24748
netweters
|
152275
antwoorden
|
20687
vragen
|
Hallo,
Sinds tweetal maanden slaag ik er niet in een internetverbinding simpelweg via ethernetkabel te hebben op mijn laptop. Reeds vele malen de telenet helpdesk gebeld, reeds meermaals nieuwe modem ontvangen maar niets helpt. Iemand enig idee hoe dit mogelijk is? Ik heb wel wifi signaal maar telenet heeft mij al eens aangegeven dat mijn modem enkele dagen buiten dienst was terwijl ik toch wifi had die dagen. Ik vertrouw het wifi netwerk niet en wil liefst via ethernet werkenkabel werken.
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: verbinding via ethernet
Heb je al eens geprobeerd als je laptop met de ethernetkabel rechtstreeks aangesloten is op de modem-router van Telenet?
Je moet ook nakijken op je laptop of deze verbinding wel aan staat. Klik op vergrootglas onderaan links en vul in het zoekvakje onderaan links configuratiescherm. Klik boven op configuratiescherm.
Staat rechtsboven in het configuratiescherm weergeven op categorie kies dan voor pictogrammen (grote of kleine maakt niets uit). Klik dan op Netwerkcentrum. Kies Adaptorinstellingen wijzigen. Als onder Ethernet staat uitgeschakeld, dan klik je met de rechtermuisknop op Ethernet en kies je inschakelen. Als het ingeschakeld nog niet werkt, ga dan één stap terug en kies opnieuw Netwerkcentrum en klik nu op Problemen oplossen.
Om uit te sluiten dat uw laptop zelf geen defect heeft best eens aansluiten op eternetkabel van iemand anders.
Heb je andere apparaten via een kabel aangesloten op de Telenet HGW? Werken die wel?
Bijvoorbeeld een andere laptop, een digibox, een Smart-TV....enz.
Liefst even testen met een directe verbinding direct aan de HGW.
Wellicht is de netwerk aansluitng van de laptop defekt, of is deze software-matig niet goed ingesteld. Ook al eens een andere kabel geprobeerd?
Als je al verschillende modems gebruikt heb, is het eerder onwaarschijnlijk dat daar het probleem ligt.
Bedankt voor de feedback.
Bovenstaande zaken geprobeerd. Probleem blijft.
Rare is dat er wel verbinding is via ethernet, enkel staat er "onbekend netwerk, geen internettoegang". Via Wifi wel internetvebinding. Iemand enig idee hoe dit kan?
Dit lijkt een probleem te zijn specifiek voor de eth configuratie van deze laptop. Daarom ook de eerdere vraag (indien mogelijk) om eens te kijken of andere apparatuur wel via bekabeling werkt.
Je screenshot lijkt te bevestigen dat dit een lokaal PC probleem is. Ik ben zelf geen windows gebruiker, maar meen me te herinneren dat je een nieuw netwerk als thuis of publiek moet configureren. Misschien is dat niet correct gebeurd, en moet dit nog gedaan worden.
Je kan in netwerkcentrum ook kiezen voor "netwerk opnieuw instellen".
Je screenshot lijkt te bevestigen dat dit een lokaal PC probleem is. Ik ben zelf geen windows gebruiker, maar meen me te herinneren dat je een nieuw netwerk als thuis of publiek moet configureren. Misschien is dat niet correct gebeurd, en moet dit nog gedaan worden.
Mag ik eens vragen waar je een screenshot hebt gezien?
@louishufk schreef:Mag ik eens vragen waar je een screenshot hebt gezien?
Dat kan ik ook zien is een zwart wit vierkant
Met onbekend netwerk in dik zwart
Kan je eens een screenshot van dat screenshot tonen?
Dat is 45 minuten te zien na zijn post.
Ik heb het wel degelijk gezien,nu niet meer.
Hou maar in de gaten vierkant met 1 regeltje dik zwarte letters
ongeveer 5 lijntjes onder elkaar.
Kan je ons die afbeelding eens laten zien ? Dat is wat @louishufk ook vroeg.
Nu niet meer,wel de eerste 45 minuten
Als jij de afbeelding intrekt,kun je dat zekers niet meer zien.
Ik heb het wel degelijk gezien
Vorige posten heb ik het al eens bewezen met Suzy.
Suzy antwoord daar eens op.