24748
netweters
|
152264
antwoorden
|
20686
vragen
|
Ik zag zojuist op Twitter/X deze tweet verschijnen over een speedboost sinds 29/07 voor fiberklanten voor 30€ per maand extra.
https://x.com/telenet/status/1822964895001792627?s=46&t=vPoRfg4sQOtpkd-NtQ1Xyg
Een kleine search op Google/Telenet site maakt niet veel extra duidelijk momenteel, ook niet op de press site van Telenet, of ik kijk er gewoon naast dat kan ook.
Op die link staat een "Fibercheck". Staat er 8,5 Gbps dan is het Fiber beschikbaar, geeft deze 1Gbps aan dan is Fiber niet beschikbaar.
Wanneer Fiber beschikbaar komt in je buurt is geen openbare info, je kan je wel inschrijven om op de hoogte gehouden te worden.
Daarnaast kan je eens kijken in de FTTH atlas van het BIPT. Daar kan je zien welke provider van plan is dit kwartaal fiber uit te rollen in jouw buurt. Dit is echter geen garantie op uitvoering: BIPT | Dataportaal - Glasvezelkaart
Voor zover ik het begrijp heeft Telenet 2 soorten Fiber klanten:
@Master-Magic schreef:@WG94 Denk dat dit de interne fiber snelheid is, er is nog amper een huis aangesloten op het Telenet fiber netwerk.
Als je de éérste categotie meetelt (Docis over fiber), zijn er al veel huizen aangesloten op het Telenet Fiber netwerk hoor!
Is het niet algemeen aangenomen dat we het in deze context over volledige FTTH (met Fiber aansluitdoos en 360° Fiberbox) hebben? Er zijn effectief al adressen (niet alleen nieuwe verkavelingen) waar de Fibercheck 8,5 Gbps aangeeft. Op die adressen kan je effectief een installatie aanvragen.
Als je de fibercheck doet met een van die adressen krijg je dit (niet mijn adres):
De link gaat trouwens naar deze pagina: Switch naar Fiber | Telenet
@flip1953 schreef:
Wel grappig dat er prijzen bekend zijn over de Speedboost (8.5 Gbps), maar ik heb nog nergens op de Telenet site info gezien over de Fiber abonnementen (welke formules, welke snelheden) ??
Telenet is daar toch duidelijk over? Er zijn momenteel geen aparte Fiber abonnementen of prijzen, er is enkel de Speedboost Pro optie.
Kost je abonnement meer als je overstapt naar fiber?
Bron: Fiber | Telenet
Nee, de prijzen van onze producten blijven hetzelfde als je overstapt naar fiber. Je neemt dus een bestaand Telenet-abonnement en sluit het aan op fiber, zonder meerprijs.
Ik ben zeer tevreden van mijn volledigge glasvezel en haal 8,5gbps de juiste modem en heel dunne glasvezel kabel tot aan de modem.
en de pods 3stuks doen het zeer goed en de vaste telefoon werkt ook via glasvezel.en nog graag 2 ip-tvboxen toegewezen krijgen van telenet en is het top. (ik heb er al 4 in gebruik) van telenet en is het top.
Beste ik betaal 30 euro meer omdat ik speedpro heb voor de rest blijft mijn internet abonement het zelfde van prijs.
oneUp abonement.
Ik ben tevreden de prijzen zullen nog wel naar beneden gaan zeker he......
ik heb in totaal wel 85 divice draaien op mijn netwerk zoals 17 bewakingscamera s,belcamera,nas,waterdedectie,deur en vernster detectie,17 tablet s draaiend,2 laptop s,1 desktop,Brandsensoren,enz.....het graag zien verwezenlijke is dat ik telenet nog kan benaderen voor in totaal 6 ip-tv boxen kan laten activeren(normaal gewijs is dat mogelijk maar telenet moet er nog voor openstaan!!??)
De prijzen zullen zakken
Zeker als er meer aanbieders zijn
Natuurlijk de plaats blijft een belangrijke punt niet iedereen zal er van kunnen genieten
Ze zullen wel moeten zeker later die richting gaan we uit
Aan dit bedrag ga je geen klanten binnen hallen
Zal wel nog even duren of je moet wel iets zeer special moeten komen
De toekomst zal het uitwijzen
Ik denk dat iedereen die nu een OneUp abonnement heeft, met plezier 30€ zal bijbetalen voor een Fiber boost met 1Gbps upload
Want het leuke aan de Fiber speedboost is niet zozeer de download verhoging (wie heeft nu echt 8.5 Gbps nodig), maar de upload verhoging van 40 Mbps naar 1000 Mbps 🤔
Iedere Telenetter zit toch ongeduldig te snakken naar wat upload verhoging?
@flip1953 schreef:🤔
Iedere Telenetter zit toch ongeduldig te snakken naar wat upload verhoging?
Niet alle Teleneters hebben behoeft aan een snellere upload. Ik denk dat die behoeft er enkel is bij een kleine minderheid. Ik weet niet of Telenet daarover statistieken heeft. Hoeveel wordt er per gemiddeld per dag gedownload en hoeveel geupload? Hoe verhouden deze twee getallen zich tegenover elkaar? 1/1, 10/1, 100/1, 1000/1. En dat mag dan nog eens onderverdeeld worden volgens de commerciële snelheid van download. Zelfstandigen of ondernemingen (zij die thuishoren bij een businessabonnenment) kunnen volledig andere behoefte hebben dan de particuliere klanten.
Ik gun aan iedereen de snelheid die ze wenst, maar ik ga niet akkoord dat met de gedachte dat zijn of haar wenssnelheid de norm moet zijn voor iedereen.
Ik ken iemand die samengesteld gezin zit zij kunnen niet anders
Ze betalen nu 90 euro zij vinden dit hoog maar kunnen niet anders anders doen de kids lastig
Met een 5 Gbps, uploadsnelheid tot 1 Gbps hebben ze genoeg
Zoals je zegt 8.5 Gbps heb je die nodig voor 108,27 euro hier
Na een tijd zullen ze in de steden dit hebben voor een 20 euro aangeboden door de nieuwe speler
Het klopt wat je zegt de behoefte van de klant is wisselend en niet voor iedereen nodig dat zelfde wordt aangeboden