24755
netweters
|
152397
antwoorden
|
20699
vragen
|
Sinds ik ben overgeschakeld van Telenet Security pack naar Safespot is het gebruik van Sonos wel zeer moeilijk geworden.
Als ik Sonos wil opzetten (via de Sonos-app op een telefoon Samsung Galaxy - Android), moet ik eerst Safespot op de telefoon uitschakelen, dan pas vindt Sonos het thuisnetwerk. Daarna uiteraard weer Safespot inschakelen.
Dat is al ambetant, maar ok, daar kan ik wel mee leven.
Veel ambetanter is dat die verbinding niet de ganse tijd blijft lopen, d.w.z. als ik wat later het volume wil aanpassen of van radiostation wil veranderen, de Sonos-app alweer geen verbinding kan maken met het thuisnetwerk en ik dus wéér Safespot moet uit- en opnieuw inschakelen. En dat is dus de ganse tijd zo.
Is daar geen mouw aan te passen, want gebruiksvriendelijk is dat toch niet?
Opgelost! Ga naar oplossing.
1.Wat moet je uitschakelen, Safespot Guard of Safespot Home ?
In welke zone staat je Phone en je Sonos ?
Aha, interessant, ik zal dat vanavond 'ns checken.
Thx!
Dank voor je reactie.
Niks helpt evenwel.
Ik moet de Safe spot Guard van de telefoon uitzetten.
Bvb Safe spot Guard van Sonos uitzetten helpt niet.
De Sonos staat in de IoT-zone, zoals het trouwens moet volgens Safe spot en de telefoon in de Thuiszone, ook zoals het moet.
Het is dus nog altijd sukkelen en behelpen.
Triest systeem weer van Telenet.
Heb je al geprobeerd om allebei de apparaten in dezelfde zone te plaatsen (ook al zegt men dat dat niet zo hoort ?).
Ja, ik heb de Sonos ook al 'ns in de Thuiszone gezet, maar dat hielp niet 😞
Dank voor reactie!
Hallo,
ik moet eveneens guard uitzetten Op mijn iPhone voor de sonosapp, Tevens voor apple aankopen en Apple ID functies, en ook voor online bankieren.
tja: geen verbinding kunnen maken is wel heeeeel veilig🙄
Dit wordt door de vpn verbinding veroorzaakt.
Sinds kort heb ik safespot. Werkt blijkbaar wel goed maar helaas kan ik niet via de app van Sonos via Gsm geen verbinding maken zonder de safe guard uit te zetten. Word veroorzaakt door de vpn verbinding. Wanneer zal dit opgelost worden want verder werkt alles normaal maar het is niet leuk om safeguard iedere keer op en af te moeten zetten.
@dapi ik heb jou bericht verplaatst naar dit topic. Het is namelijk hetzelfde onderwerp en er is nog geen oplossing voor blijkbaar. Aangezien het hier om hetzelfde gaat en om niet elke keer een nieuw topic te antwoorden heb ik het hierbij gezet dan kan je het mee volgen en als er een oplossing is ben je ook geholpen met je vraag / probleem.
Geen probleem alleen wel erg dat er na 6 maanden nog geen oplossing is. En ik ga ervan uit dat er nog verbindingsproblemen zullen zijn
Ik heb nog maar pas safespot en safespotguard geinstalleerd op mijn smartphone (One Plus Nord, Android) en inderdaad wanneer safespotguard op staat kan ik het Sonos systeem niet benaderen.
Had zelf de oplossing gevonden door safespotguard af te zetten. Via klantendienst Telenet te horen gekregen dat het probleem bij Sonos ligt, maar Telenet is er aan het werken. Als ik nu dit topic bekijk merk ik dat dit al meer dan een jaar aan de gang is. Vind dit toch maar een triestige bedoening.
Om te weten of er een oplossing is moet ik binnen een paar maand terug bellen werd mij gezegd of netweters in de gaten houden.
Bij Android en iOS wordt er vanop het toestel een VPN opgezet waardoor alle verkeer, wellicht ook bestemd voor het lokale subnet, door de VPN gestuurd wordt. Zie dit bericht van @Suzy
Dit verhindert dat je naar je Sonos apparatuur kan connecteren, en bijv ook naar lokale netwerk printers. Safespot zou beter een setting hebben waarmee je kan bepalen dat verkeer naar je lokale subnet toch nog mogelijk is.
Dat lijkt me niet zo moeilijk voor de developers van de Safespot app om te programmeren:
if connected to wifi --> then get IP adress/subnet mask --> don't route local subnet to VPN
@Steven-E bedankt om me even te mentionen (ook al was het om naar een eerdere post van me te verwijzen). Ik geef dit intern eens door aan de collega's van Safespot, want het lijkt me inderdaad niet zo gebruiksvriendelijk op deze manier.
In het verleden waren er effectief problemen met de bediening van de Sonos app wanneer de VPN actief stond op Android. Op iOS zag Telenet géén probleem bij gebruik van Sonos in combinatie met de VPN. De vendor waar Telenet mee samenwerkt heeft vorig jaar reeds enkele aanpassingen gedaan waardoor dit probleem was opgelost.
Maar in maart/april hebben ze bij Telenet gemerkt dat er opnieuw problemen opdoken van klanten die hun Sonos gebruikten in combinatie met Android VPN. Men vermoed dat de problemen zijn gestart door wijzigingen bij Sonos en dit naar aanleiding van aanvullende aanpassingen die Sonos heeft gedaan in hun nieuwe S2 app sinds december 2020.
Maar goed nieuws! Ik heb vernomen dat het probleem opnieuw werd opgelost en de fix werd uitgerold in de Android Safespot Guard versie 1.3.58. Deze staat live sinds 23/04 in de Play Store.