Beantwoorden
RobertJan
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Jij bent af! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Sporadisch internetprobleem, hele netwerk neer

Hallo,

 

Na al een technicus langs te hebben gehad, en al verschillende keren aan de telefoon te hebben gehangen, nu vandaag nogmaals over mijn probleem, zei de kerel aan de telefoon dat ik ook maar eens hier een thread moet proberen te posten. Dus bij deze.

 

Mijn problemen gaan al enkele maanden terug, toen ik nog een oudere router van Telenet had (een zwarte, echt geen flauw idee meer welk model) waarbij er zich redelijk frequent een probleem voordeed dat het internet in het hele huis (dus niet enkel mijn computer) zou neergaan als ik een grote download deed op bijvoorbeeld Steam. Dit probleem is toen zodanig erg geworden dat ik een nieuwe router bij Telenet ben gaan halen (24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS)) wat het probleem wel voor een aantal maanden heeft verholpen.
Nu is mijn probleem in de recente week echter 3 keer teruggekomen. Eenmaal toen ik aan het streamen was, rond half 11 's avonds op de 25e juli, enkele dagen daarna op 28 juli toen ik een VOD van Twitch was aan het afhalen (heel fijn als je download dan op 98% faalt en je weer 30GB opnieuw mag afhalen), en nu vandaag nogmaals toen ik gewoon beneden op onze TV Netflix was aan het kijken (TV is via WiFi verbonden).
Het merkwaardige hieraan is dat er gisteren nog een technicus van Telenet zelf is langsgeweest, en dat hij dus effectief niets kon vaststellen als oorzaak, ook niet als ik hem specifieke timeslots gaf van wanneer het probleem zich voordeed. Dit heb ik vandaag ook aan de telefoon uitgelegd, en gelukkig was de persoon van de klachtendienst veel begripvoller nadat de persoon van de technische dienst wederom hetzelfde zei tegen mij, dat hij effectief niets kon zien, en dat het probleem zogezegd niet bij Telenet lag.

Nu, ik heb een poepsimpel thuisnetwerk, waarbij alle apparaten (1 PC, 1 Digicorder, 1 Digibox) allemaal direct via UTP kabel met de router zijn verbonden, geen enkele switches ertussen, geen powerline adapters (daar wou ik niet aan beginnen vanwege hoe oud het huis is/unreliability met streamen), en ik doe geen absurd intensieve dingen met mijn verbinding. Ik studeer zelf toegepaste informatica, ik ben er mij goed van bewust wat mogelijke oorzaken kunnen zijn, en ik snap dus niet wat van mijn kant de oorzaak zou kunnen zijn dat mijn volledige thuisnetwerk neer gaat.
De router blijft dan trouwens wel gewoon aan staan, en mijn PC/GSM zien allebei nog de router, ze kunnen gewoon geen verbinding leggen met het internet, een ping resolved niet, niets komt erdoor.

Dus zoals de technicus vandaag aan de telefoon zei, post ik hier nu een thread om te zien of iemand nog betere ideeën heeft, aangezien Telenet ervan overtuigd is dat de fout niet bij hun ligt.

22 reacties
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Sporadisch internetprobleem, hele netwerk neer

Dan moet je niet twijfelen en ligt het aan Telenet.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Sporadisch internetprobleem, hele netwerk neer

@RobertJan 

Ik kijk echt niet naar 1 toestel. En het is ook duidelijk dat de lichtjes op de modem mogen knipperen tijdens het opstarten, maar niet meer tijdens het gebruik. Het lijkt mij toch meer en meer op een kapotte modem te trekken, maar dan begrijp ik niet waarom men bij Telenet niet ziet dat de signalen buiten de toleranties gaan.

Ga gewoon naar een service center en haal een nieuwe. En dan maar hopen...

 

 

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
RobertJan
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Jij bent af! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Sporadisch internetprobleem, hele netwerk neer

Het leuke is dat ik ook nog eens een andere probleem heb waarbij ik terwijl ik stream ook een instabiele verbinding heb (ik betaal voor 200/20), als ik dan 6000 kilobit probeer te pushen (6 Megabit dus) drop ik daar ook veel te regelmatig frames.
Daarvan dacht ik dat het gisteren verdwenen was maar dat is vandaag weer terug gekomen, enig idee wat hiervan mogelijk de oorzaak is?

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Sporadisch internetprobleem, hele netwerk neer

@RobertJan 

Nieuwe modem. Opgelost (hopelijk)

 

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
RobertJan
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Jij bent af! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Sporadisch internetprobleem, hele netwerk neer

Jep, zal het melden als ik (hopelijk binnenkort) door de technische dienst wordt opgebeld.
Dankjewel voor alle hulp!

0 Likes
natte2
Professional Meerweter
Berichten: 125
BINGO! De volle 100! Goed bezig! Say what?!

Sporadisch internetprobleem, hele netwerk neer

Ik bel zelf steeds technische dienst nooit klantendienst of wel back office. Daar zitten de krakken

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Sporadisch internetprobleem, hele netwerk neer

@RobertJan laat de collega's waarmee je contact hebt ook zeker eens kijken naar de node waarop je bent aangesloten. Eventueel naar de geschiedenis ervan en of er eventuele gekende problemen op dat niveau gekend zijn. 

 

Op één node zijn vaak een 400-tal klanten aangesloten. Misschien moeten ze het eens op dat niveau nakijken gezien er bij jou persoonlijk niets van storingen te meten is. Het zou me namelijk verbazen dat de modem opnieuw defect zou zijn na 3 maanden, al kunnen uitzonderingen natuurlijk altijd. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

RobertJan
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Jij bent af! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Sporadisch internetprobleem, hele netwerk neer

Zal het nog eens vragen. Het probleem met internet uitvallen heeft zich nu een aantal dagen niet meer voorgedaan. Daarvan zeiden ze bij Telenet dat het aan interne bekabeling zou liggen en dat ik daarvoor een elektricien moet laten langskomen (??), wat ik eigenlijk heel apart vind, aangezien het hun bekabeling betreft, niet die van mij.
Mijn probleem met mijn stream gebeurt wel nog altijd en zit nu bv met een test aan 20% gedropte frames wat absurd hoog is en echt geen fijne kijkervaring levert. Zou dit ook aan interne bekabeling kunnen liggen? Ik heb sowieso al hardware problemen van mijn kant hiervoor uitgesloten, en ook met mijn laptop + een andere kabel getest (en ook dezelfde kabel getest) en het probleem van dropped frames bleef zich voordoen.

0 Likes