Beantwoorden
Jimster
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Telemeter - smallband

Hoe kan ik problemen oplossen met de telemeter en mijn abonnement ? 

Sorry voor het lange verhaal


Ik sta sinds donderdagavond op smallband. Op de telemeter pagina (en de app ook trouwens) staat het verbruik echter maar 192 Gb / 200 Gb. Er staat wel bij dat ik aan verlaagde snelheid surf in de piekuren.
Ik bel naar Helpdesk en krijg daar eerst de melding dat dit normaal is omdat ze er willen voor zorgen dat klanten niet zomaar over hun limiet gaan. Maar dat het wel niet normaal is dat ik dan aan een nog lagere snelheid dan smallband zit. Ze kijken het na en na een modemreset zou het in orde zijn na een wat tijd (half uur). 

Ik doe de reset en leg af. Na half uur nog altijd niets, ik reset modem nogmaals en wacht opnieuw een tijd. Nog altijd geen verandering.

ik bel in de late namiddag terug. De volgende medewerker zegt eerst dat ik over de limiet zit omdat ik op smallband zit. ik verwijs naar telemeter en persoon bevestigt de cijfers die ik ook zie. Dat zou dus nog niet kunnen. 8Gb nog voor 4 dagen. Voor mij trouwens geen reden om extra volume aan te kopen, dat overbrug ik wel, maar niet aan deze snelheid. Ook hier weer zogezegd opgelost na modem reset en wachten. Medewerker wenst me nog een prettige dag en legt af. 

 

Deze ochtend dus nog altijd niet in orde. Ik bel voor derde keer naar de helpdesk. 

Medewerker zijn eerste reactie: u hebt een verouderd internetabonnement (All-internet 150). voor anderhalve euro meer kan u onbeperkt surfen. Of u gaat naar een goedkoper abonnement en dan zijn uw problemen opgelost (? euh). Ik vraag nog es bevestiging naar de 1.5 euro en krijg dan te horen dat het wel +/- 10€ extra zal zijn (zoals ik al dacht). 

Hij vertelt me ook dat de telemeter gegevens verkeerd zijn en ziet dat ik 100Megabit  (= 12.5 Kb he) over de limiet ben. Ik vraag dan hoe ik dan mijn internetverbruik kan beheren als de gegevens waarop ik mij moet baseren verkeerd zijn, en ik vertel ook dat de medewerkers gisteren hebben bevestigd dat de gegevens wel degelijk correct zijn. 
Hij kan dus niets doen, ik moet een pakket bijkopen en dat weiger ik. Hij vertelt me ook dat ik in de daluren van 00h tot 12h wel aan de normale snelheid zou moeten kunnen surfen. (ik dacht trouwens dat dit tot 10h was, maar soit ?) We zijn dus 9h 's ochtend en ik maak hem dan ook duidelijk dat ik vraag dat ik dan nu op volle snelheid kan surfen ? terwijl ik maar 0.13 Mbps haal volgens speedtest.
Hij zucht eens en zegt dan dat mijn abonnement dit niet heeft en dat ik dus maar van abonnement moet switchen.... maar hij kan niets doen. Ik bedank de man en leg kordaat af. De frustratie loopt stilaan op. 

 

Kan er iemand me zeggen wat kan ik nog doen om dit probleem opgelost te krijgen ? we zijn ondertussen al op dag 3 op smallband en zo geraak ik ook wel tot 5 feb. 
ik heb trouwens hetzelfde probleem ook al in oktober gehad en dat is toen direct opgelost geweest aan de telefoon. Er was wel iets raars aan de hand vertelden ze me, en dat gingen ze nog es verder nakijken. 

 

0 Likes
23 reacties
Jimster
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Telemeter - smallband

Ondertussen zijn we een dag verder. Mijn snelheid is deze nacht ineens terug normaal. Mijn verbruik is nog altijd op een paar Mb na (door surfen op smallband gisteren) het zelfde als voorheen. 

