Beantwoorden
JV3
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Telenet AP's configureren zonder mijnTelenet

Hoi, 
Ik ben aan het denken om een Modem only te gaan halen (of zoals ik aan de telefoon gehoord heb te laten installeren voor 85 euro... beetje belachelijk maar oke) Maar nu ben ik aan het denken over hoe ik nog aan mijn AP's aan ga kunnen. Aan 1 van mijn ap's kan ik gewoon aan via het IP maar de andere laat me enkel toe om via mijn telenet dingen aan te passen. Ik kan deze natuurlijk niet aansluiten op de switch achter de modem of in een aparte vlan stoppen. Ik ben alvast blij dat ik niet de enige ben die zich frustreert aan al het blokkeren van Telenet.. Ik heb geen enkel probleem met de Modem Router combo maar ik zou graag mijn DNS instellingen veranderen zodat ik hier een DNS server'tje kan runnen
Alvast bedankt!

0 Likes
10 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet AP's configureren zonder mijnTelenet

@JV3 

 

Voor zover wij weten is het omruilen van uw HGW tegen een modem-only die je dan zelf installeert nog altijd gratis in een telenet shop.

 

Voor wat betreft de configuratie van uw AP, daar kan ik niet op antwoorden, ik heb er zelf geen en kan het dus niet proberen. Is het eigenlijk een AP die via UTP aangesloten is of is het een powerline?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet AP's configureren zonder mijnTelenet

Je zal wel een bijkomend probleem hebben als je een DNS server wil runnen. Je zal naast je modem only een eigen router moeten moeten plaatsen, en daar kan je eventueel DNS servers aanpassen maar je zal ook een vast publiek IP adres moeten hebben, tenzij je dit kan oplossen via een DDNS server, genre NoIp, of Dynddns.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JV3
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Telenet AP's configureren zonder mijnTelenet

@StefaanH 

Het is een AP die via UTP is aangesloten. Achteraf gezien een beetje stom om deze allemaal van Telenet aan te schaffen maar het was toen de logische keuze.

0 Likes
JV3
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Telenet AP's configureren zonder mijnTelenet

@igvfer Ja, ben al aan het zoeken voor een geschikte router, en door een fout bij telenet zelf hebben wij hier al een vast publiek IP address dus dat is mooi meegenomen.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet AP's configureren zonder mijnTelenet


@JV3  schreef:

@StefaanH 

Het is een AP die via UTP is aangesloten. ... knip ...


Dan zou je die normaal gezien via zijn IP adres moeten kunnen bereiken en configureren. Misschien eerst resetten naar factory defautls.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JV3
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Telenet AP's configureren zonder mijnTelenet

@StefaanH 
Dat dacht ik ook maar telkens wanneer ik het IP adres ingeef wordt de verbinding geweigerd.. 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet AP's configureren zonder mijnTelenet


@JV3  schreef:

@StefaanH 
Dat dacht ik ook maar telkens wanneer ik het IP adres ingeef wordt de verbinding geweigerd.. 


Klopt. Hier is het ook zo. Ben er 1 keer ingeraakt, heel toevallig denk ik. Maar bij een 2e poging lukte het niet meer. Ook poortscan gedaan of het soms via een andere poort kan, maar nee.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JV3
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Telenet AP's configureren zonder mijnTelenet

@igvfer 
En hoe los jij dit op ?  Of laat je de AP gewoon voor wat het is qua instellingen ?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet AP's configureren zonder mijnTelenet

@JV3  en @igvfer 

 

Hebben jullie het geprobeerd met eerst het AP te resetten naar factory defaults?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet AP's configureren zonder mijnTelenet

@StefaanH  Nee dat heb ik niet gedaan. Ik laat het trouwens zo omdat alles ingesteld als 1 netwerk. Voor mij was het enkel een vaststelling dat ik 1 keer in  de menu ben geraakt en na uitloggen er niet meer in geraakte. Zelfs met verschillende browser geprobeerd. Maar misschien moet je het inderdaad zo doen, de AP resetten maar zonder dat die in verbinding staat met een router, of juist misschien wel met je eigen router.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes