Telenet maakt verhuizen makke... moeilijk (en duurder)
Ik ga binnenkort verhuizen en dat wou ik online (want: makkelijk) doorgeven via deze site van Telenet. Self-starter stond niet in de opties, wel een Comfortinstallatie (twv 85 euro) die niet zou aangerekend worden. Geen probleem voor mij, als ze die technieker kunnen missen... Dan gaat het mis. Mijn naam (dezelfde als de account waarmee ik de aanvraag deed) werd niet herkend. De software kan blijkbaar niet om met 'Bjørn' (of 'Björn'). 'Bjorn' dan maar, geen ramp. Dan gaat het opnieuw mis:
Wanneer ik besluit het via de PC te proberen ontvang ik een e-mail van Telenet: Verhuis van je Telenet-diensten. Mooi, de aanvraag via smartphone is toch gelukt! Maar als ik de knop probeer om mijn afspraken te kijken blijkt dat er geen afspraken zijn. Voor alle zekerheid bel ik naar 015/66.66.66. Snelle verbinding, een vriendelijke mevrouw (heel veel lawaai in de achtergrond) helpt me verder, want de bevestiging is er, maar de afspraak niet. (?) Ze probeert me nog een pakket aan te smeren, wat ik weiger; ik heb Basic Internet, Digitale TV (CI+) en mobiel prijs volgens verbruik.
Even later krijg ik een nieuwe mail waarin 85 euro wordt aangerekend voor de Comfort en een abo maar liefst 17,52 euro/maand duurder (210,24 euro/jaar) dan mijn oude abo. Maak zelf de vergelijking, de 1e mail:
- Basic Internet
€ 33,16€ 27,88 (je geniet van deze korting: Correctie op het internetabonnement) - Digitale TV €21,32
- Prijs volgens verbruik € 0,00
Na de verhuis via telefoon, 2e mail:
- Easy internet + Telenet TV iconic € 66,72
- Prijs volgens verbruik € 0,00
Waar in de eerste mail Deze Telenet-diensten worden overgezet naar je nieuwe woonst. stond lees ik nu Deze Telenet-diensten kocht je extra aan.
Dat is dus de beloning voor een verhuis van een klant van (bijna, 10.000 BEF voor de installatie, bijna 25 jaar geleden) het eerste uur. Een verhoging van € 49,20 naar € 66,72.
Nog maar eens bellen, niet lang in wacht en een vriendelijke dame (krijsende baby in de achtergrond) belooft me dat het allemaal in orde komt. Ze maakt de nodige aantekeningen bij mijn nummer, zodat de volgende op de hoogte is en zegt me dat ik opnieuw moet bellen NA de verhuis. Ik houd mijn hart intussen vast (en een telefoonnummer van een ADSL concurrent).
Twee vragen:
- Hoewel in de eerste mail Basic Internet behouden bleef meen ik me toch vaag iets te herinneren dat als je verhuist dat je dat oude abo niet kan meenemen. Klopt dat?
- Digital TV wordt omgezet naar TV iconic, maar als het in een pakket zit, dan schepen ze me op met een box die ik niet nodig heb. (?) Kan TV iconic niet apart gezet worden of kan men niet gewoon Digital TV instellen?

An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Opgelost! Ga naar oplossing.