Beantwoorden
Christophe50
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Verbindingsproblemen met Teams & online gaming (FIFA)

Om internet te optimaliseren heb ik modem vanuit 2 x cat 7 kabels lopen naar access point boven en beneden. We werken alle 4 met een ethernet kabel vanuit access point. Ik heb uit miserie zelf een gigabit lijn aangeschaft. Probleem is dat bij alle 4 huisgenoten heel regelmatig de teams uitvallen, bevriezen of audio wegvalt.mijn zoon valt regelmatig weg uit online games zoals fifa. Ogenschijnlijk lijkt bij een Speedtest normaal internet aanwezig te zijn. We halen meestal 200 Mb soms eens 550 Mb en wel eens 700 mb op een Apple pc. Bij Telenet zeggen ze dat mijn lijn stabiel en met goede kwaliteit binnen komt.Ik weet dat normaal 300Mb / s voldoende is voor videocall met delen scherm met 4. Ik vermoed dat mijn internetlijn regelmatig enkele sec weg is maar bij Telenet zien ze dit niet. Problemen zijn minder als ik alleen werk maar zoon valt ook weg uit game als hij alleen is. Kan het probleem extern zijn in het netwerk van Telenet of wat denken jullie?

 

Titel gewijzigd door Daan (mod) | Vorige titel: Teams Problemen

Tags (1)
0 Likes
13 reacties
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Verbindingsproblemen met Teams & online gaming (FIFA)

Mij lijkt het dat er af en toe packet loss optreedt.

Laat eens een continu ping lopen naar bijv Google terwijl je zoon aan het gamen is.
Je zou altijd een reply moeten terug krijgen, zeker geen packet loss die meerdere seconden aanhoudt.

Op Windows een DOS venster openen en het volgende commando ingeven:

ping -t 8.8.8.8

 

Of op Mac zonder de "-t".


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Verbindingsproblemen met Teams & online gaming (FIFA)

@Christophe50 Hetgeen @Steven-E  zegt kan je eens proberen, want zo kan je zien of het al dan niet je internet lijn is of niet. Hetgeen ik ook wel gemerkt heb dat Teams niet zo goed overweg kan met QOS van verschillende AP merken of router. Dus misschien kan je QOS afzetten en je wifi kanaal op automatisch zetten. Alles nadien eens herstarten en nog eens proberen.

QOS zal soms andere toestellen of services voorrang geven op het netwerk zodat jou evice geen bandbreedte meer heeft om deftig te streamen en omgekeerd. 

Als je toch met QOS wil werken, zet dan deze functie op op je device dat dhcp server is of met andere woorden het device dat je ip adressen moet uitdelen. Zo heb je alles bij elkaar en heb je geen interferentie met andere toestellen die QOS regelen.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Christophe50
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Verbindingsproblemen met Teams & online gaming (FIFA)

Alvast bedankt voor de feedback. Ik heb wel geen aparte router in mijn netwerk. We werken enkel via de modem van telenet en via access point met kabel. Ik denk niet dat je via modem van telenet QOS kan instellen.

0 Likes
gvg1
Professional Weetjesweter
Berichten: 36
Wereld gedichtendag Star Wars Day On a roll... Dat loopt vlotjes.

Verbindingsproblemen met Teams & online gaming (FIFA)

Hallo,

ik heb een vergelijkbaar probeem met teams. Enkel HALF zo erg want bij mijn valt enkel de upload weg. Ik zie en hoor alles, maar mijn gespreksparterns zeggen dat ik weg ben. Soms gaat het weken goed en dan plots is het weer om de haverklap. Ongeacht of ik nu verbind met mijn Wifi of met mijn vaste Ethernet kabel. Speedtesten geven altijd een normale 9 mbps upload aan. Tegenwoordig verbind ik mijn laptop dan maar met de mobile hotspot van mijn GSM, dat werkt altijd.

mvg, Geert

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Verbindingsproblemen met Teams & online gaming (FIFA)

@Christophe50 hier een overzicht van de aantal mbps dat je nodig hebt voor Teams:

kristofDW_0-1626768411292.png

 

Hetgeen je wel kan voorhebben dat de QOS van je internet niet goed werkt en de prioriteit niet juist voor VOIP. Daardoor heb je ook problemen met Teams of andere voip toepassingen

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Verbindingsproblemen met Teams & online gaming (FIFA)

Waarschijnlijk is het praktisch onmogelijk maar kan je niet een tijdje proberen om een ander programma voor je videocalls te gebruiken? Zoals bv. Zoom, Google Meet, FaceTime,...? Als het niet werkgerelateerd kan probeer het dan eens een tijdje met enkele kennissen, familie,...

