|
25.573
netweters
|
158.155
antwoorden
|
|
21.341
vragen
|
Al twee jaar probeer ik mijn Synolgy NAS tevergeefs te verbinden met het internet. Het gaat enkele uren tot maximaal dagen goed en daarna: verbinding verbroken. Ik heb reeds al het mogelijke geprobeerd denk ik en toch krijg ik het maar niet opgelost. De NAS heeft daarvoor 6 jaar verbonden geweest met een Proximus-netwerk en daarbij heb ik nooit problemen ondervonden.
Kort even de situatie: Telenet 360° modem/router. Hieraan heb ik een Deco mesh systeem verbonden via UTP. De NAS is aan één van de twee andere Deco's op een andere locatie in huis verbonden.
UPnP is geactiveerd in My Telenet, DMZ gedeactiveerd.
Als ik de router configuratie probeer te raadplegen en een connectietest uitvoer, mislukt elke regel.
Welke verbinding wordt net verbroken? Kan je NAS niet meer op het internet of kan je van buitenaf niet meer aan je NAS? (of beiden)
Begrijp ik het goed dat je de NAS als router gebruikt? Normaal heb je een modem only nodig.
Werk je met een dubbele NAT? Dan moet je de porforwarding regels ook instellen op de Telenet modem. Zoals gezegd kies je dan beter voor een modem die je in bridge mode kan zetten (CV8560E of F@ST3896LG-TN) of een eigen modem.
@a167314 schreef:Begrijp ik het goed dat je de NAS als router gebruikt? Normaal heb je een modem only nodig.
Ik denk van niet. Bovenstaande scherm is om via UPnP Port-Forwarding van de NAS rechtstreeks in te stellen op je router (in dit geval dus de Telenet Modem)