24768
netweters
|
152540
antwoorden
|
20718
vragen
|
Ben sinds de upgrade ook overgestapt naar de Gigaboost. Ik haal mijn snelheden niet zoals beloofd maar.... 2 verschillende speedtests, eentje via de win10 app en eentje gewoon via de site speedtest.net
Dit zijn de respectievelijke resultaten en wat klopt er nu wel en wat niet. Net na elkaar genomen.
De snelheid die Telenet opgeeft is deze tussen uw HGW of modem only en Telenet. Het kan voor gebruikers nuttig zijn om de snelheid te kennen tussen Kawerau (of een andere vrij in te vullen plaats) en thuis. Deze snelheid is in de Telenet klantrelatie niet van belang. Teveel zaken buiten controle van Telenet kunnen hierop een invloed hebben.
@janne_man bij deze de afbeeldingen terug goedgekeurd. Vreemd dat ze in de eerste plaats zijn afgekeurd! 😉 Kan nog enkele minuten duren voordat ze zichtbaar worden.
Ik ook.
Ik had mijn screenshot met IP verwijderd maar ik zie deze nu terug zonder IP. Met dank aan...????
Niet dat ik erom maalde want als ze dat IP intikken in de browser komen ze op een Welkompagina. Zelf geprobeerd vanaf 3 verschillende toestellen met als gevolg dat mijn modem telkens blokkeerde en ik een vijftal minuten zonder internet zat. Dat Loopback probleem blijkbaar.
Al met al, nog altijd geen geen zinnige uitleg waarom dit zoveel kan verschillen. Enfin, dinsdag a.s. komt de technieker langs want er zijn blijkbaar toch wat probleempjes met de modem. Naast de snelheid niet halen, valt de telefoon regelmatig uit na x aantal minuten en heb ik de laatste dagen wat blokjes op bepaalde zenders. Hopelijk zijn we dinsdagavond wat wijzer geworden.
mijn resultaten... 🙄
Ik zie net dat Telenet hier een redelijk uitgebreid klanten-artikel over heeft: Hoe je internetsnelheid meten.