De Netweters
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verbindingsproblemen met Teams & online gaming (FIFA)

Beantwoorden
Christophe50
Freshman Beetjesweter
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Netjes! Hallo! Welkom!

Om internet te optimaliseren heb ik modem vanuit 2 x cat 7 kabels lopen naar access point boven en beneden. We werken alle 4 met een ethernet kabel vanuit access point. Ik heb uit miserie zelf een gigabit lijn aangeschaft. Probleem is dat bij alle 4 huisgenoten heel regelmatig de teams uitvallen, bevriezen of audio wegvalt.mijn zoon valt regelmatig weg uit online games zoals fifa. Ogenschijnlijk lijkt bij een Speedtest normaal internet aanwezig te zijn. We halen meestal 200 Mb soms eens 550 Mb en wel eens 700 mb op een Apple pc. Bij Telenet zeggen ze dat mijn lijn stabiel en met goede kwaliteit binnen komt.Ik weet dat normaal 300Mb / s voldoende is voor videocall met delen scherm met 4. Ik vermoed dat mijn internetlijn regelmatig enkele sec weg is maar bij Telenet zien ze dit niet. Problemen zijn minder als ik alleen werk maar zoon valt ook weg uit game als hij alleen is. Kan het probleem extern zijn in het netwerk van Telenet of wat denken jullie?

Titel gewijzigd door Daan (mod) | Vorige titel: Teams Problemen

Tags (1)
0 Likes
Beantwoorden
3 reacties
Steven-E
Experienced Allesweter
Hallo zeg! Wat weet jij niet? Happy New Year! Like a journalist. Volop in the game!

Mij lijkt het dat er af en toe packet loss optreedt.

Laat eens een continu ping lopen naar bijv Google terwijl je zoon aan het gamen is.
Je zou altijd een reply moeten terug krijgen, zeker geen packet loss die meerdere seconden aanhoudt.

Op Windows een DOS venster openen en het volgende commando ingeven:

ping -t 8.8.8.8

Of op Mac zonder de "-t".

Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Beantwoorden
kristofDW
Experienced Bijna Allesweter
Volop in the game! En wanneer slaap jij? JACKPOT! Happy New Year!

@Christophe50 Hetgeen @Steven-E  zegt kan je eens proberen, want zo kan je zien of het al dan niet je internet lijn is of niet. Hetgeen ik ook wel gemerkt heb dat Teams niet zo goed overweg kan met QOS van verschillende AP merken of router. Dus misschien kan je QOS afzetten en je wifi kanaal op automatisch zetten. Alles nadien eens herstarten en nog eens proberen.

QOS zal soms andere toestellen of services voorrang geven op het netwerk zodat jou evice geen bandbreedte meer heeft om deftig te streamen en omgekeerd. 

Als je toch met QOS wil werken, zet dan deze functie op op je device dat dhcp server is of met andere woorden het device dat je ip adressen moet uitdelen. Zo heb je alles bij elkaar en heb je geen interferentie met andere toestellen die QOS regelen.

Beantwoorden
Christophe50
Freshman Beetjesweter
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Netjes! Hallo! Welkom!

Alvast bedankt voor de feedback. Ik heb wel geen aparte router in mijn netwerk. We werken enkel via de modem van telenet en via access point met kabel. Ik denk niet dat je via modem van telenet QOS kan instellen.

0 Likes
Beantwoorden