24770
netweters
|
152551
antwoorden
|
20720
vragen
|
Ik heb Basic Internet en dankzij de prutsers van Infinity Warfare heb ik opnieuw 72 GiB moeten downloaden. Ik wil dus - tijdelijk - het volume verhogen en doe wat ik altijd al gedaan heb in zo'n geval.
In Mijn Telenet verhoog ik het volume met een blok van 50 GiB. Even later krijg ik een mail dat ik twee blokken van 25 GiB heb aangekocht. So far, so good.
De volgende dag log ik opnieuw in en zet ik het extra volume terug op 0, om te voorkomen dat die 50 GiB opnieuw wordt aangerekend voor de volgende periode. Zo heb ik heb altijd gedaan: verhogen en dan terug verlagen.
Maar nu staat die Telemeter opeens terug op 150 GiB en van die extra 50 GiB is niets meer te zien. /-:
Vooraleer ik contact opneemt met Telenet steek ik hier mijn licht eens op. Zijn er mensen met dezelfde ervaring? Of is er iets veranderd en doe ik iets mis? Ik hoor het graag.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Er zijn er nog met wat rekenproblemen.
Zie https://www.netweters.be/t5/WiFi/Extra-volume-telemeter/m-p/82141
@sb het is inderdaad niet zo overzichtelijk op dit moment.
De feedback die we in de post die @louishufk deelde hebben doorgekregen, heb ik intern gemeld. Ze gingen het bekijken en verbeteren. Zal jouw feedback eraan toevoegen. 😉
Dit is de reactie van Telenet op Twitter:
wanneer je de extra volume gaat stopzetten, zie je deze ook niet meer actief staan. Je kan hier dus geen gebruik meer van maken.
Nochtans heb ik het altijd zo gedaan: extra volume gekocht en later terug op 0 gezet. Ik zal het terug inschakelen en net voor het einde weer uitschakelen. Maar als dit dubbel aangerekend ga ik niet betalen!
@sb kan je deze tweet even via een privébericht delen met me? Want volgens mij werkt het nog steeds als vanouds: extra volume toevoegen en in dezelfde periode terug uitschakelen, om te voorkomen dat je de volgende maand extra moet betalen.
Persoonlijk zou ik het niet opnieuw aanvragen.
@sb Nu je het zegt: ik heb hetzelfde meegemaakt: volume bijgekocht en de dag erna terug uitgezet.Het lijkt alsof het er niet bij staat maar ik kon wel degelijk dat extra volume gebruiken. Het gekke was dat in de telemeter de verbruiksbalkjes zelf wel als extra volume werden gezien (oranje balkjes) en dat het volume verderging dus in jouw geval bijvoorbeeld 163 GB
Bedankt @Wheng ! Dat stelt me al een beetje gerust.
Op Twitter blijven ze volhouden dat dit normaal gedrag is. Ik stuur de dialoog door.
Tja, ik heb dat ook eens gedaan. Net zoals jij , volume verdwenen. Om dat nog niet eens voor te hebben verwijderde ik de extra blokken de dag van de op nulstelling van het volume. Rara ? Tuurlijk, extra aangerekend , welnu, een schande vind ik het, zo ga je niet met je klanten om. Dit is nu de tweede keer, sorry, er zijn genoeg alternatieven om bvb netflix goedkoper te kijken. Alsof dit nog niet genoeg is, ik ben programmeur, ik had de vorige keer aangeboden hun programma te herschrijven, maar dat gaat het hun natuurlijk niet om, centjes weet je wel.
Tja, opnieuw aanvragen durf ik niet goed. Ik ben vrij zeker dat het me dan twee keer aangerekend zal worden. In dat geval wordt het weer een heel gedoe, want dat wil ik niet betalen.
@sb De reden waarom het bij @cod nog eens aangerekend werd is omdat hij het extra volume pas gedeactiveerd had nadat zijn nieuwe periode al begonnen was (de dag van de op nulstelling). Dat was jammer voor hem maar wel de manier hoe het werkt.
Bedankt voor de link! Zoals verwacht zou het dus wel degelijk moeten werken zoals ik het gedaan heb. Benieuwd wat ze hierover op Twitter te melden hebben...
Ja dat klopt, maar als je dan bvb nog eens volume tekort hebt, en je koopt erbij, dan betaal je het ook dubbel hoor. Het is geen doen zoals ze nu doen, alles om maar een eurootje meer uit de mensen hun zakken te halen, schande !
@cod schreef:Ja dat klopt, maar als je dan bvb nog eens volume tekort hebt, en je koopt erbij, dan betaal je het ook dubbel hoor. Het is geen doen zoals ze nu doen, alles om maar een eurootje meer uit de mensen hun zakken te halen, schande !
Wanneer betaal je volgens jou dubbel?
@Wheng schreef:@sb Ja ik heb het ook altijd zo gedaan: geactiveerd en de dag erna gedeactiveerd en heeft tot nu toe altijd gewerkt.
Op Twitter blijft het opeens verdacht stil. (?)
Edit: Wat me opeens opvalt: de Telemeter toont opeens tot 2 cijfers na de komma? Dat is nieuw, of niet? Het zou een verklaring kunnen zijn dat het ding niet meer werkt zoals het hoort.