Beantwoorden
Jelleuuh
Professional Weetjesweter
Berichten: 39
Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag Star Wars Day

Snelheden van ONE, KLIK en Business Fibernet verhogen

Net een mail gehad 🙂 one gaat naar 250Mbps down en 20Mbps up!

onesneller.png

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: One wordt sneller

107 reacties
Asomers
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Star Wars Day A born reader! Handje vol! Follow the reader, reader!

Snelheden van ONE, KLIK en Business Fibernet verhogen

Hopelijk kan iemand hier nog wat meer info over geven. 

Als het effectief zo zou zijn dat er toch een nieuwe modem nodig is voor mensen die al Wigo Home hadden, dan wachten we beter nog af tot de beschikbaarheid op normaal niveau is, want anders zit je plots met de helft van de snelheid ivg met de huidige Wigo Home voor een bepaalde tijd.

Lieselot91
Ex-Moderator
Berichten: 196
De race is begonnen! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Even demarreren...

Snelheden van ONE, KLIK en Business Fibernet verhogen

In dat geval zal je huidige modem ook volstaan. Enkel klanten die ONEup of Giga-Internet nemen en een minder recente modem hebben die nog geen 1Gbps kan halen, kunnen best upgraden om die snelheden toch te bereiken.


Lieselot | Ex-Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Snelheden van ONE, KLIK en Business Fibernet verhogen

Orange levert geen 1000/40Mbps over het coax netwerk van Telenet

200/20Mbps standaard.

400/40Mbps via boost.

Passen wel mooi samen.

1000/100Mbps zou mooi zijn voor Telenet,moet kunnen binnenkort.

Al is het met Upspeed boost,voor de mensen die dit echt nodig hebben.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Snelheden van ONE, KLIK en Business Fibernet verhogen


@Asomers  schreef:

 

Heb ik dan de nieuwste modem nodig voor snelheden te halen die lager/idem zijn aan deze die ik vandaag heb met Wigo?


Voorlopig is dat geen verplichting. Je kan dagelijks een snelheidstest doen, mogelijks verslechtert de (upload)snelheid op termijn voor EuroDOCSIS 3.0-modems wanneer Telenet bandbreedte verschuift naar EuroDOCSIS 3.1.
Als je snelheidsproblemen vaststelt is het aan te raden om te upgraden naar een EuroDOCSIS 3.1-modem.

Als je tevreden bent met wat je hebt, hoef je natuurlijk nooit iets te veranderen aan een systeem dat correct functioneert.

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1611
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Snelheden van ONE, KLIK en Business Fibernet verhogen


@Lieselot91  schreef:

In dat geval zal je huidige modem ook volstaan. Enkel klanten die ONEup of Giga-Internet nemen en een minder recente modem hebben die nog geen 1Gbps kan halen, kunnen best upgraden om die snelheden toch te bereiken.


Waarom kunnen we hier niet wat duidelijker zijn? Wat is de betekenis van "een minder recente modem", dat vind ik nogal een vage omschrijving 🤔

Duidelijker zou zijn: Om de hogere snelheden te halen is één van volgende (Docsis 3.1) modems nodig:

  • CV8560E (E-router, zonder WiFi).
  • CH8568LG (torentje, WiFi5).
  • F@ST3896LG-TN (nieuwe WiFi6 router, voorlopig beperkt verkrijgbaar).
@Asomers  schreef:

Als het effectief zo zou zijn dat er toch een nieuwe modem nodig is voor mensen die al Wigo Home hadden, dan wachten we beter nog af tot de beschikbaarheid op normaal niveau is, want anders zit je plots met de helft van de snelheid ivg met de huidige Wigo Home voor een bepaalde tijd.


Je hebt niet noodzakelijk de "nieuwste" nodig, maar een Docsis 3.1 modem. Deze zijn volgens mij wel normaal beschikbaar ...

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Snelheden van ONE, KLIK en Business Fibernet verhogen

Als je een van deze 2 docsis3.1 hebt,moet je niet veranderen en kun je vlot 1Gbps aan.

