Beantwoorden
Jelleuuh
Professional Weetjesweter
Berichten: 39
Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag Star Wars Day

Snelheden van ONE, KLIK en Business Fibernet verhogen

Net een mail gehad 🙂 one gaat naar 250Mbps down en 20Mbps up!

onesneller.png

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: One wordt sneller

107 reacties
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2709
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Snelheden van ONE, KLIK en Business Fibernet verhogen

Klopt  orange bied veel aan maar op dit moment niet  via kabel  1000/40Mbps

ze moeten de modems vervangen

Is fiber dat ik gezien had foutje

https://www.orange.be/nl/producten-en-diensten/home-fiber

 

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Snelheden van ONE, KLIK en Business Fibernet verhogen

Fiber in mondjesmaat.Klopt.

1Gbps wat voor 98% verkrijgbaar is waar Telenet in vlaams gedeelte aanbied.

Eens 100Mbps up wordt aangeboden,kunnen we jaren verder.

Downspeed is voor de meerderheid belangrijker dan upspeed.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Snelheden van ONE, KLIK en Business Fibernet verhogen

Je vind de specificaties van elke Telenet modem op de website, er hebben al enkele leden hiernaar verwezen. Ben je nu klant in een specifiek pakket en stap je over naar ONE, zal het systeem controleren of je een nieuwe modem nodig hebt. Indien ja, zal je modem vervangen worden. Dit is trouwens niet anders als je naar een ander pakket zou overstappen, er wordt altijd gecontroleerd of je de juiste modem hebt voor jouw pakket.

Daarnaast is het normaal dat nog niet elke ONE-klant al communicatie heeft ontvangen, ik verwijs graag naar de informatie die ik al eerder gaf in deze post.

"... Ben je een klant die nog moet wijzigen van modem, dan zal je een communicatie ontvangen van zodra je de nieuwe modem online kan bestellen. Dit zal gefaseerd gebeuren in de komende maanden, tot het einde van de zomer. ..."


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5239
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Snelheden van ONE, KLIK en Business Fibernet verhogen

Dat er voor mijn Basic Internet niets meer zou veranderen, dat was te verwachten. Maar ook voor Easy Internet verandert er niets. Het enige verschil met Basic is de prijs en Safespot waarin ik niet geïnteresseerd ben.

ONE is een combinatie internet+mobiel met eventueel tv. Ik wil echter geen (duur) mobiel abo; ik wil enkel internet.

Als de snelheden zo blijven is Proximus dan een goed alternatief? 100 mbps download en 30 mbps upload? Maar wel iets duurder en kleinere limiet?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Snelheden van ONE, KLIK en Business Fibernet verhogen

Als de snelheden zo blijven is Proximus dan een goed alternatief? 100 mbps download en 30 mbps upload? Maar wel iets duurder en kleinere limiet?

Antwoord.

Een goed alternatief? Mocht je kiezen voor proximus,kijk dan eerst hoever(meters) je woning van de Ropkast internetverdeler is verwijderd.

Met 100Mbps = maximaal 90Mbps haalbaar met de Ropkast voor je deur.

woon, je op 1000meter van de Rop haal je nog maar 60Mbps.op 1400 meter haal je nog 30Mbps.

 

0 Likes
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 516
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

Snelheden van ONE, KLIK en Business Fibernet verhogen


@Suzy  schreef:

Je vind de specificaties van elke Telenet modem op de website, er hebben al enkele leden hiernaar verwezen. Ben je nu klant in een specifiek pakket en stap je over naar ONE, zal het systeem controleren of je een nieuwe modem nodig hebt. Indien ja, zal je modem vervangen worden. Dit is trouwens niet anders als je naar een ander pakket zou overstappen, er wordt altijd gecontroleerd of je de juiste modem hebt voor jouw pakket.

Daarnaast is het normaal dat nog niet elke ONE-klant al communicatie heeft ontvangen, ik verwijs graag naar de informatie die ik al eerder gaf in deze post.

"... Ben je een klant die nog moet wijzigen van modem, dan zal je een communicatie ontvangen van zodra je de nieuwe modem online kan bestellen. Dit zal gefaseerd gebeuren in de komende maanden, tot het einde van de zomer. ..."


Maar dat is wat net verwarrend/tegenstrijdig is! In de post waar je naar verwijst schrijf je dit:

"Voor ONE worden zowel de downloadsnelheid, van 150 Mbps naar 250 Mbps, als de uploadsnelheid, van 15 Mbps naar 20 Mbps, verhoogd. Dit voor zowel vast als mobiel internet. Let wel op, om van de hogere snelheden te kunnen genieten heb je de laatste nieuwe modem (F@ST3896LG-TN) nodig."

 

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Snelheden van ONE, KLIK en Business Fibernet verhogen

Als hier je modem niet tussen zit,heb je een van deze 4 nodig.AnyConv.com__docsis3.1.jpg

0 Likes
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 516
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

Snelheden van ONE, KLIK en Business Fibernet verhogen

@robatoras 

Dat had ik al lang begrepen.

Maar niemand van de moderatoren lijkt het ene "foutieve" antwoord te willen corrigeren.

