Beantwoorden
GDL
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Sonos in combinatie met Safespot

Sinds ik ben overgeschakeld van Telenet Security pack naar Safespot is het gebruik van Sonos wel zeer moeilijk geworden.

Als ik Sonos wil opzetten (via de Sonos-app op een telefoon Samsung Galaxy - Android), moet ik eerst Safespot op de telefoon uitschakelen, dan pas vindt Sonos het thuisnetwerk. Daarna uiteraard weer Safespot inschakelen.

Dat is al ambetant, maar ok, daar kan ik wel mee leven.

Veel ambetanter is dat die verbinding niet de ganse tijd blijft lopen, d.w.z. als ik wat later het volume wil aanpassen of van radiostation wil veranderen, de Sonos-app alweer geen verbinding kan maken met het thuisnetwerk en ik dus wéér Safespot moet uit- en opnieuw inschakelen. En dat is dus de ganse tijd zo.

Is daar geen mouw aan te passen, want gebruiksvriendelijk is dat toch niet?

 

Tags (2)
0 Likes
14 reacties
ALDEG
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
Al 25 duimen! On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-)

Sonos in combinatie met Safespot

1.Wat moet je uitschakelen, Safespot Guard of Safespot Home ?

 

1.png

 

In welke zone staat je Phone en je Sonos ?

2.png

ALDEG | Did you try to turn it off and on again    ALDEG | at your service
   Did you try to turn it off and on again ?

   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
GDL
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Sonos in combinatie met Safespot

Aha, interessant, ik zal dat vanavond 'ns checken.

Thx!

GDL
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Sonos in combinatie met Safespot

Dank voor je reactie.

Niks helpt evenwel.

Ik moet de Safe spot Guard van de telefoon uitzetten.

Bvb Safe spot Guard van Sonos uitzetten helpt niet.

De Sonos staat in de IoT-zone, zoals het trouwens moet volgens Safe spot en de telefoon in de Thuiszone, ook zoals het moet.

Het is dus nog altijd sukkelen en behelpen.

Triest systeem weer van Telenet.

 

Tags (1)
0 Likes
ALDEG
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
Al 25 duimen! On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-)

Sonos in combinatie met Safespot

Heb je al geprobeerd om allebei de apparaten in dezelfde zone te plaatsen (ook al zegt men dat dat niet zo hoort ?). 

ALDEG | Did you try to turn it off and on again    ALDEG | at your service
   Did you try to turn it off and on again ?

   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
GDL
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Sonos in combinatie met Safespot

Ja, ik heb de Sonos ook al 'ns in de Thuiszone gezet, maar dat hielp niet 😞

Dank voor reactie!

0 Likes
Ploefie
Experienced Meerweter
Berichten: 100
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! De volle 100!

Sonos in combinatie met Safespot

Hallo,

ik moet eveneens guard uitzetten Op mijn iPhone voor de sonosapp, Tevens voor apple aankopen en Apple ID functies, en ook voor online bankieren. 
tja: geen verbinding kunnen maken is wel heeeeel veilig🙄

0 Likes
Ploefie
Experienced Meerweter
Berichten: 100
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! De volle 100!

Sonos in combinatie met Safespot

Dit wordt door de vpn verbinding veroorzaakt.

0 Likes
dapi
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Sonos in combinatie met Safespot

Sinds kort heb ik safespot. Werkt blijkbaar wel goed maar helaas kan ik niet via de app van Sonos via Gsm geen verbinding maken zonder de safe guard uit te zetten.  Word veroorzaakt door de vpn verbinding. Wanneer zal dit opgelost worden want verder werkt alles normaal maar het is niet leuk om safeguard  iedere keer op en af te moeten zetten.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Sonos in combinatie met Safespot

@dapi  ik heb jou bericht verplaatst naar dit topic. Het is namelijk hetzelfde onderwerp en er is nog geen oplossing voor blijkbaar. Aangezien het hier om hetzelfde gaat en om niet elke keer een nieuw topic te antwoorden heb ik het hierbij gezet dan kan je het mee volgen en als er een oplossing is ben je ook geholpen met je vraag / probleem. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
dapi
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Sonos in combinatie met Safespot

Geen probleem alleen wel erg dat er na 6 maanden nog geen oplossing is. En ik ga ervan uit dat er nog verbindingsproblemen zullen zijn

0 Likes
Patrick_VM
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! It's your first party!

Sonos in combinatie met Safespot

Ik heb nog maar pas safespot en safespotguard geinstalleerd op mijn smartphone (One Plus Nord, Android) en inderdaad wanneer safespotguard op staat kan ik het Sonos systeem niet benaderen.

Had zelf de oplossing gevonden door safespotguard af te zetten. Via klantendienst Telenet te horen gekregen dat het probleem bij Sonos ligt, maar Telenet is er aan het werken. Als ik nu dit topic bekijk merk ik dat dit al meer dan een jaar aan de gang is. Vind dit toch maar een triestige bedoening.

Om te weten of er een oplossing is moet ik binnen een paar maand terug bellen werd mij gezegd of netweters in de gaten houden.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Sonos in combinatie met Safespot

Bij Android en iOS wordt er vanop het toestel een VPN opgezet waardoor alle verkeer, wellicht ook bestemd voor het lokale subnet, door de VPN gestuurd wordt. Zie dit bericht van @Suzy 

Dit verhindert dat je naar je Sonos apparatuur kan connecteren, en bijv ook naar lokale netwerk printers.  Safespot zou beter een setting hebben waarmee je kan bepalen dat verkeer naar je lokale subnet toch nog mogelijk is. 

Dat lijkt me niet zo moeilijk voor de developers van de Safespot app om te programmeren: 

if connected to wifi -->  then get IP adress/subnet mask --> don't route local subnet to VPN 


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Sonos in combinatie met Safespot

@Steven-E bedankt om me even te mentionen (ook al was het om naar een eerdere post van me te verwijzen). Ik geef dit intern eens door aan de collega's van Safespot, want het lijkt me inderdaad niet zo gebruiksvriendelijk op deze manier. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Sonos in combinatie met Safespot

In het verleden waren er effectief problemen met de bediening van de Sonos app wanneer de VPN actief stond op Android. Op iOS zag Telenet géén probleem bij gebruik van Sonos in combinatie met de VPN. De vendor waar Telenet mee samenwerkt heeft vorig jaar reeds enkele aanpassingen gedaan waardoor dit probleem was opgelost.

 

Maar in maart/april hebben ze bij Telenet gemerkt dat er opnieuw problemen opdoken van klanten die hun Sonos gebruikten in combinatie met Android VPN. Men vermoed dat de problemen zijn gestart door wijzigingen bij Sonos en dit naar aanleiding van aanvullende aanpassingen die Sonos heeft gedaan in hun nieuwe S2 app sinds december 2020. 

 

Maar goed nieuws! Ik heb vernomen dat het probleem opnieuw werd opgelost en de fix werd uitgerold in de Android Safespot Guard versie 1.3.58. Deze staat live sinds 23/04 in de Play Store.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.