Unify Dream Machine Pro achter Telenet E-Router
Dag allen,
Zonet heb ik een Unifi Dream Machine Pro geïnstalleerd achter een Telenet modem. Technieker vertelde mij dat dit modem only is en dat hier ook geen Wifi of DHCP op draait. In principe verwacht ik dus dat dit een pass-through only is.
Nu kan ik geen UTP verbinden van de WAN poort op de modem naar mijn UDM. 1 van de 4 andere poorten geeft wel internet door maar dan krijgt mijn UDM een 192.168.0.172 adres. Ik zou verwachten dat mijn UDM effectief mijn WAN adres zou doorkrijgen om dan zelf 192.169.0.1 uit te zenden.
Daarnet had ik DHCP enabled op de UDM en toen liep alles vierkant (AP's en ander fixed apparaten waren allen niet bereikbaar). Ik vermoed dus dat de modem wel DHCP speelt en dat we hier met een IP-conflict zitten.
Wanneer ik inlog op de modem kan ik nergens DHCP opties of dergelijke aanpassen. Voorlopig heb ik het subnet op Telenet modem aanpast naar 192.168.1.x en de Unifi apparaten op 192.168.0.x .
Vooraleer ik op mijn Unifi omgeving een volledig apart subnet/VLAN aanmaak wil ik zeker zijn of bovenstaande info correct is, of als ik iets over het hoofd zie.
Groeten Maxime,