Dus 3 dagen op smallband gezet en nu terug normale snelheid. 

 

Mijn idee is nu dat de periode die de telemeter in acht neemt (in mijn geval van 4/1 tem 4/2) niet dezelfde is dan die van de berekening, degene ervoor zorgt dat je daar in smallband terecht komt (die loopt mss van 1/1 tem 1/2) en dus ook van de interne systemen van Telenet.

 

Als ik dus nu de volgende dagen veel zou downloaden, kan het goed zijn dat ik het dus volgende maand terug heb, ondanks dat ik mooi binnen de limieten blijf (Althans volgens de theorie hierboven, is maar een idee). En zou ik dus moeten opletten dat ik op het einde van de maand niet ineens veel download.

 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Telemeter - smallband

@Jimster 

Betreft plaatsen van foto's: je moet met het fototoestel een gemaakte foto selecteren en ook nog bevestigen (rechts onder).


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Telemeter - smallband


@Jimster  schreef:

...

we zijn ondertussen al op dag 3 op smallband en zo geraak ik ook wel tot 5 feb. 
ik heb trouwens hetzelfde probleem ook al in oktober gehad en dat is toen direct opgelost geweest aan de telefoon. Er was wel iets raars aan de hand vertelden ze me, en dat gingen ze nog es verder nakijken. 


@Jimster ik was na het lezen van je topic erg benieuwd en heb het door iemand van mijn collega's laten nakijken. In het Telenet systeem konden we zien dat jouw periode elke maand loopt van de 2e tot de 1ste. 


Dat verklaart waarom je snelheid op 2/02 plots terug normaal was, toen is je periode vernieuwd en werd je Telemeter ook gereset. Zie jij andere periodes staan in Mijn Telenet (jij benoemde namelijk de 5de)? Zo ja, laat je best een dossier hiervoor aanmaken. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Jimster
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Telemeter - smallband

Suzy,

In mijn.telenet.be en ook in de IOS app toont de periode nog steeds van 05/02 tot 04/03.

Ook bij telefonisch contact hebben ze me steeds gezegd dat de telemeter zich pas zal resetten op 05/02. Dat is dus waarschijnlijk de fout van alle ellende. 

Hoe kan ik dus een dossier laten openen, evt online ?
Want eerlijk gezegd heb ik het vertrouwen in de Telenet helpdesk wel een beetje verloren. 
Ik ga inmiddels ook een kleine vergoeding krijgen voor de problemen van de afgelopen dagen. Maar wil inderdaad dat dit opgelost geraakt, want hoe ik dit evt de volgende maand weer ga moeten uitleggen aan de telefoon....

 

telenet_periode.PNG

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Telemeter - smallband

Wat staat er op je aanrekening van periodes?  Stoppen die op de 1e of 4de van de maand?


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jimster
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Telemeter - smallband

telenet_periode_aanrekening.PNG

 

Ook dezelfde periode...van 5/1 tot 4/2

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Telemeter - smallband

Ok, duidelijk iets mis met het refresh window bij Telenet dan.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Telemeter - smallband


@Jimster  schreef:

Suzy,

In mijn.telenet.be en ook in de IOS app toont de periode nog steeds van 05/02 tot 04/03.

Ook bij telefonisch contact hebben ze me steeds gezegd dat de telemeter zich pas zal resetten op 05/02. Dat is dus waarschijnlijk de fout van alle ellende. 

Hoe kan ik dus een dossier laten openen, evt online ?
...


@Jimster dit dossier laat je inderdaad best maken via een privébericht naar de Telenet collega's op Facebook of Twitter. Benoem zeker dat de periode van je Telemeter in Mijn Telenet niet overeenstemt met de periode die wij in onze systemen zien staan en hierdoor je weergave van je verbruik dus niet correct verloopt. Geef maar aan dat Suzy van De Netweters je heeft doorgestuurd. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Jimster
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Telemeter - smallband

Ok, via twitter een DM gestuurd. 

Bedankt voor de hulp.

0 Likes