Scherm laptop kapot, hoe aan data op harde schijf raken
Dag Netweters,
heel recentelijk had ik een laptop van mijn werk waar plotseling het scherm defect was
ik had enkel nog een zwarte achtergrond met verticale onregelmatige witte lijnen
totaal geen manier meer om op te starten of aan je gegevens te komen
hoe werd dit opgelost?
VGA (of HDMI of DVI) kabel aan te sluiten op extern scherm
je doet op je kapotte laptop de toetsencombinatie 'Windows-toets + P' in te drukken
1XP = alleen op scherm van laptop
2XP = dupliceren op aangesloten extern scherm
3XP = uitbreiden ook naar aangesloten extern scherm
4XP = alleen op aangesloten extern scherm
wij kozen uiteraard voor oplossing 2XP,
en inderdaad, jaaaaa, eindelijk zag ik weer alles van mijn scherm vroeger op de laptop
inlogscherm, alle programma's, verkenner om hiermee alles naar onedrive over te zetten ....
eerst werd dus kopie gemaakt van alle nodige bestanden van de c:\ naar de onedrive
blijkbaar onhield laptop nu dat hij bij het latere heropstarten nu altijd sowieso optie 2XP gebruikt
laptop met kapot scherm werd ingeruild voor nieuwe laptop,
inloggen nu met optie 3XP om 2 verschillende schermen op zelfde harde schijf te hebben en done
effen dacht ik dat ik of alle bestanden van jaren ver definitief kwijt was
of dat het een heksentoer zou zijn om fysiek harde schijven eruit te halen en .....
vanaf heden zet ik alle nodige bestanden enkel nog op onedrive, gekoppeld aan je account en toegang hiertoe vanuit gelijk welke PC je dan inlogt
hebben jullie misschien een andere manier i.p.v. 'windows-toets' + 2XP om dit opgelost te hebben?
sukses nog hier aan deze Netwetersgemeenschap
Jan
Titel bewerkt door Snne_ (mod) | vorige titel: scherm kapot laptop, hoe alle gegevens op harde schijf
Opgelost! Ga naar oplossing.
- Labels:
-
instellingen