Mensen die dit lezen zullen nog steeds verkeerd ingelicht zijn.

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Snelheden van ONE, KLIK en Business Fibernet verhogen

Suzy is er gewoon duidelijk in.

Je moet zelf niets doen.

Voor de 24 die in aanmerking komen weet iedereen automatis of hun modem geschikt is.

Die ze later overzetten,moeten iets langer wachten omdat de stok moet aangevuld worden.

Ze weten bij Telenet best welke modem de klant heeft.

En de klant zal snel ondervinden of hij de 250Mbps haalt.

 

 

0 Likes
Stevenvs
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
O dierbaar België.. YEAH! CAPSLOCK DAY! De 3 wijzen! TV-box / TV-app / telenttv.be

Snelheden van ONE, KLIK en Business Fibernet verhogen

En de meerkost van de gratis snelheid upgrade is ook bekend 6% vanaf juni.

Dank u Telenet

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Snelheden van ONE, KLIK en Business Fibernet verhogen

OneUppers zullen voor die 6% meerkost ook wel een up verhoging krijgen.

 

0 Likes
Tomby
Experienced Meerweter
Berichten: 88
De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?!

Snelheden van ONE, KLIK en Business Fibernet verhogen


@robatoras  schreef:

Suzy is er gewoon duidelijk in.

Je moet zelf niets doen.

Voor de 24 die in aanmerking komen weet iedereen automatis of hun modem geschikt is.

Die ze later overzetten,moeten iets langer wachten omdat de stok moet aangevuld worden.

Ze weten bij Telenet best welke modem de klant heeft.

En de klant zal snel ondervinden of hij de 250Mbps haalt.


 

Suzy mag wel duidelijk zijn in wat zij zegt, maar ik ben toch niet zo zeker of het klopt wat ze zegt. 

Wanneer je op de Telenet website kijkt, zie je dat 3 van de 5 modems al Docsis 3.1 zijn, terwijl Suzy claimt dat iedereen een F@ST moet hebben. Maar ook de 7465, die maar Docsis 3.0 is, is volgens de specs snel genoeg voor 1Gbps download. 

Ook claimt Suzy dat wie dus nog niet de juiste modem gekregen heeft, ook nog geen mail gehad zal hebben en later een uitnodiging zal krijgen voor omruil. Echter zijn er in dit topic verschillende mensen (bvb @Janneke_Dust ) die wél de mail gehad hebben maar waar er expliciet bij staat dat hun modem zal moeten vervangen worden.

Mocht het effectief zo zijn dat je enkel met die F@ST model de nieuwe hoge snelheden krijgt, zou het wel zeer vreemd zijn om nu die snelheidsverhoging door te voeren en aan klanten te communiceren, temeer daar Suzy zelf zegt dat er nog niet veel klanten dit laatste model hebben en ze sowieso niet genoeg voorraad hebben.

 

Ik hecht eigenlijk veel meer waarde aan de posts van @Ex-Netweter in deze thread. Wat hij zegt lijkt me veel logischer : alle 3.0/3.1 modems zullen de nieuwe snelheid krijgen, maar bij 3.0 kan het zijn dat het netwerk het niet meer aan kan omdat Telenet geleidelijk aan meer en meer bandbreedte van 3.0 naar 3.1 zal migreren. Waarom ik zelf nog geen mail gehad heb, no idea, maar lig er ook niet wakker van. Ik verwacht wel dat ik op 24 april de hogere uploadsnelheid zal hebben. Ik had vroeger met Whoppa immers ook al 200/20 met dezelfde modem (ja, de overstap naar ONE was een downgrade voor mij).

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Snelheden van ONE, KLIK en Business Fibernet verhogen

 

Als het voor jou niet duidelijk genoeg is?

Neem gewoon de CV8960E docsis3.1 die zijn er genoeg in voorraad,met een eigen WiFi6 router.

Je zal de minste problemen ondervinden.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Snelheden van ONE, KLIK en Business Fibernet verhogen


@Tomby  schreef:
Waarom ik zelf nog geen mail gehad heb, no idea, maar lig er ook niet wakker van.

Wellicht omdat de uitrol gefaseerd verloopt over verschillende maanden. Je bent zeker niet de enige ONE-klant en de voorraad 360° modems was de voorbije week uitgeput.


 

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Snelheden van ONE, KLIK en Business Fibernet verhogen

Zo te zien wil Telenet iedereen migreren van docsis 3.0 naar 3.1.

Als men de modem HGW CV8560E buiten beschouwing laat omdat deze geen WiFi heeft en dus niet geschikt is voor de meerderheid van de gebruikers.

Dan blijft enkel nog de CH8568LG en de F@ST3896LG-TN over. 

Daar de CH8568JG veel lawaai maakt, vermoed ik dat Telenet deze niet meer wil leveren.

Dan blijft enkel de F@ST3896LG-TN nog over. Dan heeft SUZY toch gelijk.

Als Telenet me zo een lawaaierig ding stuur om mijn oude CH6643E te vervangen dan stuur ik die onmiddelijk terug omdat deze in mijn living staat.

 


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.