Surfen naar een bepaalde website (ik) lukt niet
Ik ga proberen t zo duidelijk als mogelijk te stellen :
Collega van me is Telenet Business klant . Zijn eigen domain zit bij yrhost.com ( ook mail service voor zijn domain )
onlangs stelde we vast dat via het Telenet netwerk ( zowel WiFi als utp ) er geen connectie meer mogelijk was van zowel Outlook en webbrowser naar :
a) mail account ( outlook )
b ) cPanel ( admin portal )
etc
bij yrhost zit zijn webmail url, Outlook imap incoming mailserver, cPanel etc op 1 IP address
dus kort gezegd : hij kon zijn mails niet meer ophalen ( andere accounts ok zoals Gmail, Hotmail ) en zijn cPanel niet meer openen en ook niet de webmail via yrhost via het telenet netwerk
ip address wijst naar a.b.c.d voor allen. Als we een hotspot verbinding maken via 4g ( Proximus ) dan werken alle urls alsook Outlook .
Het is niet toestel gebonden, want ik heb identiek issue met mijn iPhone op zijn Telenet netwerk en hij met zijn Samsung phone identiek ( gaan we via 4g op onze toestellen, dan is er no issue )
verschillende Telenet medewerkers aan de lijn gehad maar konden niet van dienst zijn
ben er dan achtergekomen via mxtoolbox dat zijn op a.b.c.d op 3 blacklist stond. 1 kon ik zelf delisted, de andere 2 zouden automatisch na x tijd delisten . Momenteel staat er nog eentje over
dus wat ik vermoed is dat Telenet toch ook achterliggend zulke blacklists aanspreken zodat men er niet naartoe kan connecteren vanaf het eigen netwerk : een andere verklaring heb ik niet.
nu dit kan ik nog plaatsen ( ben zelf it’er en mailserver beheerder ) maar t volgende niet :
op de zaak heeft hij dit issue ( telenet business ) : probleem
thuis ( non telenet business ) : probleem
ikzelf ( non telenet business ) : geen probleem
en dan zie ik er geen logica meer in!
Telenet zegt ja meneer het ligt bij jullie toestellen. Oh ja zeker als we 3 verschillende devices gebruiken dan ga ik daar niet mee akkoord.
ik heb trouwens ook al eens zijn imap account verwijderd om dan terug toe te voegen, maar daar geraakte hij dus niet door omdat t telenet netwerk het waarschijnlijk niet toe laat. Als ik dan switch naar mijn 4g hotspot en continue met de config, dan gaat hij er wel door en werkt zijn mail. Switch ik terug naar het telenet netwerk, game over
zijn er ergens selectieve blacklist lijsten die telenet zelf heeft ( volgens telenet niet )
waar zou ik nog terecht kunnen met dit probleem ( nu ik ga yrhost uiteraard ook aanspreken )
thanks