Beantwoorden
ErikC
Freshman Weetjesweter
Wereld gedichtendag Star Wars Day Jij bent af! Handje vol!

Vast IP-adres

Ik heb mijn nieuwe NAS een vast IP-adres gegeven. Zoals ik gevonden had heb ik mijn IP-adres tussen 192.168.0.2 en 192.168.0.99 gekozen. Volgens mij heb ik in mijn NAS alles goed gedaan. Ik ben enkel een verrast omdat in My Telenet het oude dynamische IP-adres van de NAS gemeld staat. Ik heb de modem reeds herstart maar bij de verbonden toestellen in My Telenet blijft het oude IP-adres staan. Ik heb het IP-adres al een aantal dagen geleden gewijzigd. Is er nog iets fout of moet ik nog iets doen ? Ik heb een nieuwe F@ST3896LG-TN modem. Bedankt.

8 reacties
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Vast IP-adres

En op welk IP adres is jouw NAS nu bereikbaar? Werkt alles OK?

Dan zou ik mij niet teveel zorgen maken over wat er op "Mijn Telenet" staat 😊

igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Vast IP-adres

Kan je uw NAS bereiken op het door u ingesteld IPadres dan moet u zich geen zorgen maken. Wat "mijn telenet" betreft ga eens in uw browser naar de instellingen en wis de cookies en de geschiedenis van "mijn telenet", dat kan helpen.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Patrick6611
Professional Weetjesweter
Warming up? Al 25 duimen! Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag

Vast IP-adres

installeer bijvoorbeeld eens advanced IP scanner op je pc. Deze software toont je de respectievelijke IP adressen van ieder stukje hardware in je netwerk.

https://www.advanced-ip-scanner.com/nl/

kristofDW
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

Vast IP-adres

@ErikC Hetgeen ik vermoed is dat je uw vast ip adres in de 192.168.0.x  ip range zet, terwijl je van Telenet  vermoedelijk de 192.168.10.x ip range krijgt. 

Heb je het vast ip adres op je nas ingesteld of op de Telenet router ? 

Op mijn Telenet kan je onder geavanceerde instellingen zien wat uw lan configuratie is.

Dit moet op deze manier ingesteld zijn : 

kristofDW_0-1736335856303.png

ALs je een Synology nas zou hebben, kan je via uw browser surfen naar de volgende URL : find.synology.com

Deze web assistant zal je nas automatisch kunnen vinden. 

Indien het een ander merk is moet je het zeggen, want ieder merk heeft wel zijn eigen producten en tools. 

KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
ErikC
Freshman Weetjesweter

Vast IP-adres

Mijn NAS heeft 192.168.0.2 als vast IP adres. De NAS is bereikbaar dus ik maak mij niet teveel zorgen.

ErikC
Freshman Weetjesweter

Vast IP-adres

https://finds.synology.com/ geeft inderdaad het vast ip-adres dat ik gegeven heb. Mijn LAN is inderdaad volledig zoals aangegeven 192.168.0.xxx

Ik heb ook de Advanced IP scanner geinstalleerd en ook daar staat mooi mijn vast ip-adres. Ik verschiet wel een beetje van alle ip-adressen van fabrikanten die ik niet ken ... waarschijnlijk van een aantal lampen en slimme stekkers.

Ik blijf eigenlijk een beetje verbaasd dat MyTelenet er niet in slaagt om de juiste ip-adressen op te lijsten en dat er nergens een refresh functie is.

ErikC
Freshman Weetjesweter

Vast IP-adres

En het wissen van cookies en sitegegevens is blijkbaar voor MyTelenet geen oplossing om de juiste ip-adressen weer te geven. 

ErikC
Freshman Weetjesweter

Vast IP-adres

Bedankt voor de Advanced Scanner tip. Die geeft wel het juiste vaste ip-adres.