  • CV8560E (E-router, zonder WiFi).
  • CH8568LG (torentje, WiFi5).
0 Likes
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 515
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

Snelheden van ONE, KLIK en Business Fibernet verhogen

@robatoras 

Het gaat hier over 250/20 Mbps!

Maak het al niet moeilijker dan het al is!

0 Likes
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 515
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

Snelheden van ONE, KLIK en Business Fibernet verhogen

@flip1953 

Volgens mij gaat mijn CH7465LG-TN (Docsis 3.0) dit (250/20 Mbps) ook makkelijk halen of niet soms?

De uitleg van @Suzy en @Lieselot91 zijn verwarrend en soms tegenstrijdig!

Zoveel HGW's zijn er toch niet? Laat gewoon weten welke HGW wel geschikt is voor 250/20 Mbps en welke niet!?

Waarom het gemakkelijk maken al het moeilijk ook kan?

 

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Snelheden van ONE, KLIK en Business Fibernet verhogen

Hier staan de beschikbare modems vandaag  met al hun specificaties.

Kunnen allen 250/20Mbps aan.

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wireless-modems-van-telenet/

0 Likes
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 515
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

Snelheden van ONE, KLIK en Business Fibernet verhogen

@robatoras 

Daar haal ik dus mijn informatie ook en daar staat bij de CH7465LG-TN duidelijk 400 Mbps en dus moet deze 250 Mbps makkelijk kunnen halen!

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Snelheden van ONE, KLIK en Business Fibernet verhogen

Dan is het toch in orde.

0 Likes
Tomby
Experienced Meerweter
Berichten: 88
De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?!

Snelheden van ONE, KLIK en Business Fibernet verhogen

Zou iedereen hiervan op de hoogte gebracht moeten zijn ? Ik heb hier immers helemaal niets van mail over gekregen. Heb wel nog een Docsis 3.0 modem.

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Snelheden van ONE, KLIK en Business Fibernet verhogen

Als jezelf nog de zwarte CH6643E docsis 3.0 hebt,die kan tot 300Mbps aan en 20up ook

Of ze moeten de snelheid cappen dat die geen 250Mbps meer aan kan,en deze mensen lokken naar de docsis3.1?

Zo hebben ze dat ook gedaan met de modem only docsis 3.0 kon vlot 1000Mbps aan zelfs (1200Mbps) en werd gecapt op 400Mbps.Moesten toen wel met tegenzin ruilen op een docsis3.1

Er zullen wel veel meer klanten interesse hebben in One  250/20Mbps. Een klein aantal(ruime minderheid) zal OneUp 100/40Mbps nemen.

 

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Snelheden van ONE, KLIK en Business Fibernet verhogen


@flip1953  schreef:

 

Je hebt niet noodzakelijk de "nieuwste" nodig, maar een Docsis 3.1 modem. Deze zijn volgens mij wel normaal beschikbaar ..

"Nodig" is veel gezegd, met een EuroDOCSIS 3.0-modem zal je internet ook blijven functioneren. Alleen zal de snelheidsverhoging ervoor zorgen dat de overboeking van EuroDOCSIS 3.0-capaciteit stijgt wat een negatieve invloed kan hebben op je internetsnelheid. (Maar de meeste Telenet-klanten merken dat zelfs niet, ofwel doen ze nooit een grote download of snelheidstest, ofwel surfen ze via een Wifi-verbinding die maximaal 100 Mbps levert.)


Vandaar dat ik aanraad om je internetsnelheid dagelijks te meten en bij verslechterende resultaten te overwegen om te upgraden naar EuroDOCSIS 3.1
Maar er is geen haast bij, Telenet zal zeker nog 6 maanden nodig hebben om EuroDOCSIS 3.1-modems bij alle ONE-klanten uit te rollen.

0 Likes
Jelleuuh
Professional Weetjesweter
Berichten: 39
Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag Star Wars Day

Snelheden van ONE, KLIK en Business Fibernet verhogen

Ik heb nog een dosis 3.0 modem maar had geen melding van de nieuwe modem... dus ik weet niet of ze echt iedereen gaan omzetten...

0 Likes