Beantwoorden
DaanVdH
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Dag van de Chocolade Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Smart devices (Tuya) niet zichtbaar in Mijn Telenet

Ik heb een aantal Smart devices (rookmelder, camera,...) gekoppeld via de Tuya App maar ik zie in Mijn Telenet enkel m'n normale toestellen zoals laptop, smartphone,...

Hoe komt dat?

0 Likes
12 reacties
BandR
Freshman Veelweter
Berichten: 197
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Smart devices (Tuya) niet zichtbaar in Mijn Telenet

zijn die smart device wifi (IP) devices, of gebruiken die een andere methode (Zigbee, zwave, ... ) ?

Als dat geen wifi devices zijn kan je die ook niet zien.

Ken de Tuya app niet, is daar een "Tuya bridge" in use of iets, want zou ok kunnen dat er daar een extra "hop" zit , dus wat is de precieze setup  ?

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Smart devices (Tuya) niet zichtbaar in Mijn Telenet

@DaanVdH  De Tuya  bridge zou je moeten zien op Mijn Telenet en inderdaad de rest kan je niet zien, dit is normaal. 

De interface (Bridge) is dus de gateway en is dus alleen zichtbaar op Mijn Telenet  en de rest van de toestellen gebruiken het Zigbee protocol om deze te koppelen aan de bridge. Deze kan je dus niet zien omdat de Bridge de gateway is om naar het internet te koppelen. 

Dit is hetzelfde principe dan bijvoorbeeld een Philips hue Bridge waaraan je alle lampen en toestellen kan koppelen maar waarvan de bridge alleen contact maakt met het internet. 

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DaanVdH
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Dag van de Chocolade Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Smart devices (Tuya) niet zichtbaar in Mijn Telenet

Volgens Helpdesk Telenet is er wel een AltoBeam verbonden. Ik ken dat niet en zie dat ook niet zelf staan. Mogelijk zijn daar de apparaten mee verbonden, maar dat is zeker geen apart apparaat...

0 Likes
FrederikC
Moderator
Berichten: 55
Een bus vol! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Smart devices (Tuya) niet zichtbaar in Mijn Telenet


@kristofDW  schreef:

@DaanVdH  De Tuya  bridge zou je moeten zien op Mijn Telenet en inderdaad de rest kan je niet zien, dit is normaal. 

De interface (Bridge) is dus de gateway en is dus alleen zichtbaar op Mijn Telenet  en de rest van de toestellen gebruiken het Zigbee protocol om deze te koppelen aan de bridge. Deze kan je dus niet zien omdat de Bridge de gateway is om naar het internet te koppelen. 

Dit is hetzelfde principe dan bijvoorbeeld een Philips hue Bridge waaraan je alle lampen en toestellen kan koppelen maar waarvan de bridge alleen contact maakt met het internet. 

 


De Hue Bridge is een specifiek toestel dat de link tussen het netwerk en je lampen legt. De Tuya smart devices werken niet volgens dit principe. Deze zijn normaal stuk voor stuk apart zichtbaar en in te stellen. Voorbeeld:

Suzy_0-1693579458769.jpeg

 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngFrederik | Moderator
Ik denk altijd heel goed na, voor ik iets stoms zeg.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

FrederikC
Moderator
Berichten: 55
Een bus vol! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Smart devices (Tuya) niet zichtbaar in Mijn Telenet

Staan je toestellen ook in de app zichtbaar? Kan je deze eventueel eens verwijderen, je netwerk opsplitsen, en dan opnieuw koppelen? Dat helpt vaak bij smart-toestellen die niet per se hoge snelheden hoeven te halen.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngFrederik | Moderator
Ik denk altijd heel goed na, voor ik iets stoms zeg.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

BandR
Freshman Veelweter
Berichten: 197
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Smart devices (Tuya) niet zichtbaar in Mijn Telenet

Altobeam is een semiconductor conpany, dus kan zijn dat de chipsets van die Tuya bvb daar vandaan komt.

Als je full fingerprint van devices wil zien, zal je iets a la safespot moeten gebruiken.  Dan krijg je detail info over je toestellen en connected devices, maar is natuurlijk ook niet 100% accuraat en Zigbee/zwave connected toestellen gaan ook niet zichtbaar zijn daar.

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Smart devices (Tuya) niet zichtbaar in Mijn Telenet

@FrederikC al de devices zie je omdat je de stand alone config hebt, dus ieder device apart op de wifi die je dan via de app kan bedienen. Je kan deze ook configureren dat je connectie maakt met de wifi hub die op zijn beurt connectie maakt met het internet. Je kan ze beide bedienen via een app maar de aansturing is anders. 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DaanVdH
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Dag van de Chocolade Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Smart devices (Tuya) niet zichtbaar in Mijn Telenet

@FrederikC Bedoel je in de telenet app of in de Tuya app?

0 Likes
FrederikC
Moderator
Berichten: 55
Een bus vol! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Smart devices (Tuya) niet zichtbaar in Mijn Telenet

In de Tuya-app. Ik krijg sommige devices niet altijd te zien, waarna ik deze opnieuw moet koppelen. Dat zorgt er dan weer voor dat ze ook via MT zichtbaar komen.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngFrederik | Moderator
Ik denk altijd heel goed na, voor ik iets stoms zeg.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
DaanVdH
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Dag van de Chocolade Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Smart devices (Tuya) niet zichtbaar in Mijn Telenet

Wat is de MT?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Smart devices (Tuya) niet zichtbaar in Mijn Telenet

@DaanVdH 

Ik denk dat @FrederikC bedoeld met MT = mijn Telenet


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DaanVdH
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Dag van de Chocolade Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Smart devices (Tuya) niet zichtbaar in Mijn Telenet

Oh OK. Nja, herkoppelen werkt alvast niet.

0 Likes