24751
netweters
|
152340
antwoorden
|
20691
vragen
|
Beste forumleden,
ik maak sinds vandaag gebruik van de 1 maand gratis giga speedboost optie.
Bij een eerste test ( de laptop rechtstreeks verbonden met een UTP kabel aan de modem) krijg ik volgende snelheden: ( zie screenshot).
De upload snelheid lijkt me wel in orde te zijn maar de download snelheid is niet wat ze zou moeten zijn.
Tijdens de test waren er geen andere toestellen verbonden met het internet.
Ik gebruik de laatste witte all in one : CH7565LG.
Dit zijn volgens mij toch geen denderende snelheden.
@Suzy Kan dit even nagekeken worden?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dat is veel te weinig.En partner zit op Laptop te surfen
Met zwarte modem docsis 3.0.
https://ziggobeta.speedtestcustom.com/result/d529d3f0-8480-11ea-a1cc-b9f9d04a3114
https://telenet-prd.speedtestcustom.com/result/0553cdc0-8480-11ea-a750-3d9d57ef5d14
Dat dacht ik ook al.
Hopelijk wordt er snel iets aan gedaan.
Net een nieuwe test uitgevoerd met mijn iMac.
Deze werd wel draadloos getest maar de iMac staat maar ongeveer een 4 tal meter verwijderd van de modem. Er staan ook geen obstakels tussen de modem en de iMac.
Ik heb hetzelfde voor, zelfs direct geconnecteerd met de e-router van Telenet heb ik max 750 mbps download, mijn upload is 49mbps, dus heel goed.
Volgens Telenet is hier niets aan de hand.
Ik heb trouwens nog geen mensen gezien die de speedboost optie hebben en de volledige snelheid kunnen halen. Hopelijk komt hier snel verandering in.
Nu met 1 pc
https://telenet-prd.speedtestcustom.com/result/dc594990-8484-11ea-b351-8d78d798551e
En paar dagen geleden nog sneller via Ziggo Utrecht NL
https://ziggobeta.speedtestcustom.com/result/615c32f0-7b94-11ea-b684-af5c38a51ecc
Met de onderlink van Netflix haal ik wel de volle 1Gbps
Weet niet hoe ik deze screenshot moet plaatsen
Kan ze wel doorsturen per Mail adres.
@kristofDW Als het niet betert ben ik zeker niet van plan om voor deze extra optie te betalen na de gratis periode.
@Suzy Is er iemand die mijn lijnwaardes eventueel kan nakijken?
@fieldoxide schreef:
...
@Suzy Is er iemand die mijn lijnwaardes eventueel kan nakijken?
@fieldoxide dit kan zeker, maar dit ga je even moeten laten doen via de klantendienst van Telenet. Neem eventueel even contact op via Facebook/Twitter of eventueel via WhatsApp. 😉
@fieldoxideSluit eens 'n andere pc aan,om te testen
Nu 16h10 in volle piek iedereen op het net
Met 2 pc's hier op het net
De Nodes kunnen dit makkelijk aan
https://telenet-prd.speedtestcustom.com/result/c8d5e1d0-84a2-11ea-9e3f-7b6d5a83cfe3
Net contact opgenomen met Telenet via Facebook en met het antwoord ben ik toch niet echt tevreden.
Ondertussen heb ik de modem herstart en een nieuwe test uitgevoerd.
De test is uitgevoerd op een nieuwe Dell Latitude 7490 laptop en een UTP type 6 kabel van ongeveer 2 meter lang.
Volgens de persoon van de helpdesk zijn dit normale lijnwaardes en zien mijn modemsignalen er goed uit.
@Suzy Hier kan ik echt niet akkoord mee gaan.
Weet die van de klantendienst wel wat ie zegt,600Mbps is niet slecht,als je voor 1000 betaald.
Pure schande.40% verlies,dan vloog boost hier buiten als het aan de verbinding ligt.
Zoveel verschil kan niet.Als is de computer nieuw,daar kan het ook aan liggen.
De coax kabel hier is 12 meter verwijderd tussen modem en PC,modem en NIU zitten aan de muur waar Telenet binnenkomt.Mijn PC gaat z'n 5 de jaar in.
Net weer 'n test gedaan in volle spits 17h38
Als de test nog wat langer kon duren,kwam ik nog hoger.AUB
https://telenet-prd.speedtestcustom.com/result/385529b0-84af-11ea-8b8d-5b45a7c00d74
@fieldoxide schreef:@Suzy Kan dit even nagekeken worden?
Suzy is de admin op De Netweters. Voor technische vragen/problemen neem je best contact op met Telenet klantendienst.
Maar om te antwoorden op je topic; ik merk de laatste tijd ook ineens meer onderbrekingen/lag/snelheidsverlies. Ik heb het ook even nagevraagd via WhatsApp (na zelf de router eens te hebben heropgestart).
Bij mij is het nog slechter. Afhankelijk van de server haal ik tussen 50 en 150 Mbps. Voordien haalde ik +- 700 tot 800 Mbps. Reeds contact gehad via Facebook en ze zien dat er iets mis is maar moeilijk om in de nabije toekomst een technieker afspraak te krijgen daarom ben ik akkoord gegaan om nog even te wachten. Het lukt allemaal nog maar het is niet waarvoor ik betaal. Maar het zijn moeilijke tijden voor iedereen dus gun ik ze nog wat tijd om het op te lossen.
Ik heb ondertussen gevraagd via Facebook of het nodig is dat er een technieker langskomt voor verdere troubleshooting.
Ik gebruik persoonlijk nooit de website van telenet voor speedtest, gebruik deze:
https://www.speedtest.net/nl/apps
niet afhankelijk van browsers, haal hier de beste resultaten
gebruik altijd dezelfde app om iedere test "gelijk te beoordelen".
speedtest telenet & speedtest.net is beide via Ookla