedoeling van de opzet is om een toestel van buitenaf te kunnen bedienen. (Enkele relais die op een netwerkkaart zijn aangesloten)
Dit is dus een semi-testopstelling.
Als je onderstaande printscreens bekijkt zou ik volgens mij in staat moeten zijn om via 4g de instellingen te benaderen van mijn TP-Link router op het volgende adres:
http://xxx.xxx.xxx:65534 => om dan de inlog pagina van de router te krijgen. (xxx.xxx.xxx = het externe adres van mijn router, die in principe ook op de No-Ip site zou moeten staan.)
Iemand die ziet waarom ik hier niet in slaag? Ikzelf heb bijna geen ervaring met netwerken.
- Labels:
-
instellingen
-
portforwarding