42421
netweters
|
18804
gesprekken
|
20302
vragen
|
Ivm met thuis werken als developer zou ik graag deze setting terug uit hebben op mijn modem, dit was zo, maar is bij het wisselen van Modem terug uit mijn instellingen.
Ik kan anders tal van werk servers niet benaderen zonder mijn host file telkens te moeten aanpassen, wat gezien ik geen adminitrator rechten heb op werk laptop, echt niet handig is!
Ik heb ook in het algemeen vaak problemen geralateerd aan DNS van Telenet, dit lost het instellen van 1.1.1.1 en 8.8.8.8 op, maar zolang deze setting aan staat heb ik de indruk dat die DNS settings gewoon gegeerd worden, wat echt niet handig is.
Het zou wel echt handig zijn als dit gewoon via de instellingen kan zoals hier meer dan jaar geleden aangegeven. @Moderator door @Suzy
https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Lokale-docker-omgeving-draait-niet-vlot-m...
Dus graag zo spoedig "DNS Rebinding Prohibited" uitschakkelen aub, alvast bedankt @Moderator
Er staat wel duidelijk in die post dat je een privé bericht moet doen. Dus ff op je envelop boven rechts klikken en daarin een bericht opstellen naar de moderators. Daar ook specifiek de reden geven waarom je dit uit wil hebben.
@HSken schreef:Ik heb ook in het algemeen vaak problemen geralateerd aan DNS van Telenet, dit lost het instellen van 1.1.1.1 en 8.8.8.8 op, maar zolang deze setting aan staat heb ik de indruk dat die DNS settings gewoon gegeerd worden, wat echt niet handig is.
Telenet heeft niet echt controle over welke DNS settings je toestel gebruikt. Via DHCP krijg je standaard die van Telenet, maar als je manueel andere kiest heeft Telenet daar geen enkele controle over dat is uitsluitend je toestel.
Voor een aanpassing van instellingen van je Telenet router/modem, die niet via de mytelenet interface mogeljk zijn, kunnen we je hier niet helpen. Daarvoor dien je de helpdesk te contacteren.
Wanneer je wat meer vrijheid wilt hebben, is het aan te raden een eigen router te gaan gebruiken. Er zijn verschillende mogelijkheden:
Ja run hier al eigen router/firewall met PFSence, en hij staat als DMZ ingesteld. Eigen modem overwogen, maar die zijn niet bepaald beter.
Ter info ook even helpdesk vorige keer hier tal van keren voor gecontacteerd, eerste zei letterlijk, meneer je spreek chinees voor mij, tweede ging een technieker regelen die me ging contacteren op afgesproken ochtend, moest die dag thuis zijn, niks gehoord.
Dan maar via chat meermaals gevraagd en uiteindelijk iemand had die het gedaan heeft, maar die zei toen wel dat ik volgende keer HIER moest vragen.
Maar dan kun je PF-sense toch instellen gebruik te maken van een alternative DHCP server (Cloudfare, Google, OpenDNS...), en je PFsense zichzelf als DNS servers aan de clients door te geven via DHCP? En ook zou je een hosts file op de eigen router kunnen gebruiken, voor lokssl gebruik.
In het verleden maakte ik veel gebruik van Fritzboxen, meestal voorzien van Freetz packages. Met dnsmasq kon je dit perfect doen.
Ik ken PFsense niet echt, maar vermoed dat je hiermee hetzelfde kunt doen.
Ja dit deed ik, maar wat ik ook doe als deze setting aanstaat: "DNS Rebinding Prohibited"
DNS bij netwerk kaart settings in windows instellen, gaat maar hij gebruikt hem niet
DNS via PFSense ook niet.
Alles werkte tot voor kort zonder problemen, maar toen kreeg ik random connectie problemen, technieker is toen lijn komen nakijken, vond wel mogelijk probleem in de kast (slechte connectie en vocht in de coax connectie) echter bleef ik package loss issues hebben en die waren meestal voor korte duur verholpen bij modem restart, dan maar nieuwe gaan halen, dit loste dit probleem op en had netjes alle custom instelling terug die ik gedaan had, (IP Range, DMZ, ...) maar deze dus niet en nu kan ik tal van URL welke ik voor werk nodig heb en liever prive houd niet meer benaderen, terwijl ik die wel kan resolven via 8.8.8.8 en 1.1.1.1
nslookup server_vanwerk.url 8.8.8.8 > GEEFT IP
nslookup server_vanwerk.url > GEEFT GEEN IP (ookal staat netwerkaart en Pfsense op 8.8.8.8 als DNS)
DNS Rebinding Prohibited UIT:
nslookup server_vanwerk.url GEEFT Wel IP
Dit werkte wel als die setting uit stond, zowel als ik DNS server instelde op netwerkkaart ook alles geprobeerd via PFSense (DNS Resolver, Forwarder, aan/uit) niks werk met die setting aan. Wat mensen hier ook beweren. Op zich weet ik wat de oplossing is, dit moet gewoon uit. Heb ook prive gestuurd nu, maar heb hier eerste keer ook best lang op moeten zitten zoeken en zou echt wel handig zijn als die gewoon bij de setting staat.
@HSken schreef:Dan maar via chat meermaals gevraagd en uiteindelijk iemand had die het gedaan heeft, maar die zei toen wel dat ik volgende keer HIER moest vragen.
Dit is een forum voor klanten, door klanten. Wij zijn geen Telenet medewerkers, en hebben dus ook geen toegang tot de backend systemen of klant-gegevens. Enkel de @Moderator -en hier zijn telenet medewerkers, maar zoals de titel al zegt moderen zij het forum, zonder zelf technische support te bieden. Gelukkig kunnen we ze soms vragen een probleem wat hier gemeld wordt intern aan te kaarten, dit is vooral het geval als we hier opeens een algemeen (ipv individual) probleem zien.
Ik denk niet dat het voor Telenet interessant is een optie aan te bieden (bijvoorbeeld via de advanced instellingen in my telenet) om de DNS rebind protcite aan of uit te kunnen zetten. Dat gaat waarschijnlijk meer vragen en problemen opleveren dan het oplost voor enkele gebruikers. Zoals eerder aangegeven, als je dit soort advanced feautes filt gebruiken, kies je het beste voor een eigen router (ter vervanging van- , of chter de telenet router).
Ik twijfel eigenlijk aan de hand van je beschrijving of dit probleem wel door de DNS rebind protectie veroorzaakt wordt.
Heeft de hostname server_vanwerk.url een private IP adres (bijvoorbeeld startend met 192.168, of een andere RFC 1918 reeks)?
Dat is namelijk de functie van de rebind protectie: voorkomen dat je een lokaal private adres als antwoord krijgt op een DNS lookup.
Kun je op de windows PC eens kijken welke DNS server gebruikt wordt?
C:\> ipconfig -all
Als de PFsense als DNS resolver gebruikt wordt, kun je deze perfect private adressen laten antwoorden op DNS lookup requests.
PS. A;s je wilt, stuur me anders even de hostname in een prive-bericht.
Serieus TELENET medewerkers hebben me vorige keer naar hier doorgestuurd:
en in gelinkte post: https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Lokale-docker-omgeving-draait-niet-vlot-m...
IK HEB OOK EEN PRIVE BERICHT GESTUURD