Beantwoorden
NoFate
Freshman Meerweter
Berichten: 130
BINGO! De volle 100! Topicwurm! De vlam zit erin.

TN accesspoints na eigen router werken niet meer

hoi, ik was in het bezit van een telenet router en 2 telenet accesspoints

alles werkt prima

nu heb ik de router van telenet vervangen door een modem only, en dan een eigen asus router gezet

alles werkt prima, maar alleen de 2 accesspoints willen niet meer werken

 

uiteraard zit de lan kabel in de blauw poort zoals het moet, als ik ze reboot dan blijft het witte lampje flikkeren, wat normaal continu moet branden

in mijn telenet zie ik ze wel nog, maar ze staan daar met een oranje status, ook het hersaven van instellingen lukt niet

 

factory reset ook al geprobeerd...

 

zijn deze accesspoints niet meer compatibel als je een eigen router plaats? ze zijn thans perfect pingbaar, ook de andere apparaten die op de 4 andere poorten van de accesspoints zitten werken nog

 

of is er iets in mijn router wat ik moet aanpassen? mss ergens een port foward ofzo zodat telenet deze accesspoints kan bereiken via extern?

 

thnx

 

thnx

0 Likes
7 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TN accesspoints na eigen router werken niet meer

@NoFate

Ik kan ergens niet goed volgen: je zegt dat de AP's  niet meer werken, maar de apparaten die erop aangesloten zijn werken wel? Hoe moet ik dat opvatten?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
NoFate
Freshman Meerweter
Berichten: 130
BINGO! De volle 100! Topicwurm! De vlam zit erin.

TN accesspoints na eigen router werken niet meer

ja, die accesspoints hebben nog 4 andere poorten, is eigenlijk nog een switch intern, de apparaten die dus via lankabel aangesloten zijn werken wel nog

 

volgens mij is er een soort van bidirectionaliteit nodig tussen de accesspoins en mijntelenet.be voor de config etc uit te voeren, alsook status op te vragen, dus heb een vermoeden dat ik iets moet open zetten op de firewall van de nieuwe router, maar wat ?

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2263
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

TN accesspoints na eigen router werken niet meer

Ik dacht dat alles achter de modem-only in eigen beheer was en niet via "Mijn Telenet"


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
NoFate
Freshman Meerweter
Berichten: 130
BINGO! De volle 100! Topicwurm! De vlam zit erin.

TN accesspoints na eigen router werken niet meer

Ok, dat begrijp ik wel, maar hoe beheer je die dingen dan? Lijkt geen webinerface te hebben... 

 

Die Poe plugs die je in de stroom steekt kan je wel makkelijk beheren, daar kan je als admin op... Die werken trouwens wel nog, heb ik nog een setje van 😉

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

TN accesspoints na eigen router werken niet meer

@NoFate, het access point van Telenet beschikt ook over een admin console waar je zelf parameters kan aanpassen. Normaal gezien moet je surfen naar het IP adres van je access point en vul je de login-gegevens in die onderaan op je access point staan. Misschien dat dit kan helpen.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
NoFate
Freshman Meerweter
Berichten: 130
BINGO! De volle 100! Topicwurm! De vlam zit erin.

TN accesspoints na eigen router werken niet meer

hoi , nee toch niet

 

de powerline adapters wel, daar kan je op via het IP en dan admin/password

maar de accesspoints hebben dat niet

 

maar ik denk een manier gevonden te hebben, ik sluit de accesspoint even rechstreeks aan op de wan poort van de modem, zodat de accesspoint even een publiek IP krijgt, dan moet deze normaal zichtbaar zijn in mijn telenet met een groene status, ik doen mijn settings, en vervolgens zet ik ze terug in de lan poort van de router

na het opstarten zal het witte lampje wel  blijven flikkeren, dat hij niet meer kan communiceren met mijntelenet, maar op zich niet erg 🙂

 

2de mogelijkheid, die accesspoint heeft ook een wan poort (blauw), vraag me eigenlijk af waarom, daar het geen router is. mss moet ik eens de kabel insteken in 1 van de 4 andere poorten, zodat het eigenlijk meer een switch fucntie heeft

0 Likes
NoFate
Freshman Meerweter
Berichten: 130
BINGO! De volle 100! Topicwurm! De vlam zit erin.

TN accesspoints na eigen router werken niet meer

ok, gelukt , even de accesspoint aangesloten op de IPTV poort van de router (digicorder poort) , nu is hij ook actief in mijntelenet, de config van wifi aangepast

terug op lan port aangesloten van eigen router, witte lampje flikkert wel altijd, maar boeit me niet

settings staan erop, alles werkt 🙂

 

wss zal een accesspoint ook een eigen public ip krijgen, zoals ook een digicorder dat doet, zodat de settings rechstreeks benaderd kunnen worden via mijntelenet

 

anyway, case solved 🙂