 

Want jullie zijn zeker en vast niet de enige met problemen met Microsoft Teams. Het programma staat er een beetje voor bekend om nogal snel de limieten van je computer op te zoeken. Het verbruikt soms op de één of andere redenen teveel resources. Ook je hardware kan invloed hebben. Een niet zo goed ondersteunde driver voor je audio en/of video enzovoort... Een oplossing is jammer genoeg niet zo eenvoudig te vinden. Maar het heeft zeker en vast niet enkel en alleen met je verbinding te maken.

 

Wat het online gamen betreft dit kan veel oorzaken hebben. Eerst en vooral moeten we weten of alles goed staat ingesteld om een 'open nat' te hebben op die gameconsole. Als bv. niet alle poorten correct zijn ingesteld kan het wel eens gebeuren dat op bepaalde momenten de verbinding wordt verbroken met online games.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes
gvg1
Professional Weetjesweter
Berichten: 36
Wereld gedichtendag Star Wars Day On a roll... Dat loopt vlotjes.

Verbindingsproblemen met Teams & online gaming (FIFA)

@kristofDW   ik schrok even van de getallen, tot ik zag dat die in kbps werden weergegeven en niet mbps. Dus hier zitten we met telenet ruim onder.

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Verbindingsproblemen met Teams & online gaming (FIFA)

@gvg1  dat zijn natuurlijk de waardes van Microsoft zelf. Ze gebruiken ook weinig compressie van beeld en geluid tegenover andere voip oplossingen. Dus misschien daarom dat er problemen op zijn. 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Christophe50
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Verbindingsproblemen met Teams & online gaming (FIFA)

verbindingsproblemen zijn er de ene dag wel en de andere dag niet. 
Je vermeldt Qos en prioriteit VoIP. Kan je dit als leek zelf instellen 
op modem van telenet ? ( er zit geen eigen router tussen)

0 Likes
Tom_nr475
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Star Wars Day Handje vol! Goed gevonden! Primeur!

Verbindingsproblemen met Teams & online gaming (FIFA)

Ik heb dus net hetzelfde voor ...

Sinds enkele maanden heb ik dus een nieuwe modem van Telenet. (Die fancy witte met een veel te luide ventilator) en toen zijn ook mijn connectieproblemen begonnen met Teams en online gaming.

Het maakt niet uit met hoeveel en wat je aan het doen bent op het wifi netwerk ... af en toe verliest de online game of teams zijn verbinding. 

Dus ik ben ook benieuwd naar de oplossing hier... of weet er iemand iets meer hoe we dit beter kunnen meten buiten een speedtest en een ping ?

WouterDr12
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Verbindingsproblemen met Teams & online gaming (FIFA)

Ik zit ook met hetzelfde probleem.. Ik volg dit ook even

0 Likes
ArCher
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Netjes! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Verbindingsproblemen met Teams & online gaming (FIFA)

Ik zit in dezelfde situatie. De disconnects zijn begonnen sinds enkele maanden, nadat ik mijn vorige model heb vervangen door de CH8568LG wireless modem, na overschakelen op ONEup.

Ik gebruik de 4 ethernet uitgangen voor mijn TV, NAS, Laptop & PS4. 

PS4 verliest de verbinding telkens van zodra de online game sessie is geladen. Conference calls (MS Teams) vallen de hele tijd uit. Mijn browser wil ook geen nieuwe pagina's meer laden (zelfs als de verbinding hersteld is?). Daarom moet ik alle tabs sluiten & de browser herstarten. Om maar te zeggen: absoluut niet werkbaar op deze manier! Dit na 20+ jaar bij Telenet en frequent gamen - nog nooit meegemaakt, dus het valt meteen op dat dit aan de nieuwe modem ligt...

 

Ik ben het toestel zelfs al gaan wisselen in het Telenet Center, in de hoop dat ik een gebrekkige unit had ontvangen. Maar opnieuw dezelfde problemen.

 

Het enige wat helpt is de modem herstarten (schakelaar OFF & uit het stopcontact trekken - na 30 sec weer inschakelen). Vervolgens kan ik enkele uren zonder onderbreking gamen, werken etc... Maar dit moet ik meermaals per dag doen. 's Ochtends is het weer om zeep, net als 's avonds als ik terug kom van het werk.

 

Ben benieuwd of iemand met een duurzame oplossing kan komen, want anders downgrade ik gewoon terug (kom van Whoppa). Die +100Mbps die ik nu haal is zo'n gedoe echt niet waard...

0 Likes
WouterDr12
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Verbindingsproblemen met Teams & online gaming (FIFA)

@ArCher een downgrade gaat in dit geval niet helpen, ik heb hetzelfde probleem en heb zelf een downgrade gedaan maar dit deed niets.

0